يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
تنیس اوپن استرالیا

فدرر روی دوش نادال استرالیا را فتح کرد

تنیسور سوئیسی با فتح هجدهمین گرنداسلم دست نیافتنی‌تر شد
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 500498
پرافتخارترین تنیسور جهان با غلبه بر رافائل نادال برای هجدهمین بار قهرمانی در گرنداسلم‌های تنیس جهان را جشن گرفت و جایگاهش در جدول رکوردداران قهرمانی در این تورنمنت‌ها را دست‌ نیافتنی‌تر از قبل کرد.
فدرر روی دوش نادال استرالیا را فتح کرد
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده نخست گرنداسلم فصل جاری تنیس، اوپن استرالیا امروز (یکشنبه) با جدال تماشایی و طولانی راجر فدرر و رافائل نادال بسته شد که این بازی را ستاره سوئیس با نتیجه 3 بر 2 برد و هجدهمین قهرمانی‌اش در مهمترین تورنمنت‌های تنیس جهان را جشن گرفت و با 35 سال عنوان مسن‌ترین فاتح گرانداسلم از سال 1974 به بعد را به خود اختصاص داد.
فدرر در این بازی که 3 ساعت و نیم به طول انجامید، ست‌های اول، سوم و پنجم را به ترتیب با نتایج 6 بر4، 6 بر یک و 6 بر 3 برد و ست‌های دوم و چهارم به ترتیب با نتایج مشابه 6 بر 3 واگذار کرد.
به این ترتیب فدرر برای پنجمین بار قهرمانی در رقابت‌های اوپن استرالیا را تجربه کرد و فاصله خود با نادال در جدول دارندگان بیشترین تعداد قهرمانی در گرنداسلم‌ها را به 4 قهرمانی افزایش داد و دست نیافتنی‌تر از قبل شد.
فدرر که به عنوان مرد شماره تنیس جهان و پس از غیبتی 6 ماهه به دلیل مصدومیت پا به رقابت‌های اوپن استرالیا گذاشته بود، پیش از این در سال‌های 2010، 2007، 2006 و 2004  قهرمان اوپن استرالیا شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *