کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکرار اتهام‌پراکنی جریان انحرافی دولت احمدی نژاد علیه زاکانی توسط حامیان اصلاح طلب دولت روحانی

5 شهريور 1393 ساعت 0:27

صبح روز چهارشنبه، بسیاری از مردم، رادیوی خود را روی موجی تنظیم کرده بودند که مذاکرات مجلس را به صورت زنده پخش می کرد. قرار بود وزیر علوم استیضاح شود.


گروه سیاسی جهان نیوز ـ امیر صالح زاده: اولین نماینده ای که در موافقت با استیضاح فرجی دانا سخن گفت، دکتر علیرضا زاکانی بود. وزیر علومی استیضاح می شد که طی کمتر از پنج ماه تقریبا به هیچ یک از قول و قرارها و وعده هایش به رئیس مجلس و سایر نمایندگان برای اجرای قانون و جلوگیری از ایجاد تنش در دانشگاه ها و تغییر رویکرد با بازگرداندن اساتید و دانشجویان اخراجی با پرونده های فساد اخلاقی و ضدیت آشکار با انقلاب، عمل نکرد.

پس از استیضاح و عزل وزیر توسط نمایندگان مجلس، رسانه هایی که پیش از آن در جهت سیاسی جلوه دادن این استیضاح تلاش کرده بودند، برای انتقام گیری از نمایندگانی چون علیرضا زاکانی که محوریت استیضاح را بر عهده داشتند، اقدام به تکرار ادعاهایی کردند که پیش از این در دولت محمود احمدی نژاد برای تخریب زاکانی به آن پرداخته شده و به آن پاسخ داده شده بود.

پاسخ زاکانی به ادعاهای واهی درباره سابقه تحصیلی اش

این به اصطلاح افشاگری! زمانی در دولت قبل صورت گرفت که علیرضا زاکانی از فساد مالی محمدرضا رحیمی یکی از مقامات ارشد دولت دهم و سعید مرتضوی یکی دیگر از مقامات دولتی با پرونده های متعدد تخلفات سیاسی و اقتصادی و علمی، پرده برداشت. غافل از آنکه با توضیحات زاکانی درباره حضور طویل المدت در مناطق عملیاتی در سال تحصیلی و بدون حضور در کلاس درس و بازگشت از جبهه تنها با فاصله چند روز از امتحانات و حضور در جلسه امتحان، اینگونه ناخواسته، «کارنامه» اش به سند افتخار جهاد در جبهه جنگ و سنگر علم تبدیل شود.

اکنون جریان اصلاحات، با تکرار این ادعاهای واهی، تلاش می کند با این نماینده مردم تهران، تسویه حساب نماید. این در حالی است که تلاش برای استیضاح وزیر نه یک اقدام شخصی بلکه برای اصلاح یک ناراستی در دولت و پس از اتمام حجت های متعدد و عدم وفای به عهد وزیر علوم سابق صورت گرفت.

در بخشی از پاسخ زاکانی که در واکنش به ادعاهای رسانه های وابسته به جریان انحرافی در دولت گذشته منتشر شده بود آمده است:

«بنده ۱۷ مرداد سال ۶۱ همزمان با مراحل آخر عملیات رمضان به منطقه جنوب اعزام شدم و سپس بعد از شرکت در عملیات مسلم بن عقیل با گردان مقداد تیپ حضرت رسول(ص) و پدافند ۱۷ روزه در منطقه مشرف به مندلی عراق در تاریخ ۲ آبان همان سال از منطقه بازگشتم و بعد از چند روز و مراجعه به مدرسه و تاخیر بیش از یک ماه و اندی از شروع سال تحصیلی با حضور در کلاس درس، بالاجبار همراه دانش آموزان امتحان نوبت اول را دادم که نتیجه آن در ستون اول کارنامه درج گردیده است.

مجدداً در ۱۴ بهمن سال ۶۱ به منطقه اعزام شدم و توفیق حضور در جبهه تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت سال ۶۲ را یافتم، لذا بیشتر این سال تحصیلی را به لطف الهی در جبهه بودم که غیبت های مندرج در کارنامه و جمله عمودی و کم رمق "ترک تحصیل کرده است" در کارنامه موید آن است.

اینجانب در سال ۶۲ چند روز قبل از امتحانات آخر سال درانتهای اردیبهشت به تهران بازگشتم و برابر نکات پیش گفته نه در ابتدای سال تحصیلی و نه در انتهای آن در تهران نبودم که ماحصل آن این کارنامه شده است و البته پس از آن نیز در ۲۲ تیر ماه سال ۶۲ به گردان تخریب تیپ حضرت سیدالشهدا(ع) اعزام شدم و توفیق حضور در این مجموعه را پیدا کردم. تمام افرادی که سال آخر دبیرستان را گذرانده و دیپلم گرفته اند می دانند که فقط با لطف خداست که کسی می تواند چند روز قبل از امتحانات از جبهه با حال و هوای خاص خودش برگشته و بدون معلم درس بخواند و تنها در دو درس با تاخیر و پس از رفت و برگشت مجدد از مناطق عملیاتی نمره قبولی بگیرد و مجدداً به جبهه بازگردد. متاسفانه در این مورد بعنوان افشاگری هم بی اخلاقی نموده اند، هم بی انصافی و هم دروغ گویی که انشاءالله خدا از آنان بگذرد.»

وی همچنین در بخش دیگری درباره شایعات پیرامون اخذ تعهد به دلیل مشروط شدن در سه ترم نوشت:

«اسناد شماره ۸ و ۱۰ مربوط به دوران تحصیل پزشکی عمومی بنده است. در سند شماره ۸ به نقل از آقای دکتر انارکی معاون وقت آموزشی دانشگاه آمده که ۳ ترم مشروط شده ام و با اخذ تعهد مجاز به ادامه تحصیل می باشم.

افشاکنندگان باهوش! این سند، فراموش کرده اند تا جمله ای را که در هامش همین برگه آمده است امحا کنند؛ جمله "نامبرده دو ترم از مشروطی بیرون آمده است" نشان می دهد که اینجانب تنها یک ترم (نخست سال ۷۰-۷۱) مشروط شدم و علت اعلام این مشروطی ها(سه ترم)، تاخیر در اعلام نمره توسط اساتید و یا گروه های آموزشی -امری رایج در دانشگاهها - بوده است که بعداً اعلام و تصحیح شده است، جالب اینکه تا زمان اعلام موضوع ۳ ترم مشروطی توسط آقای رحیمی در نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که پیش تر اشاره شد، بنده اساساً از این موضوع اطلاعی نداشتم.

در تنها ترم مشروطی ام در تدارک مقدمات اجرایی تاسیس تشکل در دانشگاه بودم و همزمان با تحصیل و فعالیت دانشجویی، برای امرار معاش خانواده نیز خارج از دانشگاه کار می کردم. لذا در این قسمت نیز نادرست قضاوت کرده اند و از سر بی دقتی مرتکب خلاف گویی شده اند زیرا بنده هیچ وقت سه ترم مشروط نشدم که بواسطه آن نیاز به تعهد داشته باشم، باید به این افراد گفت که شما با این توانی که در استخراج مدارک دارید لطفاً اسناد و نمرات سه ترم مشروطی مرا اعلام کنید حتماً من شکایتم را پس خواهم گرفت.»

متن پاسخ کامل دکتر زاکانی را در اینجا بخوانید.
 


کد مطلب: 377175

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/detailed/377175/تکرار-اتهام-پراکنی-جریان-انحرافی-دولت-احمدی-نژاد-علیه-زاکانی-توسط-حامیان-اصلاح-طلب-روحانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com