پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

موتورسیکلت های فاقد بیمه، ترخیص نمی شوند

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب: 505412
معاون پلیس راهور گفت:طرح بخشودگی جرایم دیركردبیمه شخص ثالث موتورسیكلت ها فرصتی مناسب برای حمایت های بیمه ای آنان در حوادث و تصادفات رانندگی است.
موتورسیکلت های فاقد بیمه، ترخیص نمی شوند
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، سرهنگ جهانی، معاون پلیس راهور ناجا گفت: حدود ١٠ میلیون موتورسیكلت در كل كشور در حال تردد هستند كه ریسك استفاده از این وسیله به دلیل كم حجم بودن و ارزان بودن و امكان مانور بالا تقریبا ٢٠ برابر استفاده از خودروهاست.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: بیشترین علت توقیف این موتورسیكلت ها نداشتن كلاه ایمنی و نداشتن بیمه شخص ثالث است.
 
جهانی با اشاره به اینكه در ٢٥ درصد حوادث رانندگی، موتورسیكلت ها مقصرند ادامه داد: بیمه شخص ثالث برای موتورسیكلت ها مثل خودروها اجباری است و در صورتی كه موتورسیكلت مسبب حادثه دارای بیمه نامه باشند، جبران خسارت های وارد شده در حدود مقررات بر عهده بیمه گر است.
 
وی در جلسه تعاملی كه بین پلیس راهورناجا و مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه مركزی ایران برگزار شد،گفت:مقرر شد كه این طرح از اول اسفند و به مدت یك ماه اجرایی شود، چنانچه موتورسیكلتی كه فاقد بیمه نامه باشد متوقف شود ترخیص نخواهد شد و در صورت تصادف، اعمال قانون می شود و تا تعیین تكلیف بیمه ترخیص نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *