شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱۸
۵۹
ابزاری که ضررش بیشتر از منافع آن است

در خانه‎تکانی نوروزی، «دجال» را بیرون کنیم/ امواج فاسد ماهواره مانع چشیدن طعم ایمان

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 412416
وجود ماهواره در منزل و استفاده از آن با رشد معنوی در تضاد است و مسلمانان مؤمن نباید خود را در معرض امواج زیانبار و فاسد این دجال زمانه قرار دهند.
در خانه‎تکانی نوروزی، «دجال» را بیرون کنیم/ امواج فاسد ماهواره مانع چشیدن طعم ایمان
گروه جامعه جهان نيوز ـ دکتر محمد لطفی زاده: خانه‎تکانی یکی از رسوم پسندیده در میان ایرانیان است که عمدتاً در روزهای پایانی سال به طور جدی انجام می‎شود. بدیهی است که بجز خانه‎تکانی مادی و زدودن غبار از محیط زندگی به خانه‎تکانی معنوی و زدودن غبار از قلب (دل) هم باید توجه شود.

خانه‎تکانی امری پسندیده است

خانه‎تکانی مادی از آنجایی که به پاکیزگی وابسته است حتماً امری شایسته و مورد انتظار از مؤمنان هم هست چرا که در اسلام عزیز توصیه‎های فراوانی به لزوم رعایت نظافت شده است.

روایت مشهور (النظافة من الایمان: پاکیزگی از ایمان است) (۱) و یا (فضای جلوی خانه خود را جارو بزنید و تمیز نگه دارید) (۲) نمونه ‏هایی از مجموعه وسیع روایات و توصیه‎های بهداشتی معصومین علیهم السلام و شاهدی بر نگاه اسلام به موضوع نظافت و اهمیت آن هستند.

اهمیت خانه‎تکانی معنوی

آنچه از مجموع قرآن و روایات برمی‌آید نشان‌دهنده اهمیت بیشتر خانه‎تکانی دل (قلب) انسان نسبت به خانه‎تکانی مادی است. خداوند سبحان در سوره مبارکه شمس به موارد متعدد قسم یاد می‎فرماید که سعادت انسان در پی تزکیه نفس رخ می‎دهد. عبارت (قد افلح من زکاها) در این سوره مبارکه مصداقی از لزوم توجه به خانه‎تکانی دل است.

دل هم با گناه و هم با صفات زشت (رذیله) غبارآلود و ناپاک می‎شود. گناهان وقتی زیاد شوند قلب را فاسد می‎کنند (۳) و باید آنچنان دل را خانه‎تکانی کرد که هیچگاه به فساد آن منجر نشود. نخستین قدم در خانه‎تکانی دل ترک گناه، استغفار و توبه است. در روایتی می‎خوانیم : وقتی بنده گناه می‎کند نقطه سیاهی در قلب او پیدا می‎شود. اگر توبه کند و دست از گناه بردارد و استغفار نماید قلب او صیقل می‎یابد و اگر بازهم به گناه برگردد سیاهی زیادتر می‎شود تا جایی که تمام قلبش را فرامی‎گیرد. (۴) این روایت اشاره‎ای به آیه شریفه (کلا بل ران علی قلوبهم ما کانوا یکسبون) (۵) است. یعنی انسان به سبب گناه ممکن است به جایی برسد که قلبش پر از زنگار شود و او را از پذیرش حق بازدارد!

صفت رذیله از گناه هم بدتر است

حضرت آیت‎الله مظاهری (حفظه الله تعالی) در درس اخلاق خود می‎فرمودند که صفات رذیله نظیر حسد، تکبر، دنیاپرستی، ریاست‎طلبی و غیره که تعدادشان بالغ بر ۴۰ صفت است از گناه هم بدتر هستند چرا که فرمان عقل و دل را به دست می‎گیرند و انسان را به بدبختی و سقوط می‎کشانند. با این وجود چه بهتر که انسان مراقب باشد تا نزدیک این صفات رذیله و زشت نشود و یکی از مصادیق خانه‎تکانی دل آن است که غبار این صفات را از دل بزداییم و اجازه ندهیم که در دل و جانمان رسوخ کنند.

ماهواره وسیله‎ای برای ترویج گناه و صفات رذیله

با این مختصر حالا به سراغ وسیله‎ای می‎رویم که هم گناه و هم صفات رذیله را همزمان به انسان بیننده و مخاطب خود هدیه می‎دهد! برخی می‎گویند ماهواره وسیله‎ای است که هم می‎توان خوب و هم می‎توان بد از آن استفاده کرد. البته که درست هم می‎گویند اما گاهی ضرر برخی وسایل از منافع آنها بیشتر است. مانند شراب و قمار که خداوند سبحان در قرآن کریم گناهان آنها را از سودشان بیشتر توصیف فرموده است.(۶)

وجود شبکه‎های متعدد سم‎پاش که بنیان‎های فکری جوانان را هدف گرفته‎اند، شبکه‎های ترویج فساد که بی‎حیایی را به اوج رسانده و به صورتی شیطانی مدیریت می‎شوند، شبکه‎های مروّج گناه و اختلاط زن و مرد و دریدن پرده‎های عفاف که قبح گناهان را از بین می‎برند و عمده کارشان عادی‎سازی گناه و خیانت زوجین است، شبکه‎های ترویج فرقه‎های ضاله و منحرف و عرفان‎های کاذب، شبکه‎های دروغگو و معاند نظام جمهوری اسلامی ایران که نهال آن با خون شهداء و جوانان پاک این مرز و بوم آبیاری شده است، شبکه‎های لهو و لعب که سرشار از دنیاگرایی و غفلت از معنویات و جهان آخرت هستند و شبکه‎های فارسی زبان برای ترویج گناه و نمایش انواع فیلم‎ها و قطعات نمایشی که مروج صفات رذیله هستند در مقابل تعداد اندک شبکه‎های مفید و بدون هرگونه شائبه و گناه گویای ضررهای فراوان ماهواره است. پرواضح است که انسان عاقل برای دسترسی به چند شبکه معدود و مفید، خود را در معرض هزاران شبکه مسموم و تیرهای زهرآلود قرار نمی‎دهد. این سؤال باید همواره برای ما مطرح باشد که چرا در زمینه دریافت امواج شبکه‎های فاسد ماهواره تحریم نمی‎شویم و حتی رایگان با انواع وسایل و تجهیزات آن را به ایرانیان هدیه می‎دهند؟ آیا نیرنگی در پس این پرده پنهان نیست؟ آیا ابزار مفید و علم را هم به ما می‎دهند یا در آن زمینه باید تحریم را تجربه کنیم؟!

ماهواره می‎تواند مصداق دجال باشد؟

دجال از ریشه‎ (دَجَل) به معنای دروغگو و فریبنده است و به کسی یا چیزی دجال می‎گویند که به رغم ظاهری نیکو و فریبنده توخالی و تهی از راستی و فایده باشد. مانند آن که مشتی خاک بی‎ارزش را با روکشی از طلا تزیین کرده باشند. در روایات شیعه برخلاف روایات اهل تسنن، ظهور دجال از علائم نزدیک شدن قیامت علاوه بر نشانه‎ آخرالزمان هم برشمرده شده است. اینکه دجال فردی حقیقی یا نمادی از گمراهی است (که هر دو هم از روایات قابل استنباط است) موضوع این بحث نیست. بلکه بحث بر سر آن است که فریبندگی ماهواره مانند دجال است که با تزئینات مختلف و زرق و برق فراوان صفات رذیله و گناهان را کادوپیچ کرده و به خانواده‎های ایرانی هدیه می‎دهد و مانند جامی از زهر، انسان اسیر آراستگی و تزئینات جام شده، غافل از آنکه زهر داخل آن جان آدمی را هدف گرفته است.

چه بهتر آنکه اگر چنین وسیله‎ای خدای ناکرده در خانه‎ی ما و مهم‎تر از آن قلب و دل ما نفوذ کرده تا دیر نشده فرصت را غنیمت بشماریم و این دجال و فریبنده‎ را در خانه‎تکانی نوروزی بیرون کنیم. در این راه قصد بر ترک گناه که ارزش و اجر بالایی دارد سبب می‎شود تا به فضل الهی و به یاری امام عصر علیه السلام طعم شیرین ایمان را بیش از پیش در دل احساس کنیم.

وجود ماهواره در منزل و استفاده از آن با رشد معنوی در تضاد است و مسلمانان مؤمن نباید خود را در معرض امواج زیانبار و فاسد این دجال زمانه قرار دهند.

به امید روزی که در ایران اسلامی امواج ماهواره با سپر آهنین ایمان همه‎ ما برخورد نموده و یارای نفوذ در قلب و ذهن جوانان این مرز و بوم نباشند.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

منابع و پی‎نوشت‎ها:
۱ - مستدرک الوسائل، ج۱۶، ص ۳۱۹ / روایت از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله نقل شده است.
۲ - وسائل الشیعه-الاسلامیة، ج ۳، ص ۵۷۱ / روایت از امام صادق علیه السلام نقل شده است. به نحو بدیهی، توصیه به تمیزنگه داشتن جلوی خانه و بیرون منزل به طریق اولی در مورد داخل خانه هم صادق است.
۳ و ۴ - تفسیر نمونه، ج ۲۶، ص ۲۶۶ / هر دو روایت از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است.
۵ - سوره مبارکه مطففین، آیه ۱۴ / ترجمه آیه : چنین نیست (که می‎پندارند) بلکه اعمالشان زنگاری بر دل‎هایشان گردیده است.
۶ – سوره مبارکه بقره، آیه ۲۱۹ / ترجمه آیه : از تو درباره شراب و قمار می‎پرسند، بگو: در آنها گناهی بزرگ و سودهایی برای مردم است ولی زیان (گناه) آنها از سودشان بیشتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهرداد
با موعظه و اندرز صرف و برخورد قهرآمیز و انذارنمیشود جلوی تماشای برنامه های شیطانی نظام سلطه رو گرفت آب ازسر چشمه گل آلود است نسخه علاج اسلامی شدن دانشگاه ها است
United Kingdom
دوست عزيز ملت خسته شدند از شعار .... اسلامي شدند دانشگاه ها ... لطف كنيد يه تعريف از اسلامي شدند دانشگاه ها بگيد !!! منظورتون محتواي درس هاهستش ( فرضا فيزيك هاليدي بشه فيزيك اسلامي ) !!!! يا صرفا دانشگاه و زوج و فردش كنن !؟؟ يا مثلا همه اساتيد روحاني بشن و از حوزه سر فصل دروس و انتخاب كنند !؟؟ موقع حذف و اضافه اسمش بشه دهه عزا !؟؟
مهرداد
اسلامی شدن دانشگاه به نمازخانه ساختن و تفکیک جنسیتی و روی دیوارش آیه قرآن یا یک سخن از رهبری نوشتن و برگزاری مراسم اعتکاف و یا چادری شدن خانم ها و تراشیدن ریش پسرها و مردان نیست بحث بر سر این است که علوم انسانی که در دانشگاه تدریس میشود جملگی ترجمه غرب است .....
تو ایران اسلامی نیازی نیست دروس نابود شده لیبرالی خونده بشه که حتی دانشمندان غربی و امریکایی به نابودی اون اذعان کردن میتونی نظریات (والر اشتاین در رشته جامعه شناسی واستیگلیتز در رشته اقتصاد رو دنبال کنی ) لیبرالهای ایرانی بدونند یا ما نابودیم یا شما ......
United States
این همه بی حیایی در شهر عاملش چیست؟؟؟
United States
مطلب جانانه و به جایی بود ولی مهتر از اون نظرات مردم فهیم و مخاطبان ارزشی جهان نیوز خوشم اومد از افرادی که ماهواره را کنار می زنند
ما
به سخنان بزرگانی که قضیه اسلامی شدن دانشگاه رو مطرح کردند رجوع کنید مثل رهبر انقلاب وایت الله جوادی املی و......
شما از شعار زدگی به درستی نهی کردید ولی خود تان گرفتار ادبیات لمپنی در نقد شعارزدگی شدیدوبه تمسخر روی اوردید!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
فیزیک که عزیزم غیر اسلامی نیست که بخواهد اسلامی شود. آنچیزی که باید اسلامی شود محتوای اسماً علمی که بیشتر در علوم نظری و انسانی موجود است و نظریه پردازان غربی به اسم علم در مغز ما کرده اند و همین الان خودشان هیچ یک از این گزاره ها را قبول ندارند.
Iran, Islamic Republic of
مثلا نظریه مدعیان اسلام در خصوص اقتصاد چیست؟
نسخه هاتان را رو کنید؟؟ دریغ از یک ذره سواد که شما مدعیان اسلام داشته باشید
به کتاب اقتصادنا تالیف شهید صدر رجوع کنید
کلامتان مشحون ومملو از غرور بود از مرکب غرور پیاده شوید بد مرکبیست
بهترین نسخه که میشه گفت همینه
علی
Finland
سلام.
بعد کی گفته سرچشمه این آب, دانشگاهه و اگه قراره گل آلود نشه باید دانشگاه ها رو اسلامی کرد؟
اگر به اینه که باید بریم رو دبستان نه دانشگاه؛ دانشگاه خیلی دیره.
اگه قراره سرچشمه رو ببینیم باید اومد ت نظام تربیتی خانواده نه دانشگاه!
منم گذاشتم کنار ماهواره رو
متاسفانه یک زمانی این وسیله فقط در بالاشهر بود اما الان در پائین شهر بصورت قارچ گونه گسترش یافته تا جایی که بسیاری از نصابها کار خودشون رو بطور کل آوردن به پائین شهر !!
arash
اگر قراره با دیدن ماهواره به فساد گرایش پیدا کرد والا فیلم های که تو سینما خودمون هست یا شبکه خانگی که نمایش داده میشه از ماهواره بدتره شبکه های خودمون برنامه ساززی کنن جا اینکه تو یه تایم همه شبکه ها یه برنامه نشون بدن با یه موضوع
United States
آیا تا به حال شده با این قضایا به صورت علمی برخورد کنید؟ فقط با زور میخواهید این مسایل را حل کنید که نمیشود . آیا فکر کرده اید چرا 90 درصد مردم از فیلتر شکن و نزدیک به 80 درصد از ماهواره استفاده میکنند ؟ آیا فکر کرده اید چرا مردم هر روز بیشتر از حجاب فاصله میگیرند؟ نه عزیز فعلا ماهواره دجال نیست چون ماهواره و اینترنت فعلا جایگزین رفتارهای ناپسند جکومت است . من خودم یک فرد مذهبی و جانبازم و اصلا صدا و سیما را نگاه نمیکنم چون فعلا صدا و سیما دست یک عده خاص و اقلیت است و نظرات اکثریت مردم در آن جایی ندارد .
به نام خدا. سلام. انسان عاقل حتی اگر از صدا و سیمای خودمان راضی نیست (بد) به سراغ بدتر نمی رود و از چاله به چاه نمی افتد. موید باشید
بنا بر حکم شرع و عقل هر چیزی که ضررش از منفعتش بیشتر است باید کنار گذاشته شود پس خودمان را گول نزنیم.اللهم عجل لولیک الفرج
United States
کجاست گوشهای پراز ماهواره که اینو بشنوه
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان ما میگویی.
بهترین کار خصوصی کردن شبکه های داخلیست.
من
Iran, Islamic Republic of
شما نگاه کن. راحت باش. شما در برابر حکومت حتی می توانی فیلم غیر اخلاقی هم رایت کنی و دونه ای 2 تومان به زن و بچه مردم بفروشی.
اگر وسط برنامه های ماهوارهحالی دست داد ما رم دعا کن.
ضمناً بنده هم با ایشون در خصوص برنامه صداسیما همنظرم.چون برای جلب نظر بنده های غافل پروردگار . جلب نظر ایشان از ماهواره خودشان در تلویزیون انواع منکرات را نمایش می دهند. مثل همین مطرب ها و افراد معلوم الحالی که به ترویج فساد و انحراف از اسلام ناب محمدی ترغیب می کنند.
United Kingdom
من با خانواده ام صحبت كردم كه ماهواره را دور بندازند اما سوال اساسي انها از من (در عوض چه چيز قرار است جاي ماهواره را بگيرد ؟) به گفته اينان اصلا تمايلي به ديدن برنامه هاي صدا و سيما ندارند و معتقد هستند كه كيفيت برنامه ها راضي كننده نيست و با كلي بودجه و كارمند در حد شبكه هاي اداره شده با چند نفر نيست !!! اخبار همش يه طرفه، يا اروپا و امريكا در حال بحرانه و ورشكستگيه يا همش دولت داره سوتي ميده. تازه حومه دمش هم هر روز داره از دست تروريست ها ازاد ميشه ، و هر روز صد ها داعشي به هلاكت ميرسه ( احتمالا بايد بالاي دو مليون نفر باشند ) خلاصه امسال بخاطر مقارن بودن شهادت حضرت زهرا (ع) با سال نو و تهي بودن دست صدا و سيما احتمالا تمام ملت ايران سال نو بسمت ماهوراه برند و عيد و با برنامه هاي اونا بگذرونند .
شایان
مثلا شبکه های ماهواره ای چی میگن؟
همش بحران در ایران
سیاهی در ایران
ایتلاف ضد داعش موفق بوده ومورد رصایت مردم عراقه
واز این چیزا
داداش اینا بهانه است مسیله اینه که ما ایرانی جماعت همیشه مرغ همسایه برامون غازه وبراش توجیه فلسفی هم میسازیم!
ما وخانوادمون فقط از صدا وسیما استفاده میکنیم گرچه معتقدیم صدا وسیما هم چون مجموعه ای انسانیست نقص دارد وانتقاد به ان وارد است ولی این باعث نمیشه برویم سمت شبکه های ماهوارهای که صدها برابر بیشتر انتقاد به انها وارده!
هوای نفس وضعف اخلاقی خودمون رو زیر توجیه های شبه منطقی پنهان نکنیم وخودمون ونسلمون را فریب ندیم!
United States
خدا خیرت بده
.... ایشالا از کشور بیرونش کنیم
United States
همت و خرد جمعی می خواد که بعضی ها ندارند
البغدادی هم دیروز پیام داده که شکست داعش در تکریت تقصیر ماهواره ها است و از اعضای داعش خواسته که ماهواره نبینند. خیلی وقتها رفتارمون چقدر بع داعش شبیه!!
حسن
هرچیزی که شباهتی با دجال داشت رو که نمیشه. ربط داد
علی
گناه اختلاس مدیران ارشد کشور کمتر از گناه ماهواره نیست انها را هم اصلاح کنید با جیب تکانی
فضای دو قطبی ذهن شما جالب توجهه!
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که مردم از دولتمردان و مسئولین حرف راست رو نمیشنوند و فضای بسته اطلاعاتی در کشور وجود داره مردم بدنبال رسانه ای برای اطلاع از اخبار و اطلاعات هستند، در مورد فیلمها و برنامه های نامناسبم وقتی صدا و سیما بطور انحصاری در کشور فعالیت میکنه و هر برنامه ای دلش بخواد به خورد مردم بده بازم مردم دنبال ماهواره اند، بطور مثال همین نظرات کاربرا که توسط جهان نیوز حذف میشه.
Amir
با سلام
در اینکه ماهواره باعث از بین رفتن ایمان میشود، کمترین شک و تردیدی وجود ندارد، ضمن آنکه معایب مخرب و جبران ناپذیر دیگری را نیز شامل گردیده که موارد ذیل از آنجمله اند:
1- از بین رفتن حس نوع دوستی و کمک به همنوع از طریق ترویج تجمل پرستی و نمایش کاذب زندگیهای لوکس و اشرافی که باعث تقویت حس زیاده خواهی در افراد گردیده و شخص را برای برخورداری هرچه بیشتر در مسیر زیاده خواهیهای مادی تحریص و از کمک به دیگران منع مینماید.( که متاسفانه مواردی از این قبیل بدلیل ضعف مدیریت در سیمای جمهوری اسلامی نیز کم نبوده و بوفور دیده میشود).
2-ایجاد نوعی اعتیاد کاملا مدون و برنامه ریزی شده برای جلب نظر مخاطب به تعقیب برنامه های ماهواره ای خصوصا سریالهای دنباله دار و طولانی که ضمن ایجاداسترس برای تماشای سروقت برنامه، باعث کم شدن رفت و آمدهای فامیلی و از بین رفتن صله رحم و خبر گرفتن از یکدیگر شده و تا آنجا که حتی در اجتماعات خانوادگی هم بیشتر از هر موضوع دیگر، بحث و تبادل نظر در مورد آن برنامه موهومی و بی ارزش جریان داشته و این یعنی اینکه صرفنظر از اتلاف وقت در پای ماهواره، حتی در زمان دور بودن از آن نیز، باز موضوعات بی اهمیت ماهواره ای است که بجای طرح مسائل سودمند، اوقات افراد را بخود مشغول میدارد.
3- ترویج بی بند و باری، فساد و اباحه گری، با از بین رفتن قبح اعمال ناشایست خصوصا در زمینه مسایل جنسی که باعث ایجاد فساد و فحشا در خانواده و جامعه شده و بلوغ زودرس را در کودکان و نوجوانان به همراه خواهد داشت. صرفنظر از آثار مخرب و جبران ناپذیر آن، و عدم تامین نیازهای زیستی و حیاتی در زمان لازم خود (بدلیل شرایط بد اقتصادی جامعه و بالارفتن سطح توقعات و سن ازدواج)، موجبات ناپایداری و عدم وفاداری اعضای یک خانواده نسبت به یکدیگر را نیز فراهم نموده تا آنجا که بنده حقیر پس از مدتها تحقیقات طولانی و محاسبات آماری، بشدت معتقدم که از کودکان و نوجوانان ماهواره ای اکنون، هرگز نمیتوان انتظار داشت پدر، مادر، یاهمسر موفقی در زندگی آینده خود بوده، و این زنگ خطر و هشداری است برای پدران و مادران امروز که بدون توجه به نیازها و آینده فرزندان خود، روزگار را با تماشای ماهواره در محیط خانواده سپری میکنند.
بنده بتازگی از یکی از دوستانم که پزشک متخصص است شنیدم، که خانم جوان متمول، متاهل و صاحب فرزندی که از بیماران ایشان بوده، روابط پنهانی با مردان متعددی داشته و در جواب اعتراض پزشک برای قطع روابط و پایبندی به شئونات اخلاقی خانواده، ضمن به رخ کشیدن تبلیغ کثرت این روابط در برنامه های ماهواره ای (خصوصا فارسی زبان) براحتی اعلام نمودند که همسرایشان از این موضوع کاملا باخبر بوده و شبیه همین روابط را با خانمهای دیگر دارد!
4- اگر در نوع نگرش، دیدگاه و طرز تفکر افراد بیننده ماهواره، اندکی تامل کنیم، بسادگی خواهیم دید که جهانبینی آنهادر مورد مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و یا هر موضوع دیگری، بسیار به یکدیگر شبیه بوده و افکار و عقاید و اظهار نظرهای آنها از یگ الگوی فکری خاص بعضا دیکته شده غربی تبعیت میکند. که متاسفانه این مهم در میان قشر تحصیل کرده ما (با ژست و پرستیژ شبه روشنفکری)، با ضریب نفوذ بسیار بالایی در حال توسعه بوده و این همان حکایت شوم اهداف پنهانی ماشین شستشوی افکار عریض و طویل دستگاه رسانه ای بی در و پیکرغربی است که تحت کنترل و سطیره نفوذصهیونیزم جهانی در راستای هویت زدایی از ملل و افراد یک جامعه با سلب آزادی اندیشه، رشدی سرطان گونه یافته و در تلاشی شوربختانه موفق، در حال عمل و با سرعتی سرسام آور در حال نفوذ و پیشرفت است. لذا تنها راه موجود برای بازیابی سریع و مجدد برخورداری از تفکر آزاد وسالم، فقط و فقط قهر ابدی با ماهواره و جمع آوری آن از بام خانه و قلب و روح خانواده هاست که میتواند سریعاجلوی تخدیر مغز را گرفته و نقشه های شوم طمع ورزان به اندیشه های پاک انسانی را نقش بر آب سازد.
در پایان ضمن عذرخواهی از تطویل کلام، باید اشاره نمود که به موارد بالا میتوان موارد متعدد دیگری را نیز اضافه نمود که از آنجمله بازگشت خیر و برکت و آرامش به خانواده ها در صورت جمع آوری و نابودی کامل ماهواره و بالطبع تربیت فرزندان نیک و آزاداندیش و آینده ساز برای خانواده و اجتماع خواهد بود. تردیدی نیست اگر شما خواننده گرامی، پدر یا مادری باشید که برای یک کار فوری و ضروری (مثلا کمک به تعویض لاستیک ماشین در پارکینگ)، نیاز به کمک و همراهی فرزندان خود که اکنون پای ماهواره نشسته اند پیدا کنید، آنها حتی اگر بکمک شما نیز بیایند، نه از سر میل و رغبت و مسولیت، بلکه از سر اجبار بوده، چرا که ترک مجلس ماهواره خصوصا با نمایش جلوه های فریبنده جنسی و هدفمند شیطانی، نیازمند داشتن فکری سالم و اندیشه ای متعالی است که متاسفانه خیلی قبلتر با ورود ماهواره در منزل، خود آنرا بصورت ناخواسته از فرزندان دلبندتان دریغ فرموده اید. ضمن آنکه تصور ترک چنین پدر و مادری در سنین پیری و نیازمندی، توسط چنان فرزندان تربیت یافته ماهواره ای، هرگز بدور از انتظار نبوده و متاسفانه بنده در میان اطرافیان و آشنایان خود، موارد متعددی از این دست را شاهد بوده ام. چرا که بقول معروف "کسی که هوا بکارد باد درو خواهد کرد".
موفق باشید.
والسلام
United States
کارشناسی بود
8 سال در خانه ماهواره داشتم به علت مهاجرت از تهران و تغییر سبک زندگی چند هفته ای ماهواره قطع بود و من و خانواده درک کردیم که چقدر اعصابمان راحت است و نیازی به وصل مجدد نیست!!الان 3 ساله از شر این وسیله اعصاب خرد کن راحتیم و هیچ کدام از اعضا خانواده حتی بچه ها کمبودی نداریم!!اگر کمی عاقلانه ومنطقی بیندیشیم واقعا همین 20 کانال خودمان برای سرگرمی کافی است!!لازمه بگم من دو فرزند 10 و 16 ساله دارم .
سید
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش دارن..... نگاه می کنن و تو نمیبینی...جامعه اوضاعش خیلی کثیف تر از این حرفاست......
فاطمه
سلام
باور کنید بعضی چیزها خودشون و کم کم تو زندگی آدم جا می دهند در حالیکه اولش همه اون و بد می دونند ولی با گذشت زمان با هاش خو می گیرند واین یعنی خدعه شیطان ! تو زمان جاهلیت هم شاید اولش هیچ کس نمی خواست بت پرست باشه ولی کار به جایی رسید که پیامبر کلی خون جگر خورد تا اون و از زندگی مردم پاک کنه
بیایید نگذاریم تا امام زمان برای ریشه کنی این دجال خون دل بخوره
امیر
ماهواره مایه فساد است ولی کسی که با حجاب هزار جور فساد و فحشا میکند و خود را مسلمان با حجاب جلوه می دهد فاسد نیست؟!
علی
هروقت شبکه ملی ملی شد میشه ماهواره رو کنار گذاشت .مردم از سانسور شدید خسته شدند همین تحصن فرهنگیان عزیز چقدر در شبکه ملی منعکس شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
آره دیگه...
Germany
منم با خواندن این نوشته شما ارشاد شدم....
تیکه انداخای الان مثلا؟
پيشرفت سريع مخابرات ديجيتال رو ناديده گرفتيد... گيريم كه ماهواره ها رو كلاً جمع كرديد... خيلي زود تر از چيزي كه تصور كنيد هزار و يك مخابره پر سرعت و قوي تر جايگزين مي شه.... تنها راه كور كردن چشو مردم يا كر كردنشونه.
سید مرتضی
باید به جوانان پیشه ای داد عزیزان

گر پیشه نداریدریشه ای داد عزیزان

پیشه همان شغل، ریشه هنر بود

گرهردو نباشد شیشه به سر بود

آندم ببکوبند تیشه به ریشه

ماهواره بینند مصرف به شیشه

حیفند جوانان فریاد رسی کو

بهر جوانان دلواپسی کو
Moldova, Republic of
من از 6 ماه قبل ماهواره را جمع نموده ام و بدون هیچ مشکلی به زندگی ادامه می دهیم
برای دیدن فیلم و سریال از شبکه آی فیلم استفاده می کنیم
... ماهواره ها رو هم جم کنید. ...
مریم
Iran, Islamic Republic of
... انسانهای هزار رنگ ...
سید
ماهواره چیز بسیار بد...
میلاد
خدا ازون نگذره که جوانان مردم رو منحرف می کنند
Iran, Islamic Republic of
احسنت
امیر
چون تو گفتی همین الان میندازم بیرون ...
بله خوب
فرمان عمل شما باید از خارج مرزها برسه اینو باید میدانستیم!
محمد حسين
United Kingdom
سلام جهان نيوزيهاي عزيز بنده قريب 10 ساله كه ماهواره داشتم البته خدا رو شكر كه هيچ وقت هم بجز برنامه هاي ايران و بي بي سي هيچ برنامه اي رو نگاه نكردم ولي ديدم همين كه اسم ماهواره تو خونم هست براي من و تفكرم كسر شانه بهمين جهت چندروز قبل رفتم و يه ديجيتال خريدم و ديروز جمعه هم نصبش كردم و خدائيش هم خيلي راضيم حتي خونواده ام هم استقبال كردند فقط از مسئولين تقاظا دارم كه كيفيت آنتن دهي رو تو شهر ها بيشتر كنن ما كه تو خوزستانيم خيلي كيفيت بالا نيست ولي بهر صورت من راضيم فكر ميكنم بقيه دوستان هم تجديد نظري كنم بد نباشه
Iran, Islamic Republic of
من تلویزیون نگاه نمی کنم چون بیشتر اعصاب آدم به هم میریزه .. در کل هر کس توی گور خودش می خوابد به قول اساتید بیکاری جوانان ومشکلات اقتصادی را حل کنید فکر ملت آزاد بشود به فکر آخرت می افتند ایمان مردم قوی تر میشود ما هواره ها خود به خود از خانه ها بیرون میره ...نه تفریحی وجود داره ونه سرگرمی تو صدا وسیما هم که یک سری آدم مرفه وبی درد شعار می دهند همه چیز بر وفق مراد است .در حالی که واقعا عامه مردم مشکل دارند
United States
استفاده درست رو یکی برام تفسیبر کنه؟؟
اصلا معنی نداره
.... رفاه زدگی و تجملگریی مسیولان است که از زندگی باید بیرون کنند تا اختلاف طبقاتی کم شود همه چیز درست میشود
مبین
Romania
ماهواره هم بستگی به کسی داره که تماشای چه برنامه هایی می کنه.مثلا اگه کسی در درون پاک باشه اصلا ماهواره روش تاثیر نمی گذاره.
به نام خدا سلام دوست عزیز اگه کسی درونش پاک باشه قاعدتاً سراغ ماهواره نمی ره اصلا
هادی
Romania
سلام
من ماهواره نمی بینم ولی لطفا نویسنده محترم جواب بدن اگر برنامه های ماهواره ایراد شرعی و اخلاقی داره چرا دولت جلوی اون رو نمیگیره فقط برخی اوقات به طور نمادین چند دیش رو از پشت بام ها جمع میکنن که بگن با اونها مخالفن و در عمل کاری با ماهواره ندارند که هیچ با ساختن برنامه های آبکی و بی محتوا در صدا و سیما به بیشتر دیده شدن برنامه های ماهواره کمک هم میکنن.
اگر جواب بدین ممنون میشم