سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

بایرلورکوزن 2-4 اتلتیکو مادرید؛گام‌بلند به‌سوی صعود

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 504149
گام بلند مردان سیمئونه برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان.
بایرلورکوزن 2-4 اتلتیکو مادرید؛گام‌بلند به‌سوی صعود
به گزارش جهان نيوز؛ تیم های بایرلورکوزن و اتلتیکو مادرید در چارچوب بازی های دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند. این دو تیم فصل گذشته نیز در این مرحله با هم روبرو شدند که اتلتیکو با ضربات پنالتی در بازی برگشت راهی دور بعد شد.
 
گزارش بازی

نیمه اول
در دقایق ابتدایی لورکوزن بازی را هجومی آغاز کرد. اما قبل از رسیدن به دقیقه 10 بازی به تعادل کشیده شد و دو تیم حملاتی روی دروازه یکدیگر ترتیب دادند. حملاتی که پیش از رسیدن به دروازه بان ها، توسط مدافعین متوقف می شد. 
اتلتیکو مادرید روی دومین حمله جدی اش در این بازی به گل رسید. حرکت پا به توپ و ضربه تمام کننده نیگز در دقیقه 17 بازی. 
پس از این گل لورکوزن درصدد جبران برآمد، دقیقه 21 چیچاریتو یک موقعیت را برای میزبان از دست داد. پس از این موقعیت باز هم اتلتیکو مادرید بود که از فرصت ضدحمله استفاده کرد و به گل رسید. دقیقه 25 آنتوان گریزمان اختلاف را دو برابر کرد.

چهار دقیقه بعد، روی سانتر برانت و دفع توپ کوکه، نزدیک بود که یک گل به خودی به ثمر برسد. توپ به کرنر رفت تا بعد از ارسال کوتاه این کرنر و رسیدن توپ به کمپل، شوت این بازیکن با اختلاف کم از کنار دروازه مویا عبور کند. 
دقیقه 34 یک ضدحمله دیگر از اتلتیکو مادرید می توانست شکست را از این هم برای لورکوزن سنگین تر کند. پاس عالی گامیرو برای گریزمان که او را در موقعیت تک به تک با لنو قرار داد. سیو لنو باعث شد توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه به کرنر برود. 
ده دقیقه پایانی نیمه اول بدون موقعیت جدی روی دروازه ها دنبال شد تا نیمه اول با برتری دو گله میهمان به پایان برسد.

نیمه دوم
این نیمه را اتلتیکو مادرید هجومی آغاز کرد. مادریدی ها در همان آغاز فرصت گلزنی داشتند اما موقعیت به هدر رفت تا برگشت بایرلورکوزن با تاکتیک سانتر از کناره ها و ضربه بلعربی به گل اولش در این دیدار برسد.

لحظاتی بعد از این گل گامیرو روی توپی که در محوطه لورکوزن به او رسید تیرک دروازه لورکوزن را به لرزه درآورد.
دقیقه 57 گامیرو این موقعیت از دست رفته را جبران کرد تا حسرت آن را نخورد. او دراگوویچ را از پیش رو برداشت و وارد محوطه جریمه شد، دراگوویچ با خطا او را متوقف کرد و عملکرد بد خط دفاعی لورکوزن در این روز را تکمیل. داور نقطه پنالتی را نشان داد تا گامیرو از روی نقطه پنالتی گلزنی کند.
لورکوزن که چیزی برای از دست دادن نداشت سراپا حمله شد. دقیقه 68 روی گل به خودی ساویچ اختلاف به یک گل رسید تا میزبان امیدوار برای جبران شود. 
حملات لورکوزن ادامه داشت، اوج حملات ده دقیقه مانده به پایان بازی بود، دو ضربه به فاصله یک دقیقه از چیچاریتو که یکی را لوئیز و دیگری را ساویچ از نزدیکی خط دروازه اتلتیکو برگشت دادند. 

تورس تازه وارد اندکی مانده به پایان بازی گل چهارم اتلتیکو مادرید را به ثمر رساند. لورکوزن امیدش را برای صعود از دست رفته می دید و با این نتیجه تیم سیمئونه تا حد زیادی خیالش را از صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا راحت کرد.
 
شرح گل‌ها
سائول نیگز (دقیقه 17)(بایرلورکوزن 0-1 اتلتیکو مادرید): حرکت پا به توپ سائول در زمین لورکوزن و از میان برداشتن چند بازیکن در انتها با یک سر توپ و شوت پای چپ او همراه شد، خروج چند متری لنو از دروازه باعث شد که توپ به زیبایی پشت سر او به تور دروازه لورکوزن بچسبد.
 آنتوان گریزمان (دقیقه 25)(بایرلورکوزن 0-2 اتلتیکو مادرید): روی یک ضدحمله گامیرو در محوطه لورکوزن صاحب توپ شد، گامیرو دفاع را به خود مشغول کرد تا دیگر مهاجم تیم برسد. گریزمان از راه رسید و با پاس گامیرو گل دوم اتلتیکو را در موقعیت تک به تک با لنو به ثمر رساند.

 کریم بلعربی (دقیقه 48)(بایرلورکوزن 1-2 اتلتیکو مادرید): ارسال هنریکس از سمت چپ محوطه اتلتیکو با شوت سر ضرب بلعربی در نزدیکی خط شش قدم به گل اول لورکوزن تبدیل شد.
 کوین گامیرو (دقیقه 58)(بایرلورکوزن 1-3 اتلتیکو مادرید): گامیرو پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را محکم به مرکز دروازه زد. لنو که به سمت راست خودش شیرجه زده بود موفق به مهار توپ نشد.
 ساویچ - گل به خودی (دقیقه 67)(بایرلورکوزن 2-3 اتلتیکو مادرید): باز هم سانتر از کناره ها برای لورکوزن گل ساز شد، مویا سانتر را دفع کرد تا توپ با برخورد به ساویچ وارد دروازه خودی شود.
 فرناندو تورس (دقیقه 86)(بایرلورکوزن 2-4 اتلتیکو مادرید): یک پرتاب اوت برای اتلتیکو، سانتر ورسالیکو به محوطه لورکوزن و تورسی که در غفلت مدافعین رقیب با یک ضربه سر دروازه لنو را باز کرد.
 
ترکیب دو تیم و آمار و ارقام



منبع:طرفداری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *