کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخروبه پیشنهادی میراث فرهنگی برای دفن شهدا در یزد!

2 دی 1393 ساعت 11:13

در تصاویر زیر زمین مخروبه پیشنهادی میراث فرهنگی برای تدفین شهدای گمنام را که در حریم اصلی بنای تاریخی امیرچخماق قرار گرفته و در نقطه کوری واقع است مشاهده می کنید


به گزارش جهان، به رغم درخواست نمایندگان مردم در شورای شهر و موافقت شهرداری یزد برای دفن پیکر شهدای گمنام در بخشی از میدان امیرچخماق، میراث فرهنگی، زمینی مخروبه در حریم اصلی بنای تاریخی امیرچخماق اما با دید نامناسب را برای این امر پیشنهاد کرد در حالی که محل دفن فعلی شهدا بیرون از حریم اصلی این بنای تاریخی واقع است.

از سویی میراث فرهنگی در بیانیه ای تهدیدآمیز عواقب دفن پیکر شهدا در حریم تاریخی را متوجه تدفین کنندگان که همان مردم هستند دانست!

بیانیه تهدیدآمیز میراث فرهنگی در حاشیه تدفین شهدا در یزد!

در حالی مسؤولان میراث فرهنگی کشور در این بیانیه، نگرانی خود را از تخریب و آسیب دیدن بنای تاریخی امیرچخماق ابراز می کنند که زمین مخروبه مجاور این بنا مدتهاست به این شکل به حال خود رها شده و به محلی برای تجمیع زباله ها و حضور دستفروش ها و پارکینگ خودروها شده است!

روز گذشته اما دو تن از هشت شهید گمنام، با حضور جمعی از مردم در میدان امیرچخماق تشییع و تدفین شدند. حضور مردم اما پس از تشییع تا صبح روز سه شنبه ادامه داشت تا مانع از جسارت احتمالی به پیکر مقدس شهیدان شوند و مراتب اعتراض خود را به نحوه تصمیم گیری برخی از مسؤولان استانی و کشوری و مانع تراشی توهین آمیز آنان اعلام دارند.


کد مطلب: 397676

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/gallery/397676/1/مخروبه-پیشنهادی-میراث-فرهنگی-دفن-شهدا-یزد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com