جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱۰
۱۲
به‌بهانه انتشار تصویر سردار روی‌جلد نشریات مشهور غربی؛

چرایی توجه رسانه های غربی به سردار بزرگ ایرانی/ نباید از القای دوگانگی میان مسئولان ایران غافل شد

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب: 394601
مدتی است که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، در مرکزیت توجه رسانه های غربی و عربی قرار گرفته است به نحوی که نیوزویک با اختصاص تصویر روی جلد شماره اخیر خود به ایشان این توجه را به اوج رساند.
چرایی توجه رسانه های غربی به سردار بزرگ ایرانی/ نباید از القای دوگانگی میان مسئولان ایران غافل شد
گروه سیاست جهان نيوز ـ فرزاد جهان بین: همین جا این سوال مطرح می شود که به چه دلیل سردار سلیمانی تا بدین پایه مورد توجه رسانه های غربی و عربی قرار گرفته است؟ سوالی که اگر سرمستی برخوردهای سطحی با انتشار تصویر ایشان بر روی نیوزویک و یا انتشار اخبار متعدد درباره ایشان اجازه دهد می تواند سوالی مهم تلقی گردد و پاسخ بدان، هدف رسانه های مذکور را مورد تحلیل قرار دهد. در پاسخ به این سوال، حداقل سه نکته قابل توجه است:

۱- به نظر می رسد هدف از این توجه، بزرگ نشان دادن نقش ایران در منطقه و افزایش ایران هراسی از رهگذر آن باشد. اساسا کسی نمی تواند منکر نقش ایران در عراق و سوریه باشد اما جدای از آنکه ایران در این دو کشور بنا به درخواست نظامهای سیاسی قانونی آن دو کشور حضور یافته است، بار اصلی مبارزه با داعش نه بر دوش ایران بلکه بر عهده مردم این دو کشور است.

رهبر معظم انقلاب در مصاحبه مهمی که بعد از ترخیص از بیمارستان در مورد امریکا و داعش داشتند به صراحت فرمودند:"خود آمریکایی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند."

۲- این رسانه ها تلاش دارند تا با اشاره به بزرگنمایی حضور ایران در عراق و سوریه و ایستادن ایران در کنار نظام سیاسی این دو کشور، منازعه تروریستها-مردم را به منازعه شیعه -سنی تغییر دهند. این در حالی است که به عنوان نمونه در سوریه، شیخ بدرالدین الحسون، مفتی اعظم اهل سنت سوریه که از جمله محبوب ترین افراد در سوریه است از مهم ترین حامیان نظام سوریه و از مهم ترین مخالفان معارضان سوری است. در عراق نیز شیعه و سنی از غارت داعش در امان نمانده است و به همان میزان که بغداد در معرض آسیب قرار دارد به همان میزان اقلیم کردستان در معرض آسیب قرار گرفته است.

از این رو در این دو کشور، شیعه و سنی دوشادوش هم در برابر افراط گرایی و تروریسم ایستاده اند و ایران با درخواست ملت این دو کشور در حد توان به کمک مردم این دو کشور اعم از شیعه و سنی و مسیحی و ایزدی شتافته است، بی آنکه تمنایی داشته باشد.

۳- در این میان از تلاش این رسانه ها برای القای دوگانگی میان مسؤولان جمهوری اسلامی با بزرگ کردن گروهی و کوچک کردن گروهی دیگر نباید غافل شد. بی تردید اگر اولین تصویر از تابلوی جبهه مقاومت متعلق به سردار سلیمانی است، این موضوع مرهون تلاش، حمایت و وحدت همه مقامات بلندپایه کشور در جهت افزایش قدرت این جبهه و جمهوری اسلامی به نفع مظلومان منطقه است.
منبع: jahanbein.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مانی مانوی
عشق حاج قاسم سلیمانی تا مغز استخوانم رسوخ کرده تردید نیست که دشمن به لطایف الحیل و رندی سناریوی جدیدی را طراحی کرده اند که ملت های منطقه را برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بشورانند و رشادت های سرداربزرگ امام زمان را لوث کنند تا مانع از محبوبیت روزافزون انقلاب اسلامی در خاورمیانه وجهان شوند ولی به فضل الهی طرفی نخواهند بست چرا که خدا با ماست وادعیه زاکیه امام زمان شامل حال رهبری و سپاه قدس است و این وعده الهی است که ان تنصرالله ینصرکم آری رهبر معظم انقلاب و برادران سپاه قدس با اخلاص کامل به یاری خداوند شتافته اند و خداوند هم صادق الوعد است وما به وعده های الهی حسن ظن داریم وخداوند تا امروز ما را اعانت فرموده و من بعد نیز لطف و رحمتش را شامل حال این ملت خواهد کرد
مرگ بر آمریکا
کاملا موافقم.
مجید مجد
United States
خداوند انشاءالله سردار سلیمانی عزیز دل ایرانیان در هر نقطه از جهان را حفظ کند.
رقیه مرادی
برادر مجد آخر نگفتی که چرا رفتی آمریکا درس بخونیااا؟/!!!
مجید مجد
United States
با سلام و احترام خدمت شما و همه کسانی که ممکن است این سئوال که چرا بنده در آمریکا تحصیل می کنم،در تفکرشان شکل گرفته باشد مطالبی را به عرض شما می رسانم اگر چه چندین بار توضیح داده ام :
الف : ما خود را سربازان انقلاب اسلامی در خاکریز دشمن می دانیم و بنده و بسیاری از دوستانم اعتقاد راسخ داریم که بودن ما در کشور ظالمی مانند آمریکا و کسب علوم روز دنیا در آینده کشور مفید خواهد بود .
ب : امروز هزاران نفر از جوانان این مرز و بوم در خارج از کشور و با بورسیه های دولت جمهوری اسلامی مشغول تحصیل هستند بنده هم هم یکی از این جوانان هستم و البته با یک فرق بزرگ و ان اینکه بر خلاف بسیاری از این افراد که یا در کشور مقصد ماندند و پناهنده شدند و یا بازگشتند و تیغ به روی نظام ولایی جمهوری اسلامی کشیدند و در فتنه 88 نیز همراه با اراذل و اوباش سیاسی و خیابانی قصد قطع رگ های حیاتی انقلاب اسلامی را داشتند ما کسانی هستیم که نمک و نان ملت شریف ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی را خورده و خود را مدیون ان می دانیم و این اعتقاد و مطالبی که می نویسیم تنها قسمت بسیار بسیار کوچکی از ان دین و وظیفه ماست که در هر زمان و مکانی انرا انجام داده و بر ان افتخار می کنیم و انشاءالله بعد از اتمام تحصیل و تحقیق عمری باقی باشد به وطن بازمی گردم.
ج : دوستان عزیز اگر فرض محال تحقیق و درس خواندن در خارج از کشور ایراد باشد و این ایراد بر ما وارد باشد پس بر وزیر خارجه کشورمان که تمام عمر خود را از نوجوانی تا میان سالی و بیشتر در امریکا گذرانیده و بقول روزنامه کیهان حتی سربازی خود را هم در امریکا و وزارت امور خارجه گذرانیده ! است این اشکال وارد قطعی و تمام است و نباید در این مسئولیت ها بکار گرفته می شدند
د : امریکا و غرب خیلی چیزها دارد که کشور ما باید ان را بدست اورد دستاوردهای بشری حد و مرز ندارد و متعلق به ملت خاصی نیست اگر اینطور که شما می گویید ما باید تمام مرزها را بسته و دیوار اهنین دور کشور خود بکشیم پس چرا از تلویزیون و برق و دیگر اثار غربی و امریکایی مانند همان برق که یک امریکایی انرا کشف و کرده و بدست اورد ه را استفاده می کنید همین جریان در باره ما صدق می کند همان طور که کشفیات ما مربوط به جامعه بشری است و حد و مرزی ندارد کارها و روشهای علمی و دستاوردهای فنی انان نیز فقط مال انان نیست /امروز بستر بسیاری از سلاح های ما غربی و امریکایی است که اخرین ان پهپاد rq 70 بوده است پس چرا از ان استفاده می کنید ؟ امید ما این است که در چشم انداز اینده ایی نه چندان و در راستای سند چشم انداز توسعه کشور شاهد شکوفایی هرچه بیشتر تمدن اسلامی مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی باشیم و در ان صورت هم ایرادی در بهره برداری از فنون غربی در کشور وجود ندارد که تمدن و فن و تکنولوژی ترتوش یافته از ذهن یک انسان حال امریکایی باشد یا فرانسوی و یا حتی ایرانی حد ومرزی ندارد که محدودش بتوان کرد فقط باید انرا مطابق با فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی بومی سازی کنیم و مسائل خاض و ضد فرهنگی انرا حذف کنیم.
ر : متاسفانه ذهنیت غلطی در افکار ما نقش بسته است که تا می گویند امریکا مسائل غیر اخلاقی و جنسی ان که در کشور ما هم وجود دارد در اذهان متبادر می گردد در حالی که باید بدانیم این مواترد هم در امریکا وجود دارد و هم حرکتی سیاسی است که از سوی دولتمردان و نیروهای امنیتی - سیاسی امریکا برای اغفال ملت ها بر روی ان کار می کنند وگرنه امروز در اینجا : پزشکان متخصص ایرانی و مهندسان و بسیاری از ایرانیان را داریم که بعضا رگ حیات علمی امریکا را در اختیار دارند / مسئول مرکز بررسی های سازمان فضایی امریکا ( نا سا ) در امور خارج از کهکشان راه شیری یک ایرانی است و قس علیهذا / پس دوست عزیز بدانید که اگر ان پادزهر انقلاب اسلامی یعنی ولایتمداری را اگر در روح و جانتان در خانواده و جامعه مومن و متدین ایرانی تزریق کرده باشند در امریکا یا هر جای دنیا هم که باشید در امنیت بسر می برید در غیر این صورت در هر جا که باشید منحرف خواهید شد مگر در ایران بعد از فتنه 88 در میان محکومان فتنه از خانواده های شاهد و رزمنده و سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب و ... نداشتید ایشان که در ایران بودند پس دلیل این انحراف چیست ؟ پاسخ این سئوال و دیگر موارد را بر عهده خود خواننده محترم می گذارم .
در پایان تاکید می کنم که بعد از اتمام تحصیل و تحقیقات حتما به منظور خدمت به کشورم به وطن بازمی گردم.موفق باشید
مجید مجد دانشجوی دکتری اقتصاد از دانشگاه برکلی کالیفرنیا
موسی
Iran, Islamic Republic of
خانم مرادی!
عکس پرچم همیشه نشانه کشور کاربر نیست، گاهی بدلیل استفاده از فیلترشکن یا ترفندهای دیگر آی پی پرچ آمریکا یا برخی کشورهای دیگر نشان داده میشود
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
سليماني یکی از شاگرد نمونه مكتب امام خميني رضوان الله تعالي عليه است.
مكتبي كه خيل كثيري از پيروان آن نمرات بسيار بالايي دارند. اجالتا دوربين ها اور را نشان مي دهند
ولي استكبار جهاني بداند و بفهمد كه تك تك آنها در تمامي مأموريت هاي محوله گل كاشته اند و در آينده نيز گل خواهند كاشت. شيرمرداني كه همواره تشنه مجاهدت مخلصانه در راه خدا و تنومند شدن شجره طيبه اسلام ناب محمدي(ص) هستند.
هم اكنون شمار اين مجاهدان به حدي رو به افزايش است كه استكبار جهاني و مزدوران منطقه اي اش با شيب تند و بطور فزاينده اي نگران موجوديت خبيث خود هستند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
1- حاج قاسم سلیمانی بنابر فرمان رهبری بعنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شدند سپاه قدس مسئول فرماندهی و هماهنگی ماموریتهای برون مرزی محوله به بخش نظامی کشور می باشد. لذا ماموریتهای برون مرزی نظامی توسط مجموعه سلسله مراتب فرماندهی و نیروهای تخصصی سپاه قدس مدیریت می گردد که البته حاج قاسم عزیز نیز افتخار خدمتگذاری در این مجموعه عظیم را به منت می پذیرند.
2- حاج قاسم از فرماندهان دوران دفاع مقدس می باشند که در جمع بزرگان بسیاری که همچنان مدال گمنامی بر سینه داشته و به ذکر یاد و خاطرات بزرگی شهدایی از این جمع به سان متوسلی ، همت ، کریمی ، باکری ، زین الدین ، خرازی و بسیاری دیگر را بر خود می پسندند.
3- سردار سلیمانی به یقین و نه به تکلف خود را کوچکترین سرداران دفاع مقدس می دانشته و می داند و تمامی فرماندهان به یادگار ممانده از دفاع مقدس نیز حاج قاسم را یکی از سربازان بی ادعای لشگریان ولایت می دانند که امروز به فرمان ولایت به خط مقدم شتافته است.
4- دشمنان شادمان شدند که با پر کشیدن حاج رضوان می توانند حزب الله لبنان و مقاومت را در برابر رژیم صهیونیستی تا دندان مسلح و مورد حمایت مستکبرین ناتوان و مستعصل ببینند اما نبردهای پی در پی و پیروز مقاومت در لبنان و فلسطین پیام دیگری داشت که امروز همه جوانان لبنان و فلسطین مجاهدند که روزی رضوانی در برابر استکبار باشند. استکبار در تلاش است تا تمامی مجاهدت و مبارزه با لشگریان استکبار و کفر را به خواست و حضور سردار سلیمانی نسبت دهند. می خواهند بگویند که دستاوردهای ظفرمندانه در برابر استکبار اقداماتی فردی و متکی بر افراد خاص و کاریزماتیک است بگویند که لزوما خواست و اراده یا اقدام مردم ایران نیست به خود به قبولانند که اگر بیرق از دست سردار به زمین افتد می توانند به پیروزیشان امیدوار باشند.
5- استکبار کور فهم است در عراق حضور دارد اما کاروان خروشان و ماندگار نجف به کربلا را نمی بیند نمی فهمد ایران اسلامی تازه آمده است نمی داند که در هنگامه هایی که ما نیز نبودیم عشق ورزی بر سالاری کربلا بود نمی دانند که نه سردار قاسم سلیمانی که اگر ما نیز نباشیم ماندگاری و جاودانگی و بالندگی جریان و فرهنگ انسان ساز عاشورایی گریز ناپذیر است نمی بینند که امامان این ذریه پاک عاشورایی سالها است میهمان شهدای ما در بهشت زهرای ایران است اما به چشم خود بارها در میان سایر ملل دیده ام که بسیاری که ما را ندیدند و نمی شناسند بنام امام می ایستند و به عشق اتکال بر اندیشه عاشورایی اماممان راه می گشایند.
6- حاج قاسم عزیز مفتخر به خادمی زائرین مولایش در نجف و کربلا است اما چه باید کرد که هر خادمی در این حرم می تواند به لطفشان ابلفضل العباس سلام الله علیه برای جهان باشند. قطعا نوجوانان ، جوانان و مردم عزیزمان می دانند که در دفاع از حریم عاشورایی و کربلایی مدافعان دین خدا و حریم اهل بیت رسول مکرم اسلام تمامی ما و تمامی آنانی که طی قرنهای گذشته به فرهنگ حماسی عاشورایی به تربیتمان همت کردند همت ، خرازی و باکری و غیرتمدانه دفاع مقدسیم.
از این بزرگ کردن ها بوی ترور به مشام می رسه
Iran, Islamic Republic of
خدا نکنه زبونتو گاز بگیر
اربعین حسینی پیشاپیش تسلیت