سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۸
۲۰
تلاش برای زنده‌نمایی فتنه گران توسط رسانه های بیگانه؛

علاقه غرب به داغ کردن تنور «فتنه» و نانی که از آن می خورد

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 365415
سالگرد انتخابات دهم ریاست جمهوری و فتنه پس از آن فرصتی را فراهم کرده است تا حامیان اصلی آن حوادث تلخ بار دیگر با طرح مجدد آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی و القای زنده بودن «جنبش سبز» حماسه سیاسی مردم ایران در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ را مصادره به مطلوب کنند.
علاقه غرب به داغ کردن تنور «فتنه» و نانی که از آن می خورد
گروه سیاسی جهان نيوز ـ شبکه انگلیسی بی بی سی در مطلبی در تاریخ ۳/۲۱ در این زمینه می نویسد: «پنج سال از تولد جنبش سبز گذشته و معترضان البته به سایه رفته اند و در خیابان نیستند، اما جابه جا اعتراض و خواسته خود را تا حد امکان عقلایی و واقع بینانه (!) و با سنجش هزینه فایده تعقیب کرده اند. انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ خود گواه و سرفصلی مهم بود. تغییر تدریجی بلوک قدرت در جمهوری اسلامی پس از انتخابات ۹۲ و تقویت حضور تکنوکرات ها و بروکرات ها و دموکرات ها و شبه دموکرات ها در حکومت، امکان تداوم جنبش اجتماعی و مجال تقویت عرصه عمومی وشانس گسترش جامعه مدنی را افزایش داده است.»

شبکه دویچه وله نیز با ادعای اینکه رفع حصر از سران فتنه خواسته مقدماتی اولیه است، از ایران به عنوان کشور خرده جنبش ها یاد کرده که باید این خرده جنبش ها در بستر یک رودخانه بزرگ سامان یابند و به همین دلیل تأکید می کند که رهبران جنبش باید بعد از رفع حصر همان راه پیشین را ادامه دهند.

چرایی اصرار غربی ها و سرپل های داخلی آنها را در زنده و فعال نگهداشتن فتنه باید در اهداف راهبردی آنها در چگونگی مقابله با جمهوری اسلامی ایران جست وجو کرد که تاریخ ۳۵ ساله جمهوری اسلامی ایران گواهی بر نوع و تنوع این راهبردها در مقابله با نظام اسلامی است. در جریان حوادث پس از انتخابات دهم و در شرایطی که خیابان های تهران بستر آتش افروزی های عوامل داخلی فتنه بود، سفارتخانه برخی از کشور های غربی، نظیر سفارت انگلیس به ستاد هدایت آشوب های خیابانی تبدیل شده بود و از آن سوی دنیا کنگره امریکا پس از تغییر شعار های عوامل میدانی از «تقلب در انتخابات» به هدف گیری شعار های اساسی انقلاب در حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان در روز قدس سال ۸۸ عملاً با تخصیص رسمی بودجه ۵۵ میلیون دلاری برای کمک به فتنه گران، مأموریت اصلی کاخ سفید را حمایت و هدایت این حرکت قرار داد که پیامد های تلخ آن از اذهان مردم شریف ایران قابل زدودن نیست و آنچه که سال های بعد تحت عنوان تحریم فلج کننده اقتصادی، مردم ایران ناچار به تحملش شدند محصول پیوند راهبرد عوامل داخلی و بیرونی است چرا که در همان دوران کلینتون وزیر خارجه وقت امریکا در گفت وگو با سی ان ان اذعان می کند که «ما کارهای زیادی انجام می دهیم تا معترضان را واقعاً قدرتمند سازیم و به حمایت از اپوزیسیون ادامه می دهیم.» و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا نیز بعد از تلاش ناموفق سران فتنه در غائله آفرینی در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ضمن حمایت و تجلیل از آنها اقدامات انجام شده در حمایت از سران فتنه را کافی ندانسته و تأکید می کند که یکی از راه هایی که از طریق آن می توانیم و باید از مردم ایران حمایت کنیم، این است که از تمام راه ها و ابزار موجود برای تحریم ایران استفاده کنیم.

اما آنچه که اکنون و با گذشت پنج سال از آن روزهای تلخ که حتی بی بی سی نیز حاضر به تأیید آن نیست و در فراخوان اخیر خود حامیان داخلی را به پیگیری مطالبات تا حد امکان عقلایی و واقع بینانه و با سنجش هزینه فایده دعوت می کند، باید مورد توجه قرار گیرد اهداف غرب و عوامل داخلی در زنده نگهداشتن شعله های این فتنه است.

۱- انتخابات یازدهم و حضور حماسی مردم در آن انتخابات نشان دهنده سلامت ساز و کارهای برگزاری و نظارت بر انتخابات در ایران است که بی پایگی شعار تقلب و فراخوان های بعد از آن را اثبات کند و به همین دلیل است که بعد از آن انتخابات عوامل بیرونی و داخلی فتنه با تلاش برای ارائه تحلیلی وارونه از انتخابات یازدهم، آن را در راستای اهداف «جنبش سبز» تعریف و تفسیر می کند. تعبیر بی بی سی مبنی بر اینکه «پس از انتخابات ۹۲ حضور تکنوکرات ها و بروکرات ها و دموکرات ها و شبه دموکرات ها در حکومت امکان تداوم جنبش اجتماعی و مجال تقویت عرصه عمومی و شانس گسترش جامعه مدنی را افزایش داده است» نشان دهنده برآورد آنها از دولت یازدهم است و به همین دلیل است که تلاش می کنند نشست ها و مراسم رسمی دولت را به عرصه ای برای طرح مطالبات خود مطرح کنند.

۲- راهبرد عوامل بیرونی و درونی بقایای فتنه برخلاف شعار ظاهری رفع حصر، تداوم حصر یا پایان آن بدون عذرخواهی سران فتنه است، زیرا از این طریق قادر خواهند بود ضمن حفظ ظرفیت اجتماعی در صحنه، از پاسخ به سؤال اصلی مردم در زمینه چرایی تحلیل این هزینه سنگین بر مردم ایران در سال های اخیر که تحریم فلج کننده غرب تنها گوشه ای از آن است طفره روند. ضمن اینکه از این طریق می توانند روند مطالبه گری خود را از دولت یازدهم حفظ کنند.

۳- اخلال در روند خدمت رسانی دولت به مردم و درگیر کردن دولت به حواشی نیز یکی دیگر از اهداف کسانی است که سعی دارند دولت یازدهم رادر این پرونده درگیر کنند. سایت کلمه در گزارشی از مراسم روز پنج شنبه جشن انتظار و امید، مدعی می شود که شرکت کنندگان چندین بار در مراسم به نفع موسوی و کروبی شعار دادند، یا اینکه همین سایت از دیدار عبدالله نوری با فرزندان موسوی خبر می دهد. روشن است هدف از این خبرسازی ها علاوه بر چالش آفرینی برای دولت، جلوگیری از فراموشی هواداران و حفظ آنان در صحنه است تا به زعم خود و بر اساس راهبرد بیگانگان، «همان راه پیشین» را ادامه دهند.

* عباس حاجی نجاری
منبع: جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
تلویزیون ایران پس از گذشت 5 سال روزی نیست که یه خبری برنامه ای یا حداقل صحبتی درباره سال 88 نکنه .
خب که چی؟
فتنه گرا رو زنده میکنه؟!!
یا به یاد مردم میاره خسارت 324هزار میلیارد تومنی فتنه گرا به کشور رو؟!
اوهو
کله خسارت 70 میلیارد تومن بوده انقده توهم سازی نکنید !!....
United States
هیچی هیچ اشکالی نداره . فتنه رو یادآوری کنین اونم روزی صد بار . صدا و سیمای ملی خودتان است. به ما که خدایی نکرده ربطی ندارد. عرض بنده این است که علیرغم این دارید گیر به رسانه های غربی می دهید که چرا آن ها می خواهند یاد فتنه زنده بماند. اینش جالب است
sistanjan
Iran, Islamic Republic of
خیانت فتنه گران فراموش شدنی نخواهد بود
برادر من ! اون برنامه ها ی هر روزه رو بیا اینجا بگو ما هم ببینیم لطفا !
تلویزیون ایران مال ایرانه ، دویچه وله مال کیه ؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
یعنی از اون همه خیانت هایی که به نظام و انقلاب و مردم وارد شد چشمپوشی بشه؟؟؟
"فذکر ان الذکر تنفع المومن" . تذکر دهید که تذکر به مومن سود می رساند
باید یادآوری بشه تا یاوران انقلاب فتنه و فتننه گر و اربابانشون رو فراموش نکنند
اولا هر روز همچین برنامه هایی که شما میگید نمیذارن درثانی وقتی اینهمه کشته و مجروح و خسارت و استارت تحریم بخاطر شهوت قدرت موسوی دادیم توقع دارید بیایم نازشون بدیم ای جانم داماد لرستان ای جانم ... ای جانم به انقلاب رنگین ای جانم به لخت کردن آدم تو روز عاشورا ای جانم به تخریب خود پردازها و شکستن شیشه های بانکها و مغازه ها ای جانم ....
این فتنه باید برای همه همیشه توضیخ داده بشه تا همه هوشیار باشن
United States
خودتون که بدترین همیشه در حال فتنه فتنه گفتنید
نه اونیکه بد بود شما بودید که چشم ندارید ببنید غیر از هاشمی و خاتمی و وابستگانشون (روحانی) حتی برای دو دوره (سالهای 84و 88 ) کس دیگه ای رییس جمهور بشه وحشیانه خیابونها رو به اغتشاش می کشید
خطاب به کاسبین فتنه : مگه شما تموم کردین که انتظار دارین اونا هم تموم کنن
United States
فکر کنم شماها نان بیشتری گیرتون میادا!!!
اگر به قول شما فتنه مرده بود اینقدر ازش نمی ترسید.
بهترین جواب رو دادی احسنت
ازش نمی ترسیم داداش . میگن که امثال شما درس بگیرن تکرارش نکنن .
غلط کردن غربی ها
متین
رسول خدا ( ص ) فرمودند : از فتنه های اخرالزمان بترسید . فتنه 88اولین و اخرین نبوده . باید هشیار باشیم و دیگران را نیز اگاه کنیم .
فاطمه
انقدر باید در مورد فتنه روشنگری کرد که بشه مایه عبرت...
باید مقاله نوشت کتاب سایت و...
انقدر باید نوشت تا خودشون شرم کنن که برداشتن چندتا از فتنه گرارو گذاشتن وزیر!!!
ضمنا باید انقدر گفت که همه قدربدونن نعمت ولایت رو
Iran, Islamic Republic of
در رابط با بند 2 به اطلاع میرساند که این رئیس جمهور محبوب شما بود که به غرب پیام داد که آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود.