يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

کارتن‌خواب‌ها به صورت شبانه‌روزی جمع‌آوری می شوند

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 504674
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: گشت‌های شهرداری به صورت شبانه‌روزی کار جمع آوری و انتقال کارتن خواب‌ها را به مددسراها انجام می‌دهند.
کارتن‌خواب‌ها به صورت شبانه‌روزی جمع‌آوری می شوند
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده 80 درصد معتادان ،کارتن خواب هستند و 20 درصد از آن‌ها نیز به دلیل عوامل اجتماعی، اقتصادی و عاطفی به این پدیده روی آورده اند.

وی با بیان اینکه افراد کارتن خواب در 19 مددسرا با ظرفیت 5 هزار نفر نگهداری می شوند، گفت: هر شب 5 هزار کارتن خواب و بی خانمان توسط بیش از 40 خودروی گشت شهرداری به صورت شبانه روزی جمع آوری و به این مددسراها منتقل می شوند.

قدیمی با بیان اینکه مخارج و هزینه‌های مددسراها توسط خیران و نهادهای خیریه مردمی تأمین می‌شود، افزود: هزینه درمان این افراد در هفته حدود 30 میلیون تومان است که این اقدام با همکاری سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه های مسئول انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: ممکن است در میان مراجعه کنندگان افرادی دارای معلولیت، بیماری و یا زخم‌های عمیق عفونی باشند که خدمات پزشکی فوری را در این مددسراها دریافت می‌کنند و اگر نیاز به بیمارستان داشته باشند نیز به منظور ارایه خدمات درمانی تکمیلی به بیمارستان‌ها انتقال می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بین 2 هزار تا 2 هزار و 500 کارتن خواب توسط اتوبوس و ون های شهرداری جمع آوری شده اند، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت این مددسرا و گرمخانه‌ها افزایش یافته و نیروهای امدادی در این اماکن در آماده باش کامل به سر می‌برند.

قدیمی در پایان گفت: شهروندان با مشاهده کارتن خواب ها در خیابان می‌توانند با شماره 137 به منظور جمع آوری و انتقال این افراد به مددسراها تماس گیرند.    
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *