شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

پایان ساخت درهای حرم امامین عسگریین(ع)

يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 500333
پایان ساخت درهای حرم امامین عسگریین(ع) در اصفهان.


به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، محمدحسین ایرانپور در حاشیه حضور در کارگاه ساخت این درهای متبرک در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: طراحی و ساخت این درها که از دو سال پیش آغاز شده بود، این روزها به اتمام رسیده و برای نصب در حرم مطهر امامین عسگرین علیهماالسلام، آماده انتقال به سامرا است.



وی با بیان اینکه این درها هرکدام در ابعاد یک متر و21 در دو متر و20 سانتی متر طراحی و ساخته شده است، افزود: 50 هنرمند، مفتخر به خلق آثاری از جمله قلمزنی برجسته روی مس، میناکاری، طلاکاری، خوشنویسی، معرق، گره چینی، نجاری و هنرهای تزیینی روی این درها شده‌اند.



مسئول کارگاه آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان جنس این درها را چوب ساج اعلام کرد و  گفت: به نیت پنج تن آل عبا و ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، مضامینی برگرفته شده از آیات مقدس قرآن کریم، زیارت جامعه کبیره، اسماءالله و در قسمت بالای هر کدام از درها صلوات بر محمد و آل محمد طراحی و حک شده است.



وی خاطرنشان کرد: به علت مسائل امنیتی در سامرا هنوز زمان دقیق ارسال و نصب این درها در حرم امامین عسگریین (ع) مشخص نیست اما قراراست همزمان با تعویض ضریح مطهر این امامان معصوم از طرف تولیت حرم در سامرا اعلام شود.



 
https://jahannews.com/vdcbfgbsfrhbgfp.uiur.html
jahannews.com/vdcbfgbsfrhbgfp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *