شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۷
۶۱
​حجت‌الاسلام رسایی در گفت‌وگو با «جهان»:

اعلام برائت محسن هاشمی از فتنه۸۸ دو پهلو و برای عبور از دستگاه های نظارتی است/ اگر اعلام برائت صادقانه باشد استقبال می کنیم

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 576551
اگر کسی واقعا نسبت به یک حادثه تلخ و یک ظلمی که در حق نظام شده، تاکنون مقاومت کرده اما اکنون برگردد و اعلام برائت کند و بپذیرد که اشتباه کرده، ما باید استقبال کنیم ولی مشروط به این که این اعلام برائت واقعی باشد.
اعلام برائت محسن هاشمی از فتنه۸۸ دو پهلو و برای  عبور از دستگاه های نظارتی است/ اگر اعلام برائت صادقانه باشد استقبال می کنیم
گروه سیاست جهان نيوز: حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی با بیان این که اعلام برائت محسن هاشمی از فتنه و کودتای سال 88 برای فریب افکار عمومی و عبور از دستگاه های نظارتی است، گفت: اگر صحبت های محسن هاشمی را با دقت رصد کنیم می بینیم که وی دو پهلو صحبت می کند، برای همین بیشتر سیاسی کاری است تا تغییر نگاه.

حمید رسایی در گفت‌وگو با جهان نيوز در پاسخ به سوالی مبنی بر این که محسن هاشمی وجود فتنه را پذیرفته و حماسه نهم‌ دی را «نه» به فتنه ۸۸ خوانده است، گفت: کودتای سال 88 بالاخره آن قدر ضرر و زیان قباحت داشت که اگر کسی از آن اعلام برائت کند ما از آن استقبال می کنیم و نظام جمهوری اسلامی هم طبعا برای چنین کاری آغوش باز می کند خصوصا در مورد کسانی که قبلا در مسیر حمایت از این کودتا بوده اند و اکنون می خواهند از آن اعلام برائت کنند.

رسایی اظهار داشت: اما اگر این اعلام برائت همراه با یک سیاست ورزی باشد همراه با یک طراحی باشد و به نوعی واقعی نباشد بلکه چند پهلو باشد و برای فریب افکار عمومی و نهادهای نظارتی باشد، این چیزی نیست که کسی از آن استقبال کند یا اگر کسی استقبال کند، باید او را ساده اندیش دانست.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر کسی صحبت های اول محسن هاشمی را دقیق گوش کند، وی در قسمت هایی دو پهلو صحبت می کند.

رسایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که محسن هاشمی نقش برادر و خواهرهای خود در فتنه ۸۸ را منکر است، تاکید کرد: محسن هاشمی چگونه نقش برادر و خواهرهای خود را در فتنه منکر است در حالی که آنها خودشان آن را قبول دارند و در آن فتنه و اتفاقات نقش جدی داشتند.

مدیر مسئول «۹دی» تصریح کرد: همان طور که  مهدی هاشمی در گفت‌وگوی تلفنی خودش با یک ضدانقلاب فراری درباره فتنه سال ۸۸ گفت که من و بابا تقسیم کار کرده ایم یا فائزه هاشمی در اغتشاشات حضور فیزیکی داشته است صوت و فیلم و اسنادش موجود است. این موضوع که انکار ندارند و به آن افتخار هم می کنند.

رسایی ادامه داد: اینها هم اکنون با کسانی که در آن کودتا نقش علنی و پر رنگ داشتند هم نشینی دارند. و همین نشان می دهد که این مواضع واقعی نیست.

رسایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا بعد از هشت سال از فتنه اعلام برائت می شود، گفت: اگر کسی واقعا نسبت به یک حادثه تلخ و یک  ظلمی که در حق نظام شده، تاکنون مقاومت کرده اما اکنون برگردد و اعلام برائت کند و بپذیرد که اشتباه کرده، ما باید استقبال کنیم ولی مشروط به این که این اعلام برائت واقعی باشد.

وی افزود: وقتی طرف دو پهلو حرف می زند و در مواضع دیگرش در جاهای دیگر همچنان دارد با  کسانی که از آن کودتا حمایت صریح می کنند با آنها همنشینی دارد، نشست و برخاست دارد با آنها مراوده دارد از آنها حمایت می کند، معلوم می شود که این اعلام برائت یک سیاست است، برای حضور در میدان دیگری که دستگاه های نظارتی و شورای نگهبان در آن میدان نسبت به فتنه حساسنند و دقیق عمل می کنند.

رسایی خاطر نشان کرد: به نظرم محسن هاشمی بیشتر برای عبور از موانع نظارتی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یا ریاست جمهوری است که چنین چرخشی را از خود نشان می دهد.

مدیر مسئول هفته نامه ۹دی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که اعلام برائت محسن هاشمی نماد بصیرت است یا سیاسی کاری می کند، ادامه داد: اگر کسی دقیق صحبت های محسن هاشمی را بخواند و گوش بدهد می بیند که محسن می گوید در آن روز شورای هماهنگی این طوری اعلام کرد و مردم به خیابان ریختند دقیق تر نگاه بکنید موضع گیری را موضع گیری شفا و روشنی نیست.

رسایی گفت: وقتی می بینیم همچنان سیاستی که  نسبت به کودتا و حوادث تلخ فتنه نظر مثبت دارد اینها همچنان همنشینی و همراهی دارند و با همدیگر در یک کاسه غذا می خورند، طبیعی است که باورش سخت باشد. البته حالا اگر محسن هاشمی شفاف تر و روشن تر مواضع خودش را اعلام  کند، در آینده می توانیم یک قضاوت دیگری داشته باشیم.

رسایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که باید از این رویه ها تقدیر کرد یا باید زیر سوال برد، خاطر نشان کرد: این رویه ها اگر صادقانه باشد، باید استقبال کرد و اگر همراه با سیاست ورزی باشد، باید احتیاط کرد.

گفتنی است، محسن هاشمی امروز درباره اظهارات اخیر خود درباره فتنه 88 نیز گفته است: منظور من از کنار رفتن غبار در صحبت های مربوط به وقایع 88 و 9 دی، شخصی است که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
حکومت شده نون دونی برای عده ای خاص اینها فقط انقلاب کردند و شهید هم دادند که می بینیم باید مادام العمر مملکت را بخورند و همه چیز را برای خودشان مباح بدانند و برای دیگران حرام زندگی کردنشان زندان رفتنشان باید با دیگران فرق کند
Iran, Islamic Republic of
محسن هاشمی با یک تیر چند هدف زد و یکی از زیباترین هدفهاش یادآوری تاسوعای حسینی و هتک حرمت این روز در حسینیه جماران بود بود که عدهای سعی در پنهان کردن آن برای همیشه داشتند
Iran, Islamic Republic of
حرفی که در زمان خودش گفته شود اعتبار وارزش بهتری دارد
نظر من درباره سخنان اخیر محسن هاشمی
Germany
به نظر من
1) با توجه به نابسامانی و ضعف مفرط دولت در رسیدگی به امور جامعه
2) سرخوردگی شدید جبهه اصلاحات از دولت روحانی و وعده های داده شده
3) سوزاندن تمام عیار مهره ای بنام اسحاق جهالنگیری در حمایت از حسن روحانی
4) عدم اقبال عمومی جامعه به جهانگیری و سایر حامیان دولت روحانی
5) نیاز به یک محور مناسب برای برنامه های آتی کارگزارن و اصلاح طلبان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری
...... نیاز به یک چهره جدید است تا بخشی از آرائ جامعه را با حرف های جدید به سمت خود جلب کند و الا چـــــــــــــرا محسن هاشمی تا چند ماه پیش این اظهارات را نداشت؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشید در پاسخ به شما نوشتم
مردم دارن از گشنگی میمیرن هنوز دارین نبش قبر سال ۸۸ می کنین جمع کنین کاسه کوزتونو سرمونو بند کردین و مردمو تو سایتها به جون هم میندازین
مهدی یار
Iran, Islamic Republic of
رفیق، کاسه و کوزه ی مملکت می دونی کی جمع شد؟

وقتی همین دوستان شما نامه نوشتن، از مایکل لدین، و هیلاری کلینتون خواستند، برای سرنگونی حکومت تحریم وضع کنید، قطعنامه ۱۹۲۹ صادر شد. دی ماه ۹۵ مگه ۳۰ اصلاح طلب به دولت آمریکا نامه نگاری نکردند، تحریم ها رو تشدید کنن؟

چطور می گی مردم مشکل آب و نون دارند، اما کوری و نمی بینی باعث و بانی این مشکلات کیان؟!
Iran, Islamic Republic of
اولا حکومت به خودب خود بد نیست. بلکه برای اون خبیثی که تو و امثال تو بهش رأی دادید و مملکت رو رها کرده، شده نون دونی. حکومت قانون داره و قانون جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی است که باید رعایت بشه. کسی که قانون رو نمیخواد، بره هرجایی که قانون نداره. جنگل بد نیست.
ثانیا، من که میگویم کسانیکه میخواهند شناخت بیشتری نسبت به واقعیت فتنه پیدا کنند دقت کنند، یعنی همین. من، با مراجعه نه به حرف جناح انقلابی و اصولگرا، بلکه با مراجعه به حرف جناح اغتشاشگر در سال 88، گفتم که ادعای اغتشاشگران، تقلب در شمارش آراء بود. اینکه حرف من نیست. آیا حرف خودتان را قبول دارید؟
حالا در حضور همه، سؤال میکنم:
اگر قبول دارید ادعایتان در سال 88 تقلب بوده، پس چرا اکنون در سال 96، میگویید نه اعتراضمان به اعضای شورای نگهبان بوده؟! به این تفاوت در نظرات میگویند دروغ.
اما اگر قبول ندارید در سال 88، ادعای تقلب کردید، پس قبول دارید انتخابات سالم بوده. پس اعتراضی ندارید!
این رو برای فتنه گران نگفتم. خواستم برای مردم، تناقضتان مشخص شود. یه بار دیگه:
اگه ادعای تقلب کردید، پس چرا نظرتان را عوض کردید و سند تقلبتان چه شد؟
اگه ادعای تقلب نداشتید و بحثتان، قضاوت قاضی بوده، پس انتخابات سالم است، فقط به قانون انتقاد دارید. این ها اولا.
ثانیا، اینکه من میگویم استخدام 20 نفر کامنت به مزد، این روی حساب است، نه توهم. چراکه نظردهنده برای بار اول میگوید قاضی عادل نبوده! ما میگیم کدام قاضی؟ کدام رأی؟ شما اصلا شکایتی نکردید؟ بی عدالتی ای کشف نشده؟ اظهار نظر قانونا مشکلی نداشت! بی طرفی قاضی در اظهار نظر نیست، در حکم دادن است! و... بعد نظردهنده دوم میگوید احمدی نژاد که یک لات سیاسی بوده، چطور میتوانست انتخابات سالمی برگزار کند!
تعجب داره! دلیل شد سه تا. اول تقلب. جواب میدیم میگن عدالت قاضی. جواب میدیم، به حرف دادستان کشور در سال 96، استناد میکنند! شما در سال 88، حرف دادستان در سال 96 را شنیدید که به خیابان ریختید؟!
وانگهی، مگر هر کسی به کسی گفت لات، لات میشود؟!
از طرفی، مگر لات بودن، دلیل تقلب است؟ دولت آقای احمدی نژاد، قانونا منتخب مردم و مجری انتخابات بوده. لات یا غیر لات. اگر لات بودن فرضی، دلیل تقلب باشد، خب انتخابات اخیر که صد در صد باطل است. چون یک رییس جمهور و یک گونی مدیر لات، مجری مراسم بوده اند! اما ما با 16 میلیون رأی، چنین مزخرفاتی به ذهنمان هم نیامد. چون وقیح نیستیم و البته از جایی دستور هم نمیگیریم.
بنابراین معلوم است که قصدی برای شبهه افکنی پی در پی وجود دارد. البته ما جواب میدیم. مشکلی نیست.
و اما ثالثا، بچه دو ساله هم میدونه اصل بر بی گناهیست، مگر خلافش ثابت شود. ما نباید ثابت کنیم انتخابات سالم بوده! شما اگر ادعای تخلف دارید، باید ثابت کنید! جای پا و کله عوض شده؟!
اثبات ما را اصلا مگر قبول میکنید؟ ما اگر بگیم به فلان دلیل و فلان دلیل، انتخابات سالم بوده، آیا شما نخواهید گفت شما طرفدار احمدی نژادید و قاضی طرفدار، صلاحیت اظهار نظر ندارد؟! اثبات ما، هم فاصله 11 میلیونی آراء است، هم انبوه نیروهای مردمی پای صندوق ها که خرید همه شان و در نرفتن یک سوتی، نزدیک به محال است، هم انصراف شما از بازشماری آراء مقابل دوربین های خبرنگاران، هم اینکه نهایت 3 عضو شورا از 12 نفر، اظهارات شخصی کرده اند و آنجا رأی گیری حاکم است، و از همه مهم تر، فرایند انتخابات. ما میگیم فرایند انتخابات را سالم و طبق قانون برگزار کردیم. شما میگی نه، بگو کدام صندوق، کی، ناظرش کی بوده؟
رابعا، اینکه میگویم قانونی در مورد عدم اظهار نظر مقامات دولتی و حکومتی در امور سیاسی نیست و کسی خلاف قانون عمل نکرده، این حقیقت است. قانون اینه. آسمون و ریسمون رو کسی میبنده که راجع به راست صحبت میکنیم میزنه به چپ، راجع به چپ صحبت میکنیم، میزنه رلست.
و خامسا، نه تنها اعضای شورای نگهبان، بلکه همه و همه، در اظهار نظر شخصی آزادند و اظهار نظر یک قاضی یا اعضای شورا، به معنای بی عدالتی نیست. شما یک قانون فوتبال خوندی به همه جا ربط میدی.
من سؤال میکنم:
امام خامنه ای در نماز جعه فرمودند در مناظرات، حرف های دوطرف، خوب نبود. البته در مسایل کشورداری، من نظرم به آقای احمدی نژاد نزدیک تر است. از طرفی، رهبری، حل و فصل کننده فتنه بودند. خب آیا با اظهار نظر رهبری در مورد نزدیک تر بودن گرایش به احمدی نژاد، ایشان عدالت نداشتند؟! قطعا داشتند. هر کی نظری دارد. اگر احساس وظیفه کند، میگوید. در موقع حل و فصل اختلافات یا نظارت یا قضاوت، اما باید به مر قانون عمل کند.
خود شما، یا مدعیان اصلاح طلبی، طرفدار آن سر فتنه بودید. پس نباید اعتراض کنید؟! با این وصف، اصلا اعتراض شما به دلیل طرفداری قبلی از موسوی، باطل است و فردی باید اعتراض کند که منافعی نداشته باشد!
در حالیکه این هم درست نیست. قاضی به طور مطلق باید بی طرف باشد؟ نه. هر کسی در دلش نظری دارد. اگر مسأله مهمی باشد، حق در میان گذاشتن نظرش با مردم را دارد. مثل رهبری و علماء. بی طرفی لازم، در هنگام قضاوت است. اصلا مگر میشه کسی طرف کسی نباشد. قانون گذار، اینقدر را فهمیده و اجازه آزادی در اظهار نظر را داده، بعد ما آسمون و ریسمون می بافیم؟!
جمع بندی میکنم. شاید برای نوجوانان فتنه گرزاده، فتنه 88 ملموس نباشد، اما بزرگترها خوب یادشان است ماجرا چه بود. موسوی، پیش از شمارش آراء، اعلام پیروزی کرد و همسر هاشمی رفسنجانی، گفت اگر موسوی رأی نیاورد، مردم بریزن تو خیابونا. پیش از رأی گیری.
نکته مهم اینه که پیش از رأی گیری، قاضیان شورای نگهبان که قضاوتی نکرده بودند و نامزدها را هم، مردم رأی دادند.
جمع بندی:
شما کامنت به مزدهای فضای مجازی یا اجیرشده های بی جیره و مواجب، هرگز نخواهید فهمید. چون خواب نیستید. خودتان را به خواب زدید.
منتظر
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز یک نکته مهم را فراموش کردید :
علی ارشیر لاریجانی اولین نفری بود که بعداز اعلام پیروزی از طرف میرحسین نیوز به او تبریک گفت!!!!!!!!!!
جسارت بنده راببخشید محض یاد آوری ودر جهت شناخت بیشتر دست اندرکاران فتنه بود .این مطلب در قضیه فتنه بطور ماهرانه ای فاکتور گرفته میشود وما مکلف به روشنگری هستیم،
Iran, Islamic Republic of
همون اولين كلامت دروغ گفتي چون هيچگاه اعتراض به شمارش ارا نبود بلكه اعتراض به عدم بي طرفي تعدادي از اعضاي شوراي نگهبان بود و حرف اصلي معترضين تشكيل يك هيئت بي طرف براي رسيدگي به شكايات بود
Iran, Islamic Republic of
نظردهنده ساعت 13:54؛
دروغگوتویی که دروغ شاخدار میگی. موسوی فتنه گر و یارانش، همان اول، ادعای تقلب کردند، نه بی طرفی اعضای شورای نگهبان. بر اساس ادعای تقلب، رو به روی نظام ایستادید. اما حالا، به دروغ میگویی نظرمان، چیز دیگری بود.
بیانیه های موسوی که گفته تسلیم صحنه آرایی نمیشوم، ادعای تقلب نبود؟!
اینکه موسوی شب رأی گیری و پیش از پایان شمارش آراء، گفت اینجانب، برنده قطعی انتخابات با نسبت بالای آراء هستم، ادعای تقلب نیست؟! خود موسوی میگه ادعای تقلب داشتم، توی بچه دروغگو، میگی نه؟!
قبل از شمارش آراء، چطور نتیجه رو میدونست؟! این دروغه. ادعای امروز شما دروغه. نه فتنه ای که کردید.
شما فتنه کردید و باید مجازات شوید و ما، شما را مجازات خواهیم کرد.
به فضل خدا، آمریکا هم به هیچ یک از اهدافش نخواهد رسید.
اما در مورد شورای محترم نگهبان. خیر نیاز نیست اعضای شورای نگهبان، بی طرف و بی نظر باشند. نه قانون چنین چیزی را گفته و آن ها طبق قانون عمل کردند، نه شرع میگوید مردم را روشن کنند. روشنگری مردم، وظیفه اعضای شورا و هر کسی است و وظیفه ای الهی است. در موقع قضاوت هم، رعایت حق دو طرف، وظیفه ست. پس بی طرفی و بی نظری، خیر نه وظیفه است، نه خوب است، نه قانون انتخابات است.
شما هم بیخود درخواست کنار گذاشتن شورای نگهبان رو دادی. ما درخواست کنار گذاشتن شما رو میدیم.
Iran, Islamic Republic of
این که دارور و قاضی باید بی طرف باشند از بدیهی ترین اصول اولیه است و ایتکه شماها چرا نمیخواهید حق را بپذیرید چای سواله؟ ولی چه بخواهید یا نخواهید داور باید بی طرف باشه
Iran, Islamic Republic of
خود میزان پنداری پایداری چی ها تمامی ندارد. آخه یکی بگه تو چه کاره ای که خودت رو میزان تصمیمات نظام می پنداری ؟
شما بهتر اول جوابگوی اتهامات مالیت به همراه مموتی باشی و بعدش هم به اموراتت در فنلاند برسی .
امیرسعیدابوزهرا
Iran, Islamic Republic of
1-مموتی گفتن شما مثل این می ماند که به ممدتمدن بگوییم خارخرتومی
2-درمورداظهارفضلتان نسبت به جبهه پایداری هم باید گفت:
اعلام برایت محسن هاشمی /یک خبراست
اظهارنظر درمورد این خبر/یک تحلیل است
بنابراین بجای مزخرف گویی باید این تحلیل نقد وایرادات آن بیان شود.


خدارا دعا میکنم یک جو شعور به اصلاح طالبان و هوادارانش بخوراند.
Romania
رسایی خودش رد صلاحیت شد حالا درباره صلاحیت افراد دیگه نظر میده
Iran, Islamic Republic of
هاشمی هم رد صلاحیت شد. و نصف افسادطلبان
Iran, Islamic Republic of
هاشمی کا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است بخاطر سن تایید حظور پیدا نکرد.
احمدی نژادی که رهبری منع کرده بود تایید نشدو ........
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم. واقعا مثبت.
امیرسعید ابوزهرا
Iran, Islamic Republic of
یادم رفت بنویسم:
فنلاند رفتن حمیدرسایی به ایتالیا رفتن ... در.
Iran, Islamic Republic of
بابا الان میرحسینم هم بیاد بیرون بخواد رئیس جمهور بشه
خودش از فتنه و سران فتنه اعلام برائت می کنه
Iran, Islamic Republic of
قشنگ بود
س ص
Iran, Islamic Republic of
توچه کاریی توکجای کاری اگر تورامردم ادم حساب میگردند الان تو مجلس بودید
سرور
Iran, Islamic Republic of
مثلا الان آقای دکتر عارف داخل مجلس است؟ علی لاریجانی حتی به وی اجازه نمی دهد رییس یک کمیسیون بی خاصیت باشد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
با تمام احترامی که برای شما قائلم اگر قرار بر نیت خوانی باشد هیچ وقت این قضیه حل نخواهد شد
همین که اعلام برائت کرد وفهمید در فتنه 88 ظلم به نظام شد کفایت میکند کمی وسعت دیدمان را اسلامی تر و انقلابی تر و با بینش رهبر عزیزمون تطابق بدیم نه منافع گروهمون
Iran, Islamic Republic of
تا حالا که از سیاسی بازی خیری ندیدیم. مگر میشود از امری باطل خیری انتظار داشت؟
Iran, Islamic Republic of
هروقت تووامثال تو توبه کردید به خاطر حمایت های غیر قانونی از احمدی نژاد وبه تبع ان نظام وانقلاب را نا لبه پرتگاه بردید وازاو هم توقع داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
حمایت از احمدی نژاد، دقیقا مخالف کدوم قانونه؟ حلال زاده نیست کسی که شبهه بندازه و جواب نده.
Iran, Islamic Republic of
درضمن به نظر من منظور هاشمی شما واحمدی نژاد بوده
Iran, Islamic Republic of
محسن جون حق داری مملکت ارث پدری شما است که یک نفره انقلاب کرد. شاه را بیرون کرد با عراق جنگید و ملت فقط نگاه کردن. بتاز حق داری
United Arab Emirates
آقای رسایی
چهره شما از منظر بسیاری از مردم مخدوش است درباره چه صحبت می کنید
Iran, Islamic Republic of
مگر صحبت کردن اجازه میخواد؟ شما چجور موجوداتی هستید؟ اگر افسادطلب و ضد انقلاب نبودید، با این ویژگی هایتان، قطعا بیکار میماندید.
رسول طاهری
Iran, Islamic Republic of
سلام بر حسین (رسول طاهری):
توریه
۵
دی۹۶ ساعت ۱۴
سخنان محسن هاشمی درباره « نه دی » و فتنه هشتاد و هشت ، واکنش های متفاوتی به همراه داشته است .اصولگرایان این سخنان را نوعی اعتراف به اشتباه دانسته اند ؛ و اصلاح طلبان این سخنان را غیرمنتظره ؛و خواستار توضیح بیشتر هاشمی .

اما واقعیت این است که سخنان هاشمی عدول از مواضع گذشته و اقرار به اشتباه نیست ؛ بلکه در واقه نوعی «توریه » است که گوینده در ظاهر سخنانی می گوید که متفاوت یا متضاد با نیت درونی اش می باشد . البته تشخیص توریه نیاز به قرینه هایی دارد .

«خوشبختانه امروز در وضعیتی هستیم که غبارها هم برطرف شده و چهره خیلی‌ها هم رو شده و در نتیجه می توانیم نسبت به این فتنه ای که ایجاد شده بود، با بصیرت کامل نظر بدهیم»

این بخش از سخنان هاشمی قرینه ای است که او هنوز هم بانیان اصلی فتنه 88 را مقصر نمی داند ؛ بلکه ظاهرا به خاطر عملکرد جدید احمدی نژاد و انتقادهای اصول گرایان ، او را« چهره رو شده »فتنه می داند .

موقعیت امروز هاشمی ، چاره ای جزء توریه برای او باقی نمی گذارد



United States
احسنت. خدا خیرت بده
Iran, Islamic Republic of
مواظب این خانواده باشید
Iran, Islamic Republic of
تو هم مواظب خودت باش
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم مواظب خودت باش
United States
حمید آقای تندرو دوباره پیداش شد و ...
Iran, Islamic Republic of
آقا ؟!!
Iran, Islamic Republic of
شما بی بصیرت ها آتش بیار فتنه بودید وامروز رویتان نمی شود از مواضع گذشته خود راجع به احمدی نژاد دفاع کنید.
United States
بصیرت به معنای علم غیب داشتن و آینده و عاقبت افراد را دانستن نیست. بصیرتر از پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم نداریم که تمجید کردند از برخی یارانشان اگرچه آنها بعدها دشمنی امیرالمؤمنین علی علیه السلام کردند. این افتخار اهل بصیرت است که میزانش حال فعلی افراد است.
نیلوفر کلاریان
Iran, Islamic Republic of
آقای رسایی این را بدانید با یک حرف محسن هاشمی نباید فریب بخورید
ما هرگز فتنه 88 را فراموش نمیکنیم و نخواهیم کرد
هرگز روز عاشورای آن سال را فراموش نخواهیم کرد
خسارت 63 میلیاردی که به تهران وارد شد فراموش نخواهیم کرد
توهین به امام خمینی و امام خامنه ای را فراموش نخواهیم
عکسهای پاره را فراموش نخوهیم کرد تف تو صورت آنهایی که چنین غلطی در آن سال شوم کردند
توهین به آقای احمدی نژاد که منتخب ملت در آن سال بودن فراموش نخواهیم کرد
از آب گل آلود ماهی گرفتن توسط منافین و ضد انقلاب ها و عبدالمالک ریگی و آمریکا و اسرائیل و . . . را هرگز فراموش نخواهیم کرد
و خیلی موارد دیگه . . .
حرفهای محسن هاشمی مثل قرآن های سر نیزه می ماند
وقتی خانواده این آقا با زیر سوال بردن کیان و آبروی کشور و در حال از بین بردن ثبات کشور بودن . . .
اصلاح طلبی یعنی قرآن های سر نیزه
مرصاد 88
France
به گزارش جماران، محسن هاشمی یکشنبه گذشته در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص حوادث 88 و راهپیمایی 9 دی گفت که باید مواظب باشیم و با بصیرت، غباری که روی این موضوع هست را کنار بزنیم تا دشمن را از دوست جدا کنیم.

محسن هاشمی تاکید کرد: امروز در وضعیتی هستیم که این غبار برطرف شده و چهره خیلی ها نیز رو شده است.

وی تصریح کرد: می توانیم نسبت به فتنه ایجاد شده با بصیرت کامل نظر دهیم و ما هم در این مسیر قرار داریم.»

محسن هاشمی روز سه شنبه در پایان جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: منظور من از کنار رفتن غبار در صحبت های مربوط به وقایع 88 و 9 دی، شخصی است که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است.

وی تصریح کرد: در کانال تلگرامی خود این موضوع و مسائل مرتبط به آن را به طور کامل مطرح کردم.
Iran, Islamic Republic of
زمانی هنگام خدمت با یکی از نزدیکان آقا محسن در افتادم. رندی هشدار داد که تو از پیچیده بودن اشراف و بخصوص این خانواده چیزی نمیدانی. به هر حال قبل از اینکه آن نصیحت بکارم آید کنارم گذاشتند.
حالا برویم سراغ آن مناظره کذایی. دیدیم که احمدینژاد با دو تا سئوال، تابو را شکست و جرم او شد توهین به استوانه ها. واقعیت این است که نتایج نظر سنجی بعد از آن دو سئوال و روشنگری تغییرات عمده ای کرد. شاید بتوان گفت که احمدینژاد چاره ای جز تابو شکنی نداشت چرا که پس از آن تابو شکنی پر خطر، در چهار سال بعد تابو شکنی قابل توجهی از او ندیدیم. که اگر میدیدیم، وضع امروزمان این نبود.
United States
عزیز من شرایط اقتصادی مطلوب نیست... درست... ولی بعد از چند سال چشم دوختن به امثال کامرون دیگه باید قبول کرد التماس دعا به امثال کامرون راه حل نیست... خدا لعنت کنه مسولین خائنی که عامدانه فشار اقتصادی بر ملت خودشون تحمیل کنند که چنین دیدگاههای وابستگی به بیگانه رو تقویت کنند.
United States
این پاسخ به نظر یه کاربر دیگه بود که گویا حذفش کردین! این پاسخ رو هم بیزحمت حذف کنید پس
Iran, Islamic Republic of
استقبال میکنیم:جمله ای که شما میگویید استقبال میکنیم ربطی به شما ندارد ومربوط به مردم می باشد این مردم هستند که باید مقبولیت افراد را قبول داشته باشند ونه شما که در بین مردم مقبولیتی ندارید
Iran, Islamic Republic of
سر و کله این نیروهای فکور و دلسوز دوبار پیدا شد!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
فكور و دلسوز كدومه برادر ؟! گستاخ و گردن كلفت !يادته چه آتيشى در صحن علنى مى سوزوند ؟! هر روز دعوا هر روز فحش ! با آيفون توى دستش عليه استكبار جهانى شعار ميداد، روزى به مرحوم هاشمى فحش ميداد و روز ديگر به جون محموت دعا ميكرد واى از اون لحظه كه معجزه هزاره وارد مجلس ميشد اين و كوچيك زاده دم مى گرفتند : من مست و تو ديوانه ما را كه ٠٠٠٠٠ ! يادم نميره اون روزى كه سه نفره با كوچيك و كريمى قدوسى و آقاباباى تهرانى يا اصفهانى در صحن مجلس تظاهرات راه انداخت ! اين بشر با صد و سى هزار تا راى پايتخت بيست مليونى را نمايندگى ميكرد !
Iran, Islamic Republic of
...
محمدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
کاملاً موافقم.
محسن هاشمی کاملاً دوپهلو صحبت کرد که همه جناح ها به میل خودشان تفسیر کنند!!! پر همان باباست....
این خانواده قابل اعتماد نیست
خانواده آقاي محسن هاشمي دستشون كه از بيت المال كوتاه شد زن ومرد پير و جوان با بهانه تقلب در انتخابات ( تقلبي كه يكسال پيش براي القا ان زمينه چيني مي كردند )مردم را به شورش در خيابان كشاندند و عده اي از جوانان اين مملكت در اين بلوا و آشوب چه در مسجد وچه در زندان كهريزك ويا چه در پايگاه بسيج بيگناه كشته شدند. حالا گه با عوامفريبي دوباره دستشون به قدرت رسيد دو پهلو فتنه را محكوم مي كنند و از ضربه اي كه به انقلاب و مردم زدند واز خانواده هاي را داغدار كردندخجالت نمي كشند
Iran, Islamic Republic of
نظر این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در باره فتنه جدید و مسبب فتنه 88 چیست احمدی نژاد چند پهلو تعبییر می شود
Iran, Islamic Republic of
سبب یعنی چیزی که باعث چیز دیگری میشود. پس اگر سبب باشد، نتیجه هست. اگر سبب نباشد، نتیجه نیست. تا اینجا رو قبول داری؟
در فتنه 88، فتنه گران، رأی مردم را نپذیرفتند. چه احمدی نژاد را قبول میداشتید چه نمیداشتید، چه الان قبولش داشته باشید چه نداشته باشید، اون شما را وادار به ایستادن در مقابل نظام نکرد. شما میتوانید دیگران را بهانه کنید، اما دلیل و سبب، نفس تان است که اگر رامش میکردید، هیچ فتنه ای راه نمی افتاد. فتنه 88 بهانه زیاد داشت. اما دلیل اصلی، همون نفس کینه توز ضد انقلاب بود که منتظر فرصت و بهانه بود. حالا، بهانه را میکند سبب.
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکش . مردم هم که جوابتون رو دادند . دست از سر مردم بردارید .
Iran, Islamic Republic of
ضد انقلاب، دست از سر انقلاب بردارد. به خواست خدا، ما هستیم تا فرج حضرت حجت الله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای رسایی چی شد اون چوب خشکی که میگفتی روحانی رو شکست میده
نیت خیری در صحبت های محسن هاشمی نیست مواضع قبلی به کنار موضع گیریهای این چندروزش بویی از بصیرت ندارد اگر کنار هم دیده شود اصولا جوجه رو اخر پاییز میشمارند صبور باشید تا مقصود ونیت واقعی این جناب محسن خان هویدا شود شتر سواری دولادولا ؟
Iran, Islamic Republic of
این اعلام برائت را به فال نیک بگیرید، انشاالله گامهای بعدی محکمتر و صریحتر خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
جنابعالی چه کاره ای؟!
Iran, Islamic Republic of
این چیزها فعلا مهم نیست الان این جنازه اورانیومی اکبر مهم است که مرتب داره رادیو اکتیوش فعال میشه و تهران رو می لرزونه . باید هر زودتر میتش از تهران خارج بشه.
Iran, Islamic Republic of
پس خیلی مراقب خودت باش
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
صداوسیما دوسالی میشه متاسفانه خیلی دوپهلوعمل میکنه ودرواقع داره منت کشی به این قوم میکنه . این شازده کیه که ازش درمورد ریاست جمهوری سوال میکنن ؟ همه میدونن چطوری ازتهران انتخاب شده ؟ صداوسیما متوهم شده