جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

اینفوگرافیک/ پسماند غذا

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 500887
استارتاپ‌ها چگونه مشکل گرسنگی را در جهان حل می‌کنند؟
 
سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، طی گزارشی اعلام کرد که برای تأمین غذای جمعیت ۹ میلیارد نفری جهان در سال ۲۰۵۰، باید دو برابر میزان کنونی تولید کرد و برای رسیدن به این هدف باید موانعی مانند محدودیت زمین‌های کشاورزی، کمبود آب، قیمت بالای انرژی، افت سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیقات کشاورزی و افزایش ضایعات غذایی را در نظر داشت.

فائو با توجه به چشم‌انداز امنیت غذایی قرن ۲۱ جهان، تولید مواد غذایی را در قرن حاضر با مشکلاتی پیش بینی نموده‌ است. از این رو رقابت بر سر زمین‌های کشاورزی و منابع آب، قیمت بالای انرژی و تغییرات آب و هوایی همگی نشان می‌دهد که باید با منابع کمتر، غذای بیشتری برای مردم سرتاسر جهان تولید شود. رشد پایدار در بخش کشاورزی و جلوگیری از اتلاف و هدر رفتن مواد غذایی، عاملی حیاتی برای تغذیه جهان در دهه‌های آتی خواهد بود.

طبق آمار فائو، هر سال بیش از ۱٫۳ میلیارد تن پسماند غذا دور ریخته می‌شود. این در حالیست که در کشورهای فقیر دنیا سالیانه ۷٫۶ میلیون نفر از گرسنگی می‌میرند و یک میلیارد نفر از جمعیت ۷٫۴ میلیارد نفری زمین سوء تغذیه دارند.

طبق آمار فائو در ایران، دور ریز غذا سالیانه ۳۵ میلیون تن است که ۲٫۷ درصد از آمار جهانی را شامل می‌شود. طبق برآوردها، اگر غذا را هدر نمی‌دادیم، دو برابر جمعیت زمین و در حدود ۱۴ میلیارد نفر را می‌توانستیم سیر کنیم. این مشکل بالاخره باید حل شود و هم‌اکنون بعضی استارتاپ‌ها در پی حل آن برآمده‌اند. چگونه؟ خواننده‌ی مقاله‌ی اینفوگرافیک زیر باشید.


 




 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *