پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۵

"سفیر امارات اخراج شود"

دکتر علی اصغر خانی
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 218777
به نظر می‌رسد که با توجه به این دخالت آشکار لازم است که سفیر این شیخ نشین هرچه سریعتر از کشور اخراج شود و روابط دیپلماتیک با امارات به حالت تعلیق درآید.
جهان نيوز - دکتر علی اصغر خانی:
بی‌تردید از بد روزگار است که کشورهایی که نه تاریخی دارند و نه هویتی و چند صباحی از عمرشان بیش نمی‌گذرد، برای ما خط و نشان می‌کشند و چنگ و دندان نشان می‌دهند. گو اینکه به آلزایمر سیاسی مبتلا شده‌اند و شوکت و حماسه ایران اسلامی را در دفاع از آرمان‌ها و مرز و بومش به یاد برده‌ و به فراموشی سپرده‌اند.

جمهوری اسلامی چند دهه است که با ادعاهای واهی اعراب مواجه است. ادعاهایی که نه مبنای تاریخی دارند و نه بنیانی حقوقی. یکی از مهمترین این تقابل‌ها بر سر نام خلیج همیشه فارس وجود داشته است و اعراب خواهان آن بوده‌اند که نام خلیج باشکوه فارس را به نام مجعول خلیج "ع.ر.ب.ی" تغییر دهند و در این راه هم از تمامی پتانسیل‌های ممکن استفاده کرده‌اند و حتی با خرج کردن دلارهای نفتی خود تلاش کرده‌اند موسسات جغرافیایی را برای حمایت از ادعاهایشان تطمیع کنند. با این حال در داخل ایران عزمی جدی برای مقابله با این توطئه شوم وجود دارد. جالب اینکه این موضوع تنها در سطح دولت جمهوری اسلامی نمانده و ملت هم با تمامی توان از خلیج فارس حمایت می‌کنند و نسبت به آن حساسیتی وصف ناشدنی دارند.

موضوع دیگری که مدت‌هاست توسط شیخ نشین امارات مطرح می‌شود، ادعاهای واهی بر سر جزایر سه گانه تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی بوده است. ادعاهایی که از همان اوایل انقلاب مطرح بود و باز هم فاقد هر گونه وجاهت حقوقی و قانونی است.

هر چند که درخواست برای بازگرداندن این سه جزیره و موضع گیری علیه جمهوری اسلامی به ترجیع بند مذاکرات اعراب، چه در قالب اتحادیه عرب و چه شورای همکاری خلیج فارس تبدیل شده است، اما هیچ کدام از این ادعاهای واهی نمی‌تواند ذره‌ای مالکیت ایران را بر این سه جزیره‌ ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک زیر سوال ببرد.

اخیرا امارات در حرکتی مذبوحانه تلاش کرده است که با به راه انداختن شانتاژ‌های سیاسی جدید، این موضوع را پررنگ کند. مقامات این کشور به سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی واکنش نشان داده‌اند و حتی برای نشان دادن اعتراض سفیر خود را از تهران احضار کرده‌اند و در نهایت گستاخی مالکیت جمهوری اسلامی بر این جزیره را اشغال خوانده‌اند. حال انکه این واکنش دخالت در مسائل داخلی کشور محسوب می‌شود و برخورد بسیار شدید دستگاه دیپلماسی کشور را می‌طلبد.

به نظر می‌رسد که با توجه به این دخالت آشکار لازم است که سفیر این شیخ نشین هرچه سریعتر از کشور اخراج شود و روابط دیپلماتیک با امارات به حالت تعلیق درآید. ضمن انکه مجلس شواری اسلامی هم در قالب دیپلماسی پارلمانی باید به این اقدام واکنش نشان دهند و اعتراض خود را به اماراتی‌ها اعلام کند.

فارغ از اعتراضات لسانی به نظر می‌رسد که سفر جمعی از نمایندگان مجلس و به طور اخص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، به جزیره ابوموسی پاسخ دندان شکنی به یاوه گویی‌های این شیخ نشین باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به ادعاهای واهی باید جواب تند و دندان شکن داد تا دیگر تکرار نشود
Iran, Islamic Republic of
من همچنان با نظر یکی از دوستان برای تغییر دادن نام خیابان محل قرار گرفتن سفارت امارات به خلیج فارس موافق هستم
Iran, Islamic Republic of
بسته شدن سفارت امارات لغو پروازهای امارات اولین گام است لغو هرگونه ارتباط با امارات اولین گام برای حمایت ازتولید ملی است خداوند مکرشان را به سوی خودشان بر میگرداند
ان‌شاءالله
چرا در برابر زیاده خواهی همسایگان تا این حد کوتاه می اییم. اگر مشکلی داریم و نمی توان با انها برخورد کنیم چرا مردم را اگاه نمی کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
باید با قاطعیت توی دهان متجاوز زد خصوصا این بی ریشه های بی هویت ...