يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
اذعان به شکست

معاون نخست‌وزیر ترکیه: آنکارا دیگر نمی‌تواند بر حل بحران سوریه بدون اسد اصرار کند

شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 498817
محمد شیمشک معاون نخست وزیر ترکیه جمعه 20 ژانویه گفت آنکارا دیگر نمی‌تواند بر راه حلی برای بحران سوریه بدون مشارک بشار اسد رئیس نظام این کشور صرار کند چرا که دیگر واقعیت‌ها بر روی زمین بسیار تغییر کرده است.
معاون نخست‌وزیر ترکیه: آنکارا دیگر نمی‌تواند بر حل بحران سوریه بدون اسد اصرار کند
به گزارش سرویس بین الملل جهان نيوز به نقل از العربیه، ترکیه از مدت‌ها پیش بر ضرورت کنار رفتن بشار اسد از قدرت برای محقق کردن صلح در سوریه اصرار می‌کرد اما اخیرا و با نزدیک شدنش به روسیه، از اصرار خود بر ضرورت کناره‌گیری فوری اسد کاست.
قرار است 22 ژانویه مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه پایتخت قزاقستان با میانجی‌گری روسیه، ایران و ترکیه برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، شیمشک که در جلسه‌ای درباره سوریه در کنفرانس اقتصاد جهانی در داووس سوئیس سخن می‌گفت، اظهار داشت: «درباره موضعمان در برابر اسد... بر این باوریم که اسد به وضوح مسئول مستقیم رنج‎‌های مردم سوریه و مصایب آن‌ها است، اما باید سیاستی عملی و واقع‌گرایانه داشته باشیم».
او ادامه داد: «حقایق بر روی زمین بسیار تغییر کرده از این رو دیگره ترکیه نمی‌تواند بر تسویه بدون اسد اصرار کند زیرا این مساله واقعی نیست».
سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه هفته پیش گفته بود: «همچنان معتقدیم که احیای صلح در سوریه و یکپارچه کردن کشور با حضور اسد محال است اما می‌خواهیم گام به گام جلو برویم و در انتظار مذاکرات صلح در آستانه هستیم».
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *