پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
«ه. ر» هم رفت پيش «م. الف»

دومين سرمايه‌گذار سريال شهرزاد نيز بازداشت شد

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب: 504314
دومين سرمايه‌گذار سريال شهرزاد که داماد یک مقام بلندپایه دولتی است نيز در رابطه با فساد مالي بازداشت شد تا موضوع فساد در شبکه نمايش خانگي ابعاد تازه‌تري پيدا کند.
دومين سرمايه‌گذار سريال شهرزاد نيز بازداشت شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از جوان، تنها دو روز بعد از انتشار خبر از سرگيري فيلمبرداري سري دوم سريال «شهرزاد» که با نام «شهرزاد2» نيز شناخته مي‌شود، خبر بازداشت دومين سرمايه‌گذار اين مجموعه منتشر شد. سايت خبري «انصاف‌نيوز» روز گذشته خبر دستگيري «ه. ر» را منتشر کرد. انصاف‌نيوز مدعي شد: «ه. ر» در ارتباط با پرونده فساد صندوق ذخيره فرهنگيان و بانک سرمايه بازداشت شد. اين سايت خبري با اشاره به برخي فعاليت‌هاي فرهنگي فرد بازداشت شده نوشت: «ه. ر» همچنين يکي از کساني است که نام او با سريال «شهرزاد» گره خورده است. هرچند به نظر نمي‌رسد که بازداشت او به سريال شهرزاد مرتبط باشد، اما مي‌تواند بر حواشي سري دوم اين سريال نيز بيفزايد. تهيه‌کننده اين سريال از چند ماه پيش در بازداشت است. اتهامات او نيز در ارتباط با پرونده فساد صندوق ذخيره فرهنگيان عنوان شده است. بازداشت او حواشي زيادي را در جريان شروع به ساخت سري دوم اين سريال به دنبال داشت.

اکنون که «ه. ر» نيز در بازداشت به سر مي‌برد، سرنوشت مجموعه «شهرزاد2» بيش از قبل دچار پيچيدگي شده است. با توجه به موفقيت سري اول سريال شهرزاد و محبوبيت آن در ميان مخاطبان محصولات شبکه نمايش خانگي، اين پيش‌بيني وجود داشت که ساخت سري دوم اين مجموعه بتواند باعث رونق بيش از پيش شبکه نمايش خانگي شود و شروع خوبي براي توليد درام‌هاي عاشقانه ايراني براي عرضه نمايش خانگي باشد. با اين وجود، اما سرنوشت «شهرزاد2» با فراز و فرود‌هاي زيادي روبه‌رو شده است. بعد از دستگيري محمد امامي، سرمايه‌گذار و تهيه‌کننده سريال عملاً کار با وقفه‌هاي متعدد روبه‌رو شد و حتي دومين سرمايه‌گذار خواستار توقف پروژه شد، اما سرانجام با از سرگرفتن فيلمبرداري«شهرزاد2»  « ه. ر» که داماد يک مقام دولتي است، به اتهام ارتباط با فساد بزرگ مالي در صندوق ذخيره فرهنگيان و بانک سرمايه بازداشت شد که ادامه ساخت «شهرزاد» را با ابهام روبه‌رو کرد و مشخص نيست در غياب مالکان اين سريال آيا حسن فتحي کار ساخت سريال را ادامه خواهد داد يا خير!

«جوان» پيش از اين در چند گزارش و طي گفت‌و‌گو با اهالي سينما به موضوع پولشويي در شبکه نمايش خانگي پرداخته بود. برخي از تهيه‌کنندگان و دست‌اندرکاران سينما معتقدند شبکه نمايش خانگي پتانسيل فساد مالي و پولشويي را داشته است. با دستگيري«ه. ر» مي‌توان به ابعاد تازه‌اي از نفوذ فساد مالي در شبکه نمايش خانگي و سينما پي برد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *