شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

روزهای خوش بندگی

آیت الله صافی گلپایگانی
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 383829
درسهاي اين همايش، همه نفي استكبار، نفي استعباد، نفي استعمار و استذلال و استحقار است. همه بنده يك خدا، شاگرد يك مكتب و مدرسه هستیم.
جهان نيوز - آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی: هر سال در این ایّام، صدها هزار انسان از شرق و غرب جهان، با شرکت در همايش بزرگ و جهانی حج، روحي تازه و نشاطي نو و خودباوري جديد و شور و اشتياق به سير الي ا... و عروج به معارج ملكوتي پیدا می کنند و برادري اين امّت بزرگ را به تمام عالم نشان مي‌دهند.
 
همه بدون توجّه به امتيازات ظاهري و عنوانهاي دنيوي و فاصله‌هاي دور و دراز و مرزهاي جغرافيايي، يك زبان و با هم و در كنار هم، لبيك‌گويان، با خدا سخن مي‌گويند و او را سپاس و ستايش مي‌كنند.
 
حالي خوش‌تر از اين حال و محيطي روحاني‌تر از آن نيست. خدا را به دل مي‌يابند و خود را به او - كه به همه اقرب من حبل الوريد است- نزديك مي‌بينند؛ پرده‌ها و حجابها همه به يك سو رفته و بساط قُرب گسترده گرديده است.
 
آري! چه زيباست توفیق حضور در ذي الحجه الحرام؛ ماهی که نور و جلوه آن، دلها را امّيدوار و به حاجتمندان و توبه‌كنندگان و آمرزش‌خواهان، نويد قضاء حوایج و قبول توبه و مغفرت مي‌دهد كه همه بيایيد و بشتابيد و نواي دلنواز «لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمه ا... إِنَّ ا... يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً» را بشنويد و خود را براي اعاده حيثيت و عروج به معارج قرب الهي آماده کنید.
 
هشيار باشيد! مبادا دقيقه و ثانيه‌اي از اين فرصت را به غفلت از دست بدهيد.
 
درسهاي اين همايش، همه نفي استكبار، نفي استعباد، نفي استعمار و استذلال و استحقار است. همه بنده يك خدا، شاگرد يك مكتب و مدرسه هستیم.
 
پيام اين همايش به همه جهانيان، «تَعَالَوْا إِلَى كَلِمَه سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَ بَيْنَكُمْ أَلّا نَعْبُدَ إِلّا ا... وَ لا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً وَ لا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضاً أَرْبَاباً مِنْ دُونِ ا...» مي‌باشد؛ پيام و معنایي كه در سازندگي و اعتلاي انسانيت، هيچ ماده و درس و معنائي، سازنده‌تر و جامع‌تر از آن نيست كه در همان كلمه دعوت در آغاز اسلام، در آن جمله كوتاه، اين معناي بزرگ درج است: قولوا لا اله الا ا... تفلحوا.
 
پيام اين همايش‌«إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ ا... أَتْقَاكُمْ» و «كُونُوا عِبَادَ ا... مُتَحَابّين» و پاكدلي از كينه و از خودكامگي و خودبيني است.
 
برنامه طواف خانة خدا و نماز در مقام ابراهيم، اعلام عبوديت فردي و جمعي و اعلام بندگي و پرستش خدا و نجات از استعباد و استحقار بشر و آزادي از عقايد خرافي شرك و بُت‌پرستي است. اين مراسم، همه‌اش اعلام توحيد و همدمي و همراهي با موحدين و برائت از متكبران و مستكبران و مشركان است.
 
برنامه مِنا، همه تشبّه به ملایكه روحانيين و دوري از عوالم حيواني است و غرض آن است که همگان از آن تسليم عظيم ابراهيم خليل و فرزندش اسماعيل در برابر خدا، درس بگيرند و بدانند که دين و مسلماني و اسلام، تمامش و روحش تسليم است؛ تسليم به خدا، تسليم به احكام خدا و پاكي از هوس و هوی.
 
بايد فرصت را غنيمت شمرد و در این ایام، ياد و خاطرات عصر نبوي را گرامي داشت و مكّه معظّمه، غار حرا، مولد حضرت رسول اعظم‌صلي ا... عليه و آله و مقابر مقدسه ويران‌شده حضرت عبدالمطلب سيد بطحا و قريش، جد پيامبر اكرم صلي ا... عليه و آله و حضرت ابوطالب، عمو و حامي بزرگ آن حضرت و حضرت خديجه را تجلیل و از خدمات اين بزرگواران به بشريت، تقدير نمود.
 
خوشا به حال افراد آگاه و بيداري كه قدر نعمت عظماي این ایام را بدانند و در اين روزهای گرامی، پيمان خود را با اسلام، با قرآن، با احكام قرآن و با ولايت ولي عصر حضرت صاحب الأمر‌ارواح العالمين له الفداء تجديد ‌نمايند كه تا عمر دارند در خط اسلام و ولايت اهل بيت‌عليهم السلام با استقامت، انجام وظيفه کنند.
 
به امّید روزی که دنيا، تحت اداره وجود مقدس حضرت ولی عصر عجل ا... تعالی فرجه الشریف قرار بگيرد و از كنار ديوار خانه كعبه، اعلام ظهور موفور السرور و پايان ظلم و ستم و جهالت را اعلام ‌فرمايند؛ اللهم اجعلنا من اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه.
منبع:قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *