کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیگیری ها به در بسته دولت می خورد؛

مدیریت رسانه ملی با دستان خالی!

1 آذر 1394 ساعت 14:48

این روزها صدا و سیما با مشکلی اساسی دست و پنجه نرم می کند؛ کمبود اعتبارات و نرسیدن بودجه مصوب!


گروه فرهنگ جهان نیوز ـ مهمترین چالش محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما و اصغر پورمحمدی معاون سیما ، با دولت یازدهم از ابتدای کار خود در این سازمان، مسأله بودجه بوده است.

سرافراز که در آغاز کار خود سیاست درست چابک سازی رسانه ملی را با تعدیل نیروی انسانی و کوچک سازی ساختار اداری آغاز کرد و از طرفی به گواه آمارهای منتشرشده تریبون ویژه ای به مدیران قوه مجریه اختصاص داد، شاید تصور نمی کرد بودجه اش به گروگان گرفته شود و پیگیری ها متعدد از دولت برای دریافت حق قانونی اش به در بسته بخورد.

نگاهی به برنامه های این روزهای شبکه های تلویزیونی نشان می دهد حجم بالایی از جدول پخش شبکه ها را برنامه های تکراری و پخش تولیدات گذشته سازمان تشکیل می دهد، دلیل آن هم چیزی نیست جز عدم تخصیص اعتبار و نبودن پول.

با این حال مدیران صداوسیما برای تولید برنامه های جدید و کم هزینه، ابتکارات قابل تقدیری به خرج دادند که مانع از افت مخاطب رسانه ملی در این برهه زمانی شده است.

به نظر می رسد مدیران صدا و سیما پس از پخش گزارش های متعدد دولتی، پوشش ویژه در هفته دولت از اولویت پخش خبرهای اقدامات دولت در بخشهای خبری تا دعوت از وزرا در برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی و پخش مستندهای تصویری، پخش گزارشهای متعدد در خصوص اقدامات وزیر راه پیش از استیضاح وی و سایر اقدامات ریز و درشت دیگر به نفع دولت و نیز پیگیری از دفتر رئیس جمهور و طرح مشکلات در هیأت دولت، دیگر نمی دانند چه باید بکنند تا بتوانند حق قانونی سازمان متبوع خود را برای اداره هر چه بهتر رسانه ملی در اوج حملات رسانه های بیگانه بگیرند.


کد مطلب: 457005

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/detailed/457005/مدیریت-رسانه-ملی-دستان-خالی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com