چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

پوتین وظایف روسیه در سوریه را برشمرد

جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 504478
به گفته پوتین، وظیفه روسیه با ثبات کردن اوضاع برای دولت قانونی در سوریه و وارد کردن حملات قاطع به تروریسم در این کشور است. وی تاکید کرد که برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه لازم است تا اجازه نداد «هیچکس در امور داخلی آن دخالت کند».
رئیس جمهوری روسیه در دیدار با افسران ناوگان شمال این کشور که در سواحل سوریه در دریای مدیترانه انجام وظیفه می‌کنند، اهداف مسکو برای اجرای عملیات نظامی در سوریه را تشریح کرد.

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه «کامرسانت» امروز نوشت: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز پنج شنبه با افسران ناوگان شمالی این کشور که در حال انجام ماموریت در دریای مدیترانه در سواحل سوریه است، دیدار کرد. وی روز «دفاع از میهن» را به آنها تبریک گرفته و تاکید کرد که این ناوگان به وظایف نظامی خود در این راستا به خوبی عمل کرده است.

رئیس جمهوری روسیه در این دیدار، اظهاراتی نیز در رابطه با مناقشه داخلی در سوریه داشت که بازتاب خارجی زیادی داشت. به گفته پوتین، وظیفه روسیه با ثبات کردن اوضاع برای دولت قانونی در سوریه و وارد کردن حملات قاطع به تروریسم در این کشور است. وی تاکید کرد که برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه لازم است تا اجازه نداد «هیچکس در امور داخلی آن دخالت کند».

رئیس جمهوری روسیه خطاب به افسران نیروی دریایی گفت: «با توجه به اینکه رژیم بدون روادیدی بین  کشورهای ما برقرار است و خطر بزرگ انتقال تروریستها از سوریه به روسیه در کمین ماست. به همین دلیل شما با اجرای وظایف نظامی خود در آن منطقه که بسیار دور از خاک وطن است، در واقع بطور مستقیم در حال تامین امنیت روسیه هستید.»

ولادیمیر پوتین در این دیدار اعلام کرد که وظیفه روسیه در سوریه شامل آن است که دولت قانونی در این کشور حفظ شود و به طاعون تروریسم نیز پایان داده شود. وی توضیح داد: «هدف ما دخالت در امور داخلی سوریه نیست. وظیفه ما با ثبات کردن اوضاع برای دولت قانونی این کشور و وارد کردن حملات کوبنده به تروریستهاست و این وظایف همچنان عمل خواهند شد.» وی در عین حال تاکید کرد که برای حفظ تمامیت ارضی کشور سوریه لازم است تا هیچ دخالتی از خارج در این کشور صورت نگیرد.

فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه همچنین با اشاره به اینکه عواقب منفی مناقشه نظامی کنونی در سوریه می تواند تجزیه این کشور باشد، افزود: «سوریه کشوری دارای اقوام و مذاهب مختلف است. این کشور از دیرباز دولتی سکولار بوده و همین مسئله ضامن حفظ تمامیت ارضی آن بوده است. البته مسئله تمامیت ارضی سوریه، مسئله ای است که کاملا به خود مردم این کشور بستگی دارد.»

4 هزار تبعه روس در سوریه طرف تروریستها می جنگند
پوتین همچنین گفت که در حال حاضر در سوریه بیش از 4 هزار نفر از اتباع روس در طرف تروریستها در حال جنگیدن هستند. وی افزود: «برای ما این واقعیت بسیار مهم است که متاسفانه در خاک سوریه تعداد زیادی از تروریستهای در حال جنگ از اتباع جمهوریهای سابق اتحاد جماهیر شوروی و حتی خود روسیه هستند. بر اساس اطلاعات سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی، تعداد اتباع روسی در سوریه حدود چهارهزار نفر و حدود پنج هزار نفر نیز از دیگر جمهوریهای مشترک المنافع در این کشور در حال جنگ هستند.»  

رئیس جمهوری روسیه همچنین با تاکید بر اینکه اقدامات نیروهای نظامی ناوگان شمالی  ضربات جدی به تروریستها در سوریه وارد کرده است، گفت: «شما از عهده همه وظایفی که برعهده گرفته بودید، برآمده اید که از جمله مهمترین این وظایف، وارد کردن حملات مهلک به مواضع تروریسم بین المللی در سوریه بوده است که در نتیجه بسیاری از پایگاههای آنها، انبارهای سلاحها و مهمات آنها و زیرساختارهای فنی آنها نابود شده است.»

استفاده از جدیدترین تجهیزات نظامی در سوریه
رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که ابتکار استفاده از توان نظامی ناوهواپیمابر «آدمیرال کوزنتسوف» از طرف شخص وی مطرح شد.

پوتین همچنین گفت که بسیاری از اقدامات نظامی در سوریه، برای نخستین بار است که صورت گرفته است. به گفته وی، استفاده از فناوریهای مدرنی مانند جنگنده های «میگ-29» و تسلیحات نظامی فوق مدرن، از جمله آنهاست. پوتین ابراز امیدواری نمود که تجارب بدست آمده در سوریه بتواند مورد استفاده قرار گرفته و باعث بوجود آمدن نسل تازه ای از نیروی دریایی روسیه شود.

افسران نیروی دریایی روسیه نیز در این دیدار به رئیس جمهور گفتند: «در دریای مدیترانه، در کنار ما کشتیهای کشورهای عضو ناتو نیز در حال انجام وظایف نظامی خود هستند. این کشتیها دائما به دریای مدیترانه آمد و شد داشته و بطور متوسط تقریبا هشت فروند از آنها در نزدیکی ناوگان روسیه حضور دارند. ضمن اینکه اقدامات آنها در اکثر موارد اصلا جنبه دوستانه ندارد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *