جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

حال و روز خراب اين 17 ميليون انسان

پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 504333
هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در يمن هشدار داد، درحالي که ۱۷ ميليون يمني توان سيرکردن شکم خود را ندارند، هفت ميليون تن در اين کشور در معرض خطر گرسنگي هستند.
حال و روز خراب اين 17 ميليون انسان
به گزارش جهان نيوز، ایسنا به نقل از سايت روزنامه الوطن نوشت، جيمي مک گلدريک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در يمن در بيانيه‌اي با ابراز نگراني شديدي نسبت به بالاگرفتن درگيري‌ها و تنش‌هايي در يمن و استقرار نيروهاي نظامي در سواحل غربي اين کشور گفت: بيش از ۱۷ ميليون تن در يمن در حال حاضر قادر به سير کردن خود نيستند و دائم مجبورند به وعده‌هاي غذايي مختصري اکتفا کنند برخي از زنان و دختران نيز وعده‌هاي غذايي کمتري از ديگران دريافت مي‌کنند.

مگ گلدريک افزود: حدود هفت ميليون يمني در حال حاضر نمي‌دانند وعده‌هاي غذايي بعدي‌شان از کجا تامين خواهد شد و اين گروه و بيش از هر زمان ديگري به خطر گرسنگي نزديک هستند.

هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل در يمن ادامه داد: استمرار تنش‌هاي نظامي از بيش از يک ماه قبل هزينه‌هاي زيادي را بر دوش غير نظاميان گذاشته است و باعث شده شرايط انساني در اين کشور فقير در سايه افزايش محدوديت‌ها براي ورود کالاهايي اساسي از جمله مواد غذايي اصلي به بندر الحديدة وخيم‌تر شود.

صندوق حمايت از کودکان سازمان ملل( يونيسف) در گزارشي که روز سه شنبه منتشر کرد آورده است ۴۶۲ هزار کودک يمني از سوء تغذيه شديد رنج مي‌برند.

در تحقيقي که سازمان خوار وبار جهاني (فائو) و برنامه جهاني غذا و يونيسف اخيرا منتشر کردند هشدار داده شد ۱۷.۱ ميليون يمني در تامين وعده هاي غذايي خود با مشکل مواجه هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *