سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۲۳
۱۴۷
واقعیت‌های تلخ برخی دختران و پسران دهه هشتادی!

خواب نهادهای فرهنگی در پس فراخوان اخیر غرب تهران+عکس

پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 496456
دختران و پسرانی که در جلوی این مجتمع تجاری گرد هم جمع شدند قشری از نسل جدید و محصول تهاجم فرهنگی غرب در دهه 70 به کشور هستند که در چنین تجمعاتی خود را بروز می دهند. نوجوانانی که هیچ ارتباطی به آن چیزی که قرار بود خروجی نوجوانان در انقلاب باشد، ندارند و به خوبی از ظواهر آنان عیان است که دستپخت شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی بیگانه و کم کاری و سهل انگاری نهادهای داخلی و خانواده های این روزهای کشورند.
خواب نهادهای فرهنگی در پس فراخوان اخیر غرب تهران+عکس
گروه فرهنگ جهان نيوز ـ دیروز سه شنبه، حوالی عصر بود که تعدادی جوان و نوجوان برای یک گردهمایی مجازی ـ تلگرامی با عنوان «میتینگ دهه هشتادیها» مقابل یک مجتمع تجاری در غرب تهران (کوروش) کنار یکدیگر جمع شدند. فارغ از آنکه این مجتمع تجاری چگونه در میان یک اتوبان و محلات مسکونی سر به فلک کشید و در این چند ساله از آغاز فعالیت خود، آثار مزاحمت های گسترده را برای مردم محله باغ فیض، صادقیه، ستاری و پیامبر به وجود آورده، تجمع ناگهانی نوجوانان مدرسه ای پس از فراغت از امتحانات نهایی، آن هم با پوشش ناخوشایند و حرکات زننده، به شدت قابل تامل است.

یک دعوت ساده در یک کانال تگلرامی چند ده هزار نفره و صفحات متعدد در شبکه اجتماعی اینستاگرام، جمعیتی را به بزرگراه شهید ستاری و خیابان های اطراف کشاند که خبرها تعداد آن را از 500 تا 5000 نفر برآورد کرده اند. بالاخره جمعیت به آن اندازه بوده است که کار مجتمع تجاری کوروش را به تعطیلی بکشاند و ترافیکی سنگین را در بزرگراه شهید آیت الله حکیم و به ویژه در بزرگراه شهید ستاری در آستانه غروب اولین روز ماه مبارک رمضان به وجود آورد. در حاشیه این تجمع میان برخی از این نوجوانان نیز درگیریهای پراکنده ای اتفاق افتاد.


 
از کنار این فراخوان پرحاشیه می توان به این نکات دست یافت:

1- فضای مجازی به ویژه نرم افزارهای موبایلی به مدد کوتاهی نهادهای فرهنگی دولتی و غیردولتی آن چنان دچار ولنگاری شده است که پس از راه اندازی ساده یک کانال و جمع شدن چند صد پسر و دختر در فضای مجازی در کنار یکدیگر، به توان زمینه هرگونه هنجارشکنی را کلید زد. نبود نظارت دقیق و بالاتر از آن نبود تولید محتوای در تزار انقلاب اسلامی موجب شده است که بازخورد افرادی که طولانی مدت در مواجهه با این گونه نرم افزارها هستند، یک فرد لا ابالی عقیدتی باشد.

2- نهادها و سازمان هایی که در کشور وظیفه رصد فضای مجازی را دارند و از کنار تیم های رصد و مونیتور خود در این گونه نرم افزارها ردیف بودجه بالا تعریف کرده اند، دقیقا در کجای فراخوان غیر قانونی دیروز بوده اند که با تأخیر آن هم ساعتی بعد از برگزاری میتینگ دختران و پسران نوجوان، از عمق ماجرا با خبر شده اند؟ مگر نه اینکه نیروهای امنیتی ـ اطلاعاتی در این گونه اتفاقات اجتماعی باید چند گام جلوتر از لحظه حادث شدن آن باشند؟
حضور ماموران نیروی انتظامی با خودروی کلانتری در جلوی مجتمع تجاری "کوروش" در حالی که پادگان یگان ویژه چندان فاصله ای با این مجتمع تجاری نداشته، نشان از آن دارد که نه تنها چشم مجازی نیروی انتظامی (پلیس فتا) از این ماجرا جا مانده است بلکه نیروهای حقیقی این نیرو نیز دیر خبردار شده اند.

3- اتفاق دیروز تنها یک هشدار بود که در صورت جدی نگرفتن آن، تبعات هولناک اجتماعی در کوتاه مدت و مخاطرات امنیتی در بلند مدت را به وجود خواهد آورد. این که یک کانال تلگرامی با تعداد اعضای چند ده هزار نفره بتواند چنین موجی را بعد از امتحانات پایان سال به وجود بیاورد قطعا می توان فرض کرد که کانال های بی نام و نشان چند صد هزار عضوی چه بلوایی را در فراخوان های غیر قانونی احتمالی بعدی می توانند خلق کنند.

4- عملکرد ناهمگون شورای عالی فضای مجازی که در حوزه نرم افزارهای موبایلی باید به تولید محتوای درست و ناوبری به هنگام دستگاه های مسئول مبادرت ورزد، محل سوال بوده که چه مقدار توانسته به وظیفه خود عمل کند. هر روز اخبار تلخ و تکان دهنده از این فضا به گوش می رسد که همه و همه ناشی از نگاه زود گذر و سیاست زده به حوزه فضای مجازی است.




5- اما مهمترین نکته از فراخوان دیروز چیزی نبود جز آشکار شدن لایه های پنهان تهاجم فرهنگی به کشور. دختران و پسرانی که در جلوی این مجتمع تجاری گرد هم جمع شدند قشری از نسل جدید و محصول تهاجم فرهنگی غرب در دهه 70 به کشور هستند که در چنین تجمعاتی خود را بروز می دهند. نوجوانانی که هیچ ارتباطی به آن چیزی که قرار بود خروجی نوجوانان در انقلاب باشد، ندارند و به خوبی از ظواهر آنان عیان است که دستپخت شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی بیگانه و کم کاری و سهل انگاری نهادهای داخلی و خانواده های این روزهای کشورند.

6- پیش از این، تجمع گسترده برخی علاقه مندان به مرحوم مرتضی پاشایی، خواننده موسیقی پاپ از طریق فراخوان های شبکه های اجتماعی که برخی منابع خبری تعداد حاضران در مراسم وی را تا 20 هزار نفر نیز تخمین زده بودند شکل گرفته بود. بسیاری از تحلیلگران سیاسی این پدیده را آزمونی برای تست این شیوه فراخوان، برای تجمعات حساس سیاسی و اجتماعی قلمداد کرده و نسبت به توجه نهادهای مربوطه در این باره هشدار داده بودند. اکنون بار دیگر در وسعتی به مراتب کمتر این شیوه آزمون موفق دیگری را پس داد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000496/nf00496456-3.jpg

 

شاید اجتماعی بودن موضوع تجمع صورت گرفته، برای حافظان امنیت کشور، چندان حساسیت زا نباشد، اما به نظر می رسد عدم اشراف فنی مناسب بر برخی شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، در موضوعات به مراتب حساستر سیاسی و اجتماعی به ویژه اگر بر مدار اعتراض و مخالفت با یک مسأله مشخص شکل بگیرد، می تواند اتفاقاتی به گستردگی اغتشاشات فتنه سال 88 را رقم بزند.

به راستی اگر تلگرام در ایام فتنه 88 و اوج غبارآلودگی فضا برای کشف حقیقت در میان مردم وجود داشت و سرعت بالای این روزهای اینترنت نیز به کمک آن می آمد، نمی توانست ابعاد ساختارشکنی ها و شورش های خیابانی با هدایت عوامل سرویس های اطلاعاتی بیگانه گسترده تر باشد؟

7- این نوجوانان و جوانان، فرزندان همین آب و خاک هستند. راحت است اگر انگشت اشاره اتهام را به سوی آنان دراز کنیم و روز به روز بیشتر آنان را به سمت گرگ هایی هول دهیم که رفتار این روزهای آنان را شکل داده اند. متهم و مقصر خود ماییم، مایی متشکل از سیاستمداران، تصمیم سازان، عالمان حوزه دین و اقتصاد و فرهنگ و اجتماع. قطعا این افراد نماینده همه نوجوانان کشور نیستند اما آیا برای تغییر رفتار این افراد کار از کار گذشته است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وقتي كه مسئولين خواب باشند اين ميشه .هدايت نكنيداين جوان هارو هدايتتان ميكنند
Iran, Islamic Republic of
باید مطالبه کرد تا اینکه مسئولان یه تکونی به خودشون بدن
آقا مشکل این سبک زندگی چیه؟ مگه غربیا اینجوری زندگی نمیکنن و اینقدر پیشرفته هستن؟؟ مشکلش چیه؟؟؟
آریو از سوئد
همه تجمعات در غرب باید مجوز داشته باشه والا سرکوب میشه.
م ل اراکی
از آنجاییکه در ایران و کشورهایی نظیر ایران تربیت و کنترول رفتار فرزندان به پدر و مادر سپرده شده پس آنها مسئول بروز یک چنین حوادثی در جامعه هستند. متاسفانه این حوادث نشان میده که والدین در کشور در تربیت فرزندان خود برای جامعه موفق نبوده اند و باید فکر دیگری کرد.
مجید
مشکل این سبک زندگی اینه عزیزم که به مصداق آیات وروایات که میفرمایند قیمت انسان براساس آن چیزی است که برای اون تلاش میکنه ویا اینکه میفرماید اولئک کالانعام اینان مانند چهارپایانند بلکه بدتر از آنان ؛ باید دید آیا هدف انسان فقط باید توجه به شکم وشهوت و... باشد یا باید به آخرت توجه داشت وطوری زندگی کرد که هم آخرت انسان محفوظ باشد وهم از دنیا بهره ببرد
مشکلش اینه که غربی ها با شیک زندگی عروسکی و کالایی، در ابعاد انسانی پسرفت کردن نه پیشرفت. آخرت خود را از دست دادند مشکل نیست. مردی و زنی عوض شد و از حیوانات پایین تر قرار گرفتند مشکل نیست. انسان را به اشتباه ابزار فهمیدند اون هم کاملا غیر عاقلانه. ازدواج هاشون عقب افتاد و گرفتار هزار گناه شدند. این ها همه پسرفت در شاخص اصلی زندگی انسان یعنی رشد و کمال معنوی است.
ضمن اینکه اگر قرار بود با دوستی دخنر و پسر نامحرم و زدن مدل موهای خنده دار، جامعه ای میشرفت مادی کنه، الان ما باید در صدر پیشرفته ترین کشورهای دنیا باشیم. ولی نیستیم. پس آن تکنولوژی و پیشرفت در تبزارهای مادی در غرب هم، حاصل بی بند و باری و هرزگی و عریانی نیست. این ها برای قشر عوامشونه که سرگرم شن و غافل باقی بمونن. در حالیکه دانشمندانشان با قدرت و مدیرانشان با درایت دارن کار میکنند. پیشرفت رو کار و تلاش میاره نه لخت شدن و تیپ جلف زدن.
میگی نه برو کنکور ثبت نام کن و به جای درس خوندن، هر روز یه تیپی بزن. بعد رتبه ات رو بیار بگذار اینجا.
شما اینا رو نگی چی داری بگی!!!
Iran, Islamic Republic of
مشکل همینه که تشخیص نمیدی مشکلش چیه!
درست میگی! وقتی انسانیت کنار گذاشته بشه دیگه آدم نباید نگران چیزی باشه! مثلا نباید نگران باشی وقتی بچه ات میره مدرسه یا دانشگاه کسی روش هفت تیر میکشه یا نه!!!
Canada
پلیس که دستگیر میکنه ممکنه روی افراد اسلحه هم بکشه ولی اونها اسلحه که نداشتند. یک عده بچه دبیرستانی بودند که حالا کمی شیطنت کردند. مگر همه در نوجوانی شیطنت ندارند؟
فاطمه
پیشرفت غرب واسه این ولنگاری ها و بی بند و باری ها نیس ...چرا که الان خودشونم تو گرداب این سبک زندگی غلط دارن غرق میشن، موفقیت اونا واس کار و تلاشه و نظم و برنامه ریزی و پشتکار و علم و .... سنت خداس که هر کی دنبال دنیا باشه بهش میرسه ...اینا دنبالش بودن سختی کشیدن به پیشرفت مادی رسیدن ، ولی معنوی نه .
یه مساله دیگه هم اینه که چندین ساله از انقلاب و رنسانس غرب میگذره ....ولی ما انقلابمون 40 ساله اس ، پس نمیشه مقایسه کرد، ما چند صد سال توسط همین استعمارگران غربی عقب نگه داشته شدیم ....
فارغ از همه اینا اینده جهان فقط با سبک زندگی اسلامی میتونه پایدار باشه و سلامت
انسان هایی که در پیشرفت غرب موثر هستند (دانشمندان) به حدودی از اصول اخلاقی پایبند هستند و منظم و پرتلاش می باشند.

توده مردم در غرب که عمدتا در رسانه ها نمایش داده می شوند صرفا مصرف کننده پیشرفت هستند.
مشکلش اینه که اینجا قانون داره هرچی باید برطبق روال قانون باشه انقد غرب غرب می کنید بیشرفت علمی اونا را ببینید نه ولنگاریشون سبک زنگی!!بدبخت دارین غریزه حیونیتون برورش میدین خیلی هم زود به ته خظ میرسین خودتون با خودکشی نجات میدین کجای دنیا ایستادین بچه سوسولای تازه به دوران رسیده!!!!!!!!!!
ح
Iran, Islamic Republic of
اگر اسمش را بشود گذاشت پیشرفت پیشرفته هستن ولی آدم نیستن. اگر دستشان برسه تو را و کشورت را قورت می دهند. ازت حق توحش می گیرن. اگر به سگشان پات بخوره دادگاهیت می کنن. اگر سربازشون تو کشورت به ناموست متعرض شد می برندش توی کشور خودشون ازش بازجویی می کنن و بعد آزادش می کنن. اگر منافعشون اقتضا کرد 299 نفر از هموطنانتو تو آسمون کباب می کنن. برات خون آلوده به ویروس ایدز می فرستن و... خیلی خیلی پیشرفتن.
روح الله
Romania
مشکل اینه که هدف سبک زندگی رو پیشرفت فناوری بدونیم نه پیشرفت انسانی...

سبک زندگی که در اون هویت متعالی انسان نادیده گرفته بشه و به صرف خوشی‌های حیوانی تنزل پیدا کنه مسلما مطلوب انسان‌های عاقل نیست.
پروانه
اولا پيشرفت اونها ربطي به اين سبك زندگي نداره ثانيا بريد يه سر به جوامع غربي بزنيد و ببنيد اخلاق و خانواده به چه روزي افتاده تو اين جوامع؟ مگه ما فقط پيشرفت ميخوايم؟ نبايد مناسباتمون هم مثل انسان باشه؟
مسافر
شما چند سال در غرب زندگی کردی که با تمام زوایای زندگیشون آشنایی ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
واقعا پرتی
مشکل اصلی از خانواده هاست.
گرچه دولت هم کم تقصیر نداره.
دولت ، خانواده ها را رها کرده در مشکلات گوناگون...
خانواده ها هم بچه هاشونو رها کردند در این بلبشوی فرهنگی اجتماع...
کمترین تقصیر متوجه خود این نوجوانان هست.
جوونا به دلیل سیاست های لیبرالی دهه هفتاد شدن شیفته غرب
اشتباه منفی دادم. عذر میخوام. مثبت عزیز.
ژاله فرامرزیان
جوون هستند چه اشکالی داره براشون یک جای پارتی بزارید
Romania
اشکال اینه که استفاده از فرصت جوونی رو در زندگی خودخواهانه لذت‌جویانه می‌بینی نه رشد و تعالی معنوی
Iran, Islamic Republic of
شما از دین چیزی میدونی؟!
دهه هشتادي ها !!! از فرهنگ ليبرال ده هفتاد الگو گرفتند؟؟؟؟
علی
اگه کسی هوشیار باشه میدونه که این یه تمرینه برای روزای آینده و یک جور مانوره برای فراخوان های بعدی که احتمالا همانند فتنه 88 اتفاق بیفته
مسئولین هوشیار باشند
Iran, Islamic Republic of
مي دانم درج نمي كنيد ولي اين افراد فرزندان اين آب و خاك هستند بررسي كنيد چرا به اين شكل لباس مي پوشند و به اين شكل رفتار مي كنند آنها مقصر نيستند ما مقصريم ما كه در تربيت آنها كم كاري كرديم ...نهادهاي فرهنگي و اقتصادي كه چنان عرصه را تنگ كردند كه پدر و مادر صبح تا شب فقط بايد بدوند تا شكم بچه ها را سير كنند و فرهنگ كه اصلا وجود خارجي در سبد خانواده ندارد....همه ما مقصريم و روزي همه ما بابت اين كم كاري بايد پاسخ بدهيم
Iran, Islamic Republic of
بله دقیقا
ولی جدا از مسئولان خانواده ها هم کم کاری کردن
Canada
خانواده ها آه ندارند که با ناله سودا کنند. ماشالله سرمایه نزد مسئولین است که باید هزینه کنند.
به این موضوع نیز توجه شود که فرهنگ ثروت اندوزی و چشم و هم چشمی فخر فروشی بر اساس مال اندوزی باعث می شود کسی به فرهنگ خانواده توجه نکند و فقط کیفیت زندگی را در مادیات ببیند
به خود رجوع کنیم از ماست که بر ماست
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر خود آنها بخواهند
باید به توحید خودمون سر و سامان بدهیم ارتباطمان را با خدای کریم بهبود ببخشیم آنگاه
اثراتش را در نسل و دنیا نیز خواهیم دید
طیب
حقوق های آنچنانی ! والدین آنها که با رانت مصادر دولتی را غصب کرده اند .... موجب رفتارهای اینچنینی هم می شود !
تبعات فساد در نظام اقتصادی و فرهنگی را نمی توان تنها با برخورد انتظامی و امنیتی با حاصل آن مهار کرد. از یک طرف با تلاش غرب برای جذب جوانان با ارائه و ترویج انواع مفاسد و لذت های مادی مواجه هستیم, از طرفی برخی از مسئولان به انواع مفاسد و انحرافتی دچار شده اند که اعتبار ویترینی را که در آن قرار گرفته اند نزد نسل جوان ساقط کرده . برای بیرون کردن فرهنگ فاسد مهاجم باید رویی از صداقت و راستی با دستی پر از ارزش های متعالی را با شیوه های مناسب و جذاب ارائه کرد. لازم است هزار بار شدیدتر از برخوردی که با نفوذ اینترنت و ماهواره می شود با نفوذ افراد کثیفی انجام شود که دنیای خود را با فراری دادن مردم از ارزش های والای دینی و انقلابی کسب می کنند.
United States
فقط میتونم بگم افتضاحه. واقعا اینها نوجوانای ما هستن با این تیپ و قیافه ها؟ وای وای
رضا
این یک واقعیت محض است واز عوارض تکنولژیست که با کنترل ونظارت هیچ کاریش نمیشه کرد وفقط وفقط باید والدین ومسولین دینی وسیاسی با اصلاح عملکردشون جوانان را به راه راست هدایت کنند . برخورد فیزیکی وحتی کنترل فضای مجازی بدلیل تنوع زیاد بهیچ وجه نه موثر است ونه امکانپذیر.
برات متاسفم..... بهتره برای خودت و امثال خودت متاسف باشی که حتی دیدن این صحنه تورا تکان نمیده تا وظیفه دینی واجتماعی خودت رو یادت بیاد..... مطمینی دختر وپسر خودت تو سن نوجوانی اینطور نمیشن؟!؟!؟!؟!!!
United States
اره مطمعنم. تو اصلا منو میشناسی که اینجوری حرف میزنی بی تربیت؟
Iran, Islamic Republic of
ربطی نداره
نقد ایشون به مطلب وارد بود
Iran, Islamic Republic of
بله
وقتی ماهواره، مشروب و . . . رو آوردیم تو خونه نتیجه اش میشه همین
ناشناس
اره اینا از همون نسل ملت شهید پرورند ، فقط الان دیگه آرماناشون عوض شده ولی بازم هنوز حاضرن برای ارماناشون بجنگند...
United States
یادمون نره که اینها جوانهای اینده هستند. ادم تعجب میکنه اینها خانواده ندارن مگه؟ واقعا پلیس اگه با این کانالها برخورد نکنه پس به چه دردی میخوره؟ خدا میدوونه چقد به هم شماره دادن و چه فسادی پشت این تجمع هاست
Iran, Islamic Republic of
پدر خانواده ای که با دست خود فساد را به داخل خانه راه می دهد دیگه چه توقعی دارین
محمد
اینکه باید واقعیت های جامعه را دید یک مسئله اساسی است
تهاجم فرهنگی یا نا رضایتی اجتماعی اقتصادی سیاسی ویا هر چیز دیگر فعلا کار را به اینجا کشانده
اختلاف نظر بین مسئولین در ارتباط با نحوه برخورد با این مسائل زیاد است
Iran, Islamic Republic of
این موضوع اگر حل نشه کشور به هم خواهد ریخت
Iran, Islamic Republic of
مسئولینی که موافق وضع فرهنگی فعلی هستند باید کنار بروند البته بعد از محاکمه
مودی
Iran, Islamic Republic of
وقتی که مسائل سیاسی و جناحی بر همه چیز مقدم میشود و حتی از منافع ملی حساس تر و مهم تر میشود نتیجه میشود همین....
عدم تشکیل شورای عالی فضای مجاز برای مدت دو سال و بالاخره تشکیل دیرهنگام آن ؛ آن هم بعد از تذکرات مکرر رهبرمعظم انقلاب ؛و عدم تصمیم گیری در این خصوص فقط و فقط به یک دلیل بود و آن هم استفاده از این فضا و بخصوص نرم افزار تلگرام برای انتخابات یک جناح خاص که اتفاقا استفاده حداکثری هم از آن برای انتخابات کردند ؛
باید بسیار متاسف بود که علیرغم اینکه آقایان از انواع و اقسام خطرات اجتماعی فرهنگی و حتی امنیتی عدم نظارت و کنترل این شبکه ها و نرم افزارها مطلع هستند اما فقط بخاطر مسائل جناحی و استفاده از آن در مواقع خاص به نفع خود هیچ گونه کنترلی را بر آن به عمل نمی آورند.....
این عمل مصداق واقعی بر شاخ نشستن و بن بریدن است ..
لطفا این یکی رو دیگه منتشر کن جهان
Iran, Islamic Republic of
بادید سیاست زده در حوزه فرهنگ بشدت مخالفم
دهه پنجایی
به این جمعیت موج نمی توان گفت
در دهه ی 40 هم انقلابیون ، نسیم هم نبودند ، چه برسد به موج؟؟؟
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی...
مسافر
ولی شک نکن این جمعیت میتونه یک موج بزرگ ایجاد کنه ...
Iran, Islamic Republic of
غلبه تکنولوژی و شهروند خبر نگاران بر نهاد های سنتی خبر رسانی، آماده تحولات غیر منتظره باشید
Iran, Islamic Republic of
شهروند خبرنگار طرح خطرناکی است که مدت هاست کلید خورده است
Canada
مردم همه خبرنگار شده اند....با موبایلاشون.....خبر داری؟؟؟ طرح نیست....عملا واقعیت داره.....
وقتی فرهنگ کشور رها شده هست نتیجه اش می شود این
مسئولین فرهنگی ادوار انقلاب باید پاسخگو باشند
United States
ما دهه شصتی ها را با بند سفید کفش اجازه ورود به مدرسه نمی دادید خوب بود
چرا دروغ می گی؟ کی کجا؟! اينقدر می گيد که آدم ها باور کنند که در دهه 60 نمی شده نفس بکشی! بله فقط عده ای اهل اين سخت گيری ها بودند که الآن خودشون افتادند توی هرزگی و جبران گذشته می کنند! مگه اکبر گنجی کيه؟ همون کسی که به زنان و دخترانی که روسريشون يک سانت عقب می رفت حمله می کردند و حتی پونز به پيشونی اونا فرو می کردند حالا شدند طرفدار لیبرالیسم!
دروغگويی در باره دهه درخشان 60 رابس کنيد؛ دهه باکری ها و همت ها و متوسليان ها و ... دهه عزت و همدلی مردم و نبرد با سلطه نظامی و سياسی و فرهنگی غرب
حاجی اول منظور رو بفهم بعد برو دنده سه... در ادبیات موجود دهه شصتی منظور بچه هایی هستند که در اون دهه به دنیا امدند که ربطی به اکبر گنجی یا باکری ها نداره :| اخه یه خرده فهم عزیزم دقت کن
مسافر
من یه دهه شصتی ام ... اصلا یادم نمیاد کسی با بند سفید مدرسه بیاد و راهش ندن ... اما تو انگشت شمار مدارس دبیرستانیها رو مجبور میکردن موها رو با 4 بزنن ولی دیگه خواهشا انقدر سیاه نمایی نکنید ...
محمد
جماعت پولداری که ........
نوجوانانی که هیچ ارتباطی به آن چیزی که قرار بود خروجی نوجوانان در انقلاب باشد، ندارند و به خوبی از ظواهر آنان عیان است که دستپخت شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی بیگانه و کم کاری و سهل انگاری نهادهای داخلی و خانواده های این روزهای کشورند.
دلیلش این است که برخی مسئولین دل و زبانشان از زمین تا آسمان با هم فرق دارد....
Canada
دمت گرم برادر......فقط نتیجه ی رفتار فاسد و منافق گونه ی بعضی مسئولین در زمینه های مالی و مدیریتی است. دزدیها و رشوه ها آنقدر زیاد شده که ایراد به طریقه ی لباس پوشیدن واقعا مسخره به نظر میرسد در نتیجه نصیحت در این مورد به گوش جوانان و نوجوانان مثل یاسین است که بخوانی به گوش......
Iran, Islamic Republic of
چی شده که انقدر از جوان های کشور به چنین وضعیت اسفباری رسیده اند؟
Iran, Islamic Republic of
ولنگاری در حوزه مجازی
همین
چون شکم‌های‌شان برخی از حرام پر شده
این را باید از خودمان بپرسیم که چه کرده ایم که پیام نهضتی که جوان های بزرگ شده در نظام ستم شاهی را به میادین دفاع مقدی می کشاند امروز نسل بعد از آن راس قامتان و مجاهدان را نمی تواند با خود همراه کند و ارزش هایی که روزی جوانان را مقابل توپ و تانک و میدان مین و سلاح شیمیایی استوار نگاه می داشت الان چرا در مقابل ماهواره و اینترنت و شبکه های اجتماعی باید اینقدر منفعل و ناکارآمد شده باشد؟ اشکال از این ارزش ها است یا از متولیان امروز آن که ما هستیم؟
وقتی نانت به ربا آلوده شد نباید انتظار داشته باشی فرزندت تربیت دینی شود.
نواب
موافقم ۸۰٪ درآمدهای جامعه شبهه ناک شده
چرا بعد از 37 سال به اینجا رسیدیم؟
یک دوست
دهه هشتادی ها دستاورد شما هستند .چرا از مسولیت شانه خالی میکنید.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا نتیجه مسئولین لاقید و با ظاهر مذهبی هستند
همین
این مقاله فقط برای نق زدن است. جوانها و پیرهای کشور هم حقوقی دارند و هم آزادی هایی برای تجمع و هم توقع هایی و هم نظریه های و خواسته هایی. طبیعی است.
حالا این مقاله میخواهد بزور جوان و پیر را همراه خودش کند و به خواسته ها توجه نکند. آکر یادتان باشد در ایران انقلاب شد بخاطر اینکه اکثریت زور اقلیتی را نپذیرفتند.
اقلیت همان گردن کلفت هایی هستند که تهران را همه ایران می دانند آن هم محله های بی هويتی که با جمع نوکيسگان
Romania
به نظر من تلگرام چیز مزخرفیه ... این متبینگ که چیز خوبشه .. بیشتر از اینکه فایده داشته باشه ضرر داره... شما برو ببین موج تبلیغات کانال های مستهجن را که به سمت جوونها حمله ور شده... از این ور بیکاری و دیر ازدواج کردن هم مزید بر علت شده... رکود و تورم و ... بماند ... مسوولین ما کجا هستند الله اعلم...
United States
چرا جوان ها اینگونه شده اندآخه؟
عاملش اقتصاد پویا, نان و روزی حلال, حضور اسوه های اخلاق در مسندهای مهم کشور, اعتماد و اعتقاد جوانان به نسل گذشته و دستاوردهای آنها, وجود فرهنگ سازنده و بالنده در مقابل فرهنگ فاسد غرب, داشتن امید وافر به آینده, از بین رفتن مظاهر تبعیض و بی عدالتی و صدها چیز از این دست است.
محمد
قطعا این تجمعاتی که از طریق فضای مجازی و گروههای تلگرام و نظیر ان صورت می گیرد نشانه ای از اشوبها و شورشهایی خواهد بود که در سالهای اتی به وجود خواهد امد،مسولان باید کاملا هوشیار باشند.
مهدی
اینا رو دارن برای اشوبهای سیاسی اماده میکنن.
فرید
سلام دایی جان ناپلءون! نمیخواهی دستگیر بشند؟!
سعید
United States
این مملکت داره از نظر فرهنگی سقوط میکنه وقتی هیچ تفریحو دلگرمی برای جوانو نوجوان نباشه نتیجش همیناست حالا شما برید به انرژی هسته ای و ظریفو برجامو روحانی گیر بدید مردونگی کن بچاپ
سقوط فرهنگی يعنی اين که فهم ارزش انرژی هسته ای را نداشته باشی و به طمع آزاد شدن موهوم دارايی های مادی آن را تعطيل کنی و مرکز اراک را بتن کنی و بعدش هم هيچی به دست نياوری و زل بزنی توی چشم مردم بگی اصلا ما هيچ وظيفه ای نداريم نه مسکن نه نان نه اقتصاد و ...
United States
داداش مطمانی شما معنی فرهنگو بلدی؟؟؟!!!
نیما راسخ
ذنب لایغفر که انجام نداده اند آقاجان.....نه شعاری سر داده اند ؛ نه پلاکاردی حمل کرده اند؛نه پرچم مخالفتی افراشته اند.دست بردارید از سر یک مشت نوجوان شوربخت.
Turkey
راهکار شما چیه ؟ همه رو بگیرن شلاق بزنن؟ همه چیو فیلتر کنن؟؟؟ این نشون میده اون جمعیت انقدر کمبود هیچان دارند انقدر راه های جوانی کردن تفریج کردن براشون بسته است که راضی شدن ساعتی دور هم جمع بشن ....شما چرا فقط دنبال تنبیه و مسدود کردنید؟ بشینید فکر کنید چرا دهه هشتادیا به قول شما نسل انقلابی نشدند؟؟؟ مشکل از رئیس جمهور وقته واقعا؟؟؟؟ا
کجای مطلب گفته بود تنبیه کنند؟!! توهم زدی؟ پیشگیری اسمش تنبیه نیست
Iran, Islamic Republic of
پشت پرده چیست ؟!!!!
متاسفانه عدم نظارت و بررسی در تمامی سطوح تصمیم گیری وجود دارد ، به عنوان مثال ساخت اینگونه مراکز (مجتمع کوروش) در داخل شهر و معابر اصلی بدون هیچگونه مطالعه و محاسبه اولیه (اوج خلاقیت شهرداری) باعث بروز معضلات و بحران های شهری شده که هم باعث عدم کنترل به موقع در اینگونه اتفاقات و مضافا ایجاد مزاحمت های فراوان برای ساکنین منطقه می شود .
از مسئولین درخواست میکنیم مجتمع کورروش رو به دلیل این ضایعه فرهنگی ویران سازند
Iran, Islamic Republic of
هرهرهر خنديدم
بیسیمچی
گویا نویسنده این مقاله از حال و هوای این روزهای نوجوانان مملکت اصلا خبر نداره!
جو اینها کاملا متفاوته.با تفکر انقلابی به اینها نگاه نکنید خواهشا.اینا فقط به دنبال دورهمی و شادین.
متاسفانه نسل جوان و نوجوان در کشور ما جایی برای تخلیه انرژی نداره. در سراسر دنیا کارناول های شادی خیابانی محلی برای دور هم جمع شدن و شادی کردنه که در ایران همچین چیزی وجود نداره.
عمار سیدعلی
جناب بیسیمچی ريال
کی گفته جوان حتمی باید تخیله انرژی این شکلی داشته باشه ؛ کی گفته شاد بودن یعنی این ، جوونای ما فقط همینا هستن ؟؟ اون جوونی که میره سوریه جونشو میده جوون نیست شادی نمیکنه ؟؟ اون جوونی که تو همین شهرهای پرگناه ما خودشو باتقوا نگه داشته جوون نیست ؟؟ کی گفته لودگی و هرزگی و یه سری حرکات جلف و اراذل بازی یعنی تخلیه انرژی و شاد بودن؟؟/
بله برادر اوناییکه ادعا میکنن تو این کشور جوونا تفریح ندارن شاد نیست! جایی برا تخلیه انرژی ندارن !! منظورشون شادی با گناه و تفریح ناسالمه
حواسمون باشه با این صحبتا ، حرف دشمن و آدمای دل مریض نزنیم
Netherlands
اگر مسئولین با تلگرام برخورد نمی کنند مردم باید به طور جهادی وارد کار بشوند
مثل این کانال که فساد در تلگرام رو براش گزارش می کنند
https://telegram.me/zedefahsha
فقط یک چیز میگم و بس :

به فکر اصلاح امور فرهنگی کشور باشید لطفا
مسعود
به نداشتن اوقات فراغت و دین زدگی ربطش باید داد. واقعیت رو باید دید و فکر نکنیم همه باید مث ما فکر کنند.
جوان بيکار ديگر اوقات فراغت می خواد چه کار؟! همه اوقاتش فراغته!
ضمناً دين زدگی يعنی چی؟!
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع میگم که بهتر هست بگید این ها دهه ۸۰ ای هستند! دهه هفتادیا الان دیگه دنبال این کارا نمی رن! ۸۰ ای ها هستند که ۱۴-۱۵ ساله هستند.
سن هاشون رو نگاه کنید به ۱۸ سال به زور میرسه! اکثرشون دبیرستانی هستند.
واقعا چقدر این مقاله مشمئز کننده بود
مردم آزادند چرا سعی دارید این مردم ساده و بیگناه را محدود کنید.
مگر در آن تجمع چه خلافی صورت گرفت؟! که اینقدر برآشفتید

امام خمینی جمله زیبایی در سال 40 گفتند ایشان فرمودند سربازان من در قنداقه ها هستند دیدیم هم چی شد همون متولدین سال 40 انقلاب کردند و پیروز شدند جنگ کردن و صدام را ناکام گذاشتند
چیه مگه اینم ایراد داره؟ امتحاناتشون تموم شده اومدن بیرون. حالا دیگه سوژه مرتبط به حجاب پیدا نکردین به موجودیتشون گیر دادین؟ چیه بیرون اومدن هم جرمه ؟ شلاق داره ؟ گشت ارشاد داره..........
تقریبا اکثر مردم تهران معتقدند ، که نسل جالبی نیست اگر تونیم در حوزه فرهنگ کار کنیم
چه میشه کرد اینها هم مثل فرزندان ما بیکاران آینده هستند خداوند نابود کن بانیان این موج بیکاری را
این جا ایران است نه فلسطین و نه افغانستان شک نکیند
اتفاقا همان کارگردانی که سناريوی افغانستان و فلسطين را آن طور نوشته، سناريوی ايران را هم اينطور نوشته!
بحق خانم زهرا س ختم به خیر بشه
باز داریم نزدیک تیر میشیم
معلوم نیست دشمن دوباره چه نفشه داره
فرید
جونم توهم توطءه!
باب لورد
اینا فرزندان ........ هستن ایا کسی هست انکار کنه؟؟؟؟؟؟؟؟
دقیقاً مثل تو
اینا از نسل همون ملت شهید پرورند
شک داری؟
این دولت دلش می خواد همچین اتفاقاتی اصلا بیفته
دغدعه که ندارد هیچ استقبال هم می کند.
دارند آقایون تمرین میکنند که در سال 96 اگر شکست خوردند باز مثل سال 88 بلوا کنند!!!
فرید
خدا شفات بده.فعلا که شما همش دارید شکست میخورید.سال آینده ممکنه کاسه صبرتون لبریز بشه بریزید تو خیابونا!
ننگ بر کسانی که تعمدا سد راه شورای عالی فضای مجازی می شوند
حضرت آیت الله جوادی آملی چندی پیش فرموده اند: ظاهر مردم باطن مسئولین کشور است.
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این عالم بزرگ
Romania
این سخن حضرت علی علیه السلام است:
مردم به کیش امرای خویشتند
"دختران و پسرانی که در جلوی این مجتمع تجاری گرد هم جمع شدند قشری از نسل جدید و محصول !!!!تهاجم فرهنگی غرب!!!!! در دهه 70 به کشور هستند"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ننگ بر مسئولان فرهنگی
رهگذر
این دستپخت نگاه امنیتی هست که همیشه در بین مدیران کشور حاکم بوده. از دولت اقای هاشمی بگیرید تا خاتمی و روحانی.
حالا شما کماکان چاره رو امنیتی نگاه کردن به همه چی میدونی. خوب فقط تشدید میکنه وضع رو نه چیز دیگه.
Iran, Islamic Republic of
نگاه نادرست امنیتی
والا امنیتی ها نور چشم هستند
اتفاقا محصول نگاه باز فرهنگی است. اگر نگاه امنیتی بود که اینطور جرات حضور نداشتن. پس واقعیت رو لطفا برعکس نشون نده.
امیر عباس
انچه که می بینیم یک تعریف از اتفاقی است که در حال رخ دادن است اگر این اتفاق را توضیح داده شود انگاه عمق فاجعه گویا می گردد و باید باور کنیم ظهور این پدیده نیز انی و یکباره و بدون پشتوانه تئوریک نیست این نا هنجاریها با برنامه و با اهداف مشخصی ساماندهی شده است و نوجوانان این کشور بدون هرگونه اطلاعی و از روی هیجان و....... وارد این بازیها می شوند اینجا بحث کاهلی کلانتری محل و ....... مطرح نیست اینجا خواب دستگاه های فرهنگی و امنیتی کشور مطرح است اینجا باید سیتم های نظارتی بر عملکرد دستگاه های مربوطه پاسخگو باشند که شاهد بروز این اتفاقات تلخ در کشور می باشیم وهمانطوریکه گفته شد این بخش کوچکی است که مشاهده می کنیم و اتفاقات یزرگتر و زیان برتری در حال وقوع میباشد و امروز از همه ناراحت تر خانواده این جوانان میباشند که شاهد نابودی تدریجی فرزندان خود بوده وکاری از دست انان بر نمی اید غیر از اینکه بنوعی در مقابل دیگران عملکرد فرزند خود را توجیه کند ودر خاتمه باید گفت با بروز این اتفاقات اقدام موثزی از سوی متولیان امر بعمل نخواهد امد و باید منتظر اتفاقات بعدی باشیم و ان مرگ تدریجی سرمایه های این کشور خواهد بود
خانواده لقمه حروم نیاره سر سفره، فرزندانشون تو همین شرایط نا مناسب اجتماعی صد درجه نسبت به الآن بهتر خواهند شد. شاهد این ادعا هم تعداد زیادی از جوانان سالم و با فرهنگی هستن که دارن تو همین اجتماع زندگی می کنن!!!! و یک مویشان هم با این افراد قابل قیاس نیست
اینا فقط تمرینه برای کارهای هنجار شکن آینده
فرید
تمرین هنجار شکنی را دلواپسان در حمله به سفارتها انجام دادند.
مطمئن باش ما هرگز این اجازه رو نمیدیم
همانطور که امام خمینی فرمود میزان رای مرد (که همان خواسته باشد) است. نمیتوانیم سلیقه یک گروه را به دیگران تحمیل کنیم و با زور همه را به بهشت فرضی بعضی ها ببریم.
اگه بهشت برای ما فرضیه، جهنم شماها قطعیه.
این یک زنگ هشدار جدی برای ماست. وقتی با یک فراخوان تلگرامی چنین نوجوانان خام و غربزده ای راهی خیابان میشن دشمن به کمک ماهواره و شبکه های اجتماعی به راحتی میتوانه در کشور اشوب و نا امنی ایجاد کنه.
اینقدر که از مردم خودتون میترسین از آمریکا نمیترسین خجالت بکشید جشن ممنوع ماشین سواری ممنوع لباس خاص پوشیدن ممنوع اومدن تو خیابون ممنوع چن وقت دیگه نفس کشیدن ممنوع مشخصه دیگه به اخر خط رسیدین
خود جوش بوده .
عین همون هایی که می ریزن و سفارت خونه اتش می زنند . با این تفاوت که این بچه ها ازارشون به کسی نمی رسه و شادی می کنن . ولی اونهایی که سفارت خونه اتش زدن ابروی کشور و انقلاب رو بردند .
بسیار عالی
ترسي كه شما از اينترنت، شبكه هاي اجتماعي و گردش آزاد اطلاعات داريد، مبيين شكست استراتژي هاي شما و عقب افتادگي از عموم جامعه هست،
Iran, Islamic Republic of
این چیزی که توفیلم بود تجمع نبود گیس بگیری چند تا دختر بود که پسرها تشویق می کردند بالاشهری ها ادعای کلاس تمدن فرهنگ هم میکنند
همه چی بی صاحب شده. کلا دور هرج و مرج و خود قانونیه.
فضای مجازی وتلگرام وماهواره ومواد مخدر نوجوان هارو از درون تهی وب یانگیزه و سرگردان کرده .مشکل اول از خانواده وبی فکری مسئولان مربوطه که دلشون به حال بچه های این مملکت نمی سوزه.
محمد
Romania
اگر باور کنیم نظام حاکم، حکومت بر حق صاحب الزمانه باید بگیم عده ای خواسته و عده ای ناخواسته تیشه بر ریشش زدند و میزنند. این و سایر مشکلهای جامعه اعم از تورم، رکود، بیکاری، حاشیه نشینی، طلاق، فقر و ... تنها و تنها و تنها یک علت داره. تنها علتش هم اینکه تو این مملکت به انسانهای کوچیک کارهای بزرگ سپردند و بزرگان در حال ریسیدن کارهای کوچیکن. مقام معظم رهبری تو اخرین سخنراشیون فرمودند من شرمنده تر از اون جوونیم که دست خالی برمیگرده خونه. جوون مملکت شرمنده هست، ولی امر شرمنده هست ولی اون کسی که افسار کارها بدستشه شرمنده نیست. این جونها و نوجوانها قربانی اند نه متهم و مجرم که بخایم به صلابه ببندیمشون. مجرم چیز یا کس دیگست. تنها راهکاری هم که برای مقابله با این بزهکاری ها به ذهنم میرسه اینکه مردم باید به یک بلوغ کافی و لازم برسن. دشمن یا جهل مردمه یا داره از جهل مردم سواستفاده میکنه. باید با جهل مردم جنگید. جهل مردم باعث و بانی تموم مشکلات این جامعست. همین
باشه اقا محمد از راهکار شما ممنویم ... مردم ! به آگاهی برسید :)
اشتباه منفی دادم. مثبت
SAABER
United States
این معنایی جز همان حکایات سال هشتاد و هشت ندارد و مسولین مملکتی کاملا باخبر هستند و اما خود خودانشان..............
شما چرا از جوانان و شادی مردم میترسید؟ شادی چه خطری و گریه و زاری چه حسنی برایتان دارد؟ آنرا آشکار بگویید
Romania
شادی مردم خطری ندارد بلکه انحطاط فرهنگی و غربزدگی خطر دارد.
گریه از خوف خدا و در مصیبت اهل بیت (ع) برای افراد و جامعه سازنده و پیش‌برنده است.

کسی که از خوف خدا گریه می‌کند آیا ممکن است مال حرام بخورد؟ آیا ممکن است کسی در مجلس عزای اهل بیت‌ (ع) حاضر باشد و نفهمد که باید برای خوب بودن از خود هزینه داد؟

بله ما از فراموش شدن مکارم اخلاقی و انحطاط فرهنگی جامعه می‌ترسیم و دلواپسیم.
شادی و شاد بودن ذهن مردم سبب مطالبه گری و گریه و غم سبب خمودگی فکری است
شا
دی یا هر مرج واختلاط ولنگاری؟
آشکارا گفتیم. تو نمیفهمی
محمدی
- این نوجوانان و جوانان، فرزندان همین آب و خاک هستند. راحت است اگر انگشت اشاره اتهام را به سوی آنان دراز کنیم و روز به روز بیشتر آنان را به سمت گرگ هایی هول دهیم که رفتار این روزهای آنان را شکل داده اند. متهم و مقصر خود ماییم، مایی متشکل از سیاستمداران، تصمیم سازان، عالمان حوزه دین و اقتصاد و فرهنگ و اجتماع. قطعا این افراد نماینده همه نوجوانان کشور نیستند اما آیا برای تغییر رفتار این افراد کار از کار گذشته است؟
ساسان
تجمع هولناک؟،،؟؟چنتا جوون که هیچ سرگرمی ندارند دور هم جمع شدن این شده تجمع هولناک؟مشکل شما اینه که نمیفهمید اکثریت مطلق جوانان مثل شما متحجر و افراطی فکر نمیکنن.برای همینه وقتی چهار نفر دور هم جمع میشن برای شما میشه هولناک.هولناک شما و امثال شمایید نه جوانان
Iran, Islamic Republic of
در کشور ما ۹۰ درصد افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند جوان هستند و تقریبا صد در صدشون برای دوست یابی از جنس مخالف از اینها ازاستفاده می کنن
Iran, Islamic Republic of
چقدر وحشت کردید از جمع شدن 4 تا جوون وقتی جوونار و از خودتون ندونین عاقبتش همین میشه
ح
Iran, Islamic Republic of
خواب نیستند خودشان را بخواب زده اند. کاملا هم بیدارند.
معلم دبیرستانهای تهران
United States
اگرحین این تجمع خدای نکرده اتفاق ودعوایی رخ میدادوکشته میدادتازه آن موقع خانواده هابه فکرمیافتادندازبچه هاشون نپرسیدندکه کجامیره و چرامی ره و به دعوت کی؟؟؟