يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۶
۳

واکنش جالب عربستان به افتضاح دیپلماتش در تهران

پنجشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 277815
وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنشی عجیب به افتضاح دیپلمات سفارت سعودی در تهران مدعی شد که دیپلمات ما مست نبود!
به گزارش جهان، روزنامه الوطن چاپ ریاض عنوان کرد، " اسامه نقلی " رئیس بخش اطلاع رسانی وزارت خارجه عربستان سعودی با تکذیب اظهارات مطرح شده در ایران در مورد مست بودن این دیپلمات سعودی گفت: وزارت خارجه عربستان سعودی مسئله حادثه رانندگی اخیر که دیپلمات سعودی عامل آن بود را پیگیری می کند.

شفاف در ادامه نوشت، این مقام ارشد وزارت خارجه عربستان سعودی افزود: اتفاق اخیر یک حادثه رانندگی معمولی و تاسف برانگیز میان یک دیپلمات و یک شهروند ایرانی بود که متاسفانه شهروند ایرانی درگذشت و فرد دیپلمات زخمی شد.

وی توضیح داد: مطالب مطرح شده درباره مست بودن دیپلمات سعودی در این حادثه، نادرست است. این دیپلمات از بیمارستان مرخص شد و با وی براساس قوانین دیپلماتیک رفتار می شود.

قبل از این رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، از اعتراض شدید تهران به سفارت عربستان سعودی درباره این حادثه خبر داده و گفته بود: این وزارتخانه برخورد لازم را در این خصوص از مجاری دیپلماتیک و قضایی انجام داده است.

اجازه سو استفاده از مصونیت دیپلماتیک نمی دهیم

امروز هم حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران هم در واکنش قتل شهروند ایرانی توسط دیپلمات مست سفارت عربستان در تهران ضمن تسلیت و ابراز همدردری با بازماندگان این حادثه تلخ و ناگوار گفت: اجازه نمی دهیم برخی با سو استفاده از مصونیت دیپلماتیک حق حیات و حقوق شهروندانمان را به مخاطره بیاندازند.
 
وی افزود: این موضوع در مسیر دیپلماتیک خود در دست پیگیری است.

ماجرا چه بود؟

به گزارش جهان، روز پنجشنبه 24 اسفندماه رسانه‌ها از یک تصادف شدید در مسیر شرق به غرب اتوبان ارتش در منطقه مینی سیتی تهران میان یک دستگاه خودروی سواری هیوندای و یک دستگاه پراید خبر دادند که در پی آن، راننده خودروی پراید در دم فوت کرده و یک عابر پیاده نیز مجروح شده بود.

در این حادثه خودروی سواری هیوندای به دلیل سرعت بالا از پشت با خودروی پراید برخورد کرده، از مسیر خود منحرف شده و پس از برخورد با گاردریل و تابلو وسط بلوار متوقف شده است.


در پی اطلاعات جدیدی که به خبرنگار فارس رسیده است، خودروی مقصر (هیوندای) متعلق به سفارت عربستان و راننده آن نیز یکی از کارمندان این سفارت به نام ی.ع.الف بوده که به دلیل شرب خمر و سرعت بسیار زیاد قادر به کنترل ماشین نبوده است.

در پی حضور نیروهای انتظامی در محل حادثه و بررسی صحنه، حالت مستی راننده کاملا مشهود و یک شیشه مشروب مصرف شده در داخل خودرو و سه بطر مشروب یک لیتری مصرف نشده نیز در داخل صندوق عقب آن به دست آمده است.

خودروی هیوندای متعلق به سفارت عربستان

در پی این حادثه متاسفانه راننده پراید به نام م.خ.ف فوت کرده و یک عابر پیاده نیز از ناحیه پا مجروح شده است.
https://jahannews.com/vdchzqnim23nq6d.tft2.html
jahannews.com/vdchzqnim23nq6d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همه چیز رو ول کن پرایدو بچسب!!!
--
Iran, Islamic Republic of
مگه اینا راننده ندارن که خودشون پشته فرمون بودن؟
اهوازی
خجالت بکشید چرا نام آن قاتل عرب را فاش نمیکنید؟ طبق قانون الله مجازاتش کنید و به همان اندازه که به راننده ی پراید ضرر زده بهش ضرر بزنید اگر ادعای مسلمان بودن میکنید