يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰
۱۰

امتحان دشوار و رستگاری در آزمون بصیرت

يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 99255
امتحان دشوار و رستگاری در آزمون بصیرت
انتخابات 88، امتحانی سخت و نفس‎گیر برای همه ایرانیان بود و برخی از آن سربلند بیرون آمدند و دیگرانی ناموفق و در این میان چه بسیار نخبگانی بودند که نتوانستند از این آزمون سخت، نمره قبولی بگیرند و مردود شوند.
 
اکنون در آخرین روزهای سال 88، باید از برخی چهره‎ها یاد کرد که به توفیق الهی، از این مرحله دشوار گذر کردند و نام‎شان در تاریخ ماندگار شد: عبدالحسین روح‎الامینی بی‎تردید یکی از این چهره‎های نام‎آور است. 

استادیار دانشکده داروسازی دانشگاه تهران که نام او و مرحوم محسن روح‎الامینی با ماجرای تلخ و دردناک کهریزک گره خورده است؛ رئیس سابق انسیتو پاستور ایران، که از فعالان دانشجویی ماجرای تسخیر سفارت آمریکا نیز به‎شمار می‎رود در این حوادث ناخوشانید فرزند خود را از دست داد و برخلاف بسیاری (که به کوچک‎ترین آزاری رو در روی نظام ایستادند)، در تمامی عرصه‎ها حضوری انقلابی پیدا کرد و هم‎زمان خون‎خواه کشته‎گان به‎ناحق ماجرای کهریزک شد. 

او غیرت‎مندانه در صحنه‎هایی چون ظهر روز عاشورا، به میدان مقابله با اغتشاش‎گران درآمد و در هر لحظه‎ای از لحظات دشوار ماه‎های 88، وفادارانه و غیورانه به دفاع از نظام پرداخت و کوشید تا با رفتاری مدنی و قانونی، قصاص مسببان قتل فرزندش را پیگیری کند و در این مسیر، روشی را انتخاب کرد که برخی دیگر از حادثه‎دیدگان را نیز توانست با خود همراه کند. 

برخی در این روزها او را مورد آماج اتهامات و فحاشی‎های خود قرار داده‎اند؛ نام‎های ناشناخته و تاریک از پشت صفحات رایانه‎های خود، فضا را آلوده کرده‎اند و معلوم نیست در کجای کره خاکی نشسته‎اند و از کدام کیسه ارتزاق می‎کنند! لیکن روح‎الامینی به همه مدعیان نشان داده که می‎شود در چارچوب نظام حرکت و فعالیت کرد و پیگیر حقوق خود شد و پنجه به‎صورت ارزش‎ها نکشید و برای خواست‎های شخصی همه باورها و آرمان‎ها را قربانی نکرد؛ سرافراز بود و مستقل.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بایدبردستان این استاد ولایتمدار بوسه زد.
Iran, Islamic Republic of
دست شما را از دور مي بوسم اقاي روح الاميني عزيز....
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله ایشان از سربازان حضرت مهدی (عج) باشند و روح فرزندشان با اولیاء الهی محشور شود.
Iran, Islamic Republic of
ایشان در مقابل امتحان الهی سربلند بیرون امدند وبه خاطر فرزندشان نظام را نفروختند وبه صورت منطقی دنبال خون پسرشان رفتند ونظام را متهم نکردند ایشون را با ان کسی مقایسه کنید که حاضر نیست از فرزندانش بگذرد همان کسی که سوابق درخشان وزیادی در انقلاب دارد رئیس مجلس ........
Iran, Islamic Republic of
مدال شجاعت، شهامت و غيرت بايد به او داد...
Iran, Islamic Republic of
بصيرت پدر قابل تقدير است
روح پسر شاد
موسوی و کروبی و هاشمی ها یاد بگیرند از این بزرگ مرد کهن بوم و بر ایران عزیز.
Iran, Islamic Republic of
یاد بگیرند صاحب منصبان دیروز و امروز
Iran, Islamic Republic of
تصويری از اين پيرو واقعی خط امام در خاطر تک تک ايرانيان نقش بسته که با همه فرق دارد، با همه مدعيان فرق دارد، نه به اسم اعتراض به انتخابات و گرفتن حق مردم آبروی مملکت را ميبد و نه به اسم دفاع از ولايت گردن کلفتی ميکند. دستت را ميبوسم آقای دکتر که حقيقتا ابراهيم وار از اسماعيلت گذشتی فقط برای خدا و ولايت
Iran, Islamic Republic of
این استادولایت مدارومومن به همه ی عصرحاضرهم میشودجهانیان نشان دادکه در عصرحاضرهم میشود ابراهیم واراز اسماعیل گذشت.