شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

توصیه توکلی به وزرای میلیاردر دولت

يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 504832
رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گفت: من نمی گویم کسی ثروت نداشته باشد اما هر کسی ثروت دوست دارد وزیر نشود.
توصیه توکلی به وزرای میلیاردر دولت
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، احمد توکلی در برنامه جهان آرای شبکه افق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ورود به دارایی برخی وزرا مهم است افزود : شاید برخی از این ثروت ها از طریق مشروع بدست نیامده باشد که باید تکلیفش روشن شود تا کسی که صاحب قدرت است از موضع قدرت کسب ثروت نکند .

وی گفت : مثلا کسی که بیش از سه دهه وزیر یا معاون وزیر بوده چرا باید در سه چهارسالی که مسئولیت نداشته ثروت کلانی بدست آورد ؟ و یا کسی که هشت سال معاون پتروشیمی وزارتخانه ای بوده است چرا مشاور و سهامدار چندین شرکت پتروشیمی باید باشد ؟

توکلی گفت : آیا ما حق نداریم بفهمیم که چطور کسی سالانه هزاران میلیارد درآمد دارد .

وی افزود : شرایط کشور به گونه ای شده است که مردم از بیان برخی اسناد که به دست می آورند دچار دلهره می شوند در صورتی که شفافیت باید به حدی برسد که یک وزیر ثروتش را به مردم بگوید .

این نماینده سابق مجلس گفت : اگر این طور شود دیگر شایعات رواج پیدا نمی کند و دل مردم و مسئولان به هم نزدیک می شود .

توکلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بدهکاران کلان بانکی حامیان مالی ستادهای انتخاباتی می شوند گفت : چون این افراد به طور غیر قانونی تسهیلات گرفته اند برای اینکه روزی گرفتار قانون نشوند برای خود پشتیبانهایی ترتیب می دهند.

وی افزود : در شرایطی که حتی برای یک میلیون تومان وام شاید بانک سفته قبول نکند چرا باید کسی هزار میلیارد تومان تسهیلات بگیرد و سفته بدهد .

توکلی گفت : ما از لحاظ قوانین هیچ مشکلی نداریم و مثلا اگر قانون برگزاری مناقصات درست اجرا شود هیچ زد و بندی رخ نمی دهد .

رییس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت افزود : در قانون اصل 44 هم باید همه اطلاعات یک بنگاه در سایت بیاید و اگر اینطور عمل می کردیم الان شاهد افتضاح در آلومینیوم المهدی و هرمزان نبودیم .

وی گفت : برخی در آستانه انتخابات به همه نامزدها پول می دهند تا هر کسی رای بیاورد در او نفوذ کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بدهکاران کلان بانکی حامیان مالی ستادهای انتخاباتی؟
بفرمایید کدام ستادها تا مردم به آنها رای ندهند.