جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۴۱
در برنامه "رو به فردا" صورت گرفت:

پرداختن به دو موضوع مجزا در مناظره شریعتمداری و کواکبیان

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب: 89527
پرداختن به دو موضوع مجزا در مناظره شریعتمداری و کواکبیان
برنامه "روبه فردا" ابتکار جدید صداوسیما که با استقبال مردم مواجه شده است، شامگاه سه شنبه میزبان حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون اصلاح طلبان مجلس بود.

به گزارش جهان، تفاوت این برنامه برخلاف چند برنامه قبلی دعوت از میهمانان صریح و از هر دو جریان سیاسی کشور بود که باید این موضوع را به فال نیک گرفت.

بنابراین گزارش، سخنان منطقی هر دو مهمان برنامه هر چند که در جای خود صحیح به نظر می رسید اما ظاهراً به دلیل مشخص نبودن موضوع مورد بحث در این برنامه، هر یک از این مهمانان مباحث مورد نظر خود را مطرح می کردند.

کواکبیان از انتقادات به دولت و ایرادات جریان اصولگرا می گفت اما حسین شریعتمداری از پشت پرده جریان فتنه و مدیریت خارجی آن.

همین تناقض در محورهای سخنرانی، موجب شد که دو مهمان در دو فضای جداگانه سخن بگویند. به جاست صداوسیما در چنین برنامه هایی با مشخص کردن یک موضوع و مدیریت مباحث مطروحه،  نتیجه گیری مشخصی از برنامه برای مخاطب ارائه نماید.

اینکه هر دو جریان سیاسی اشتباهات گسترده ای در جریان انتخابات گذشته انجام داده اند بر کسی پوشیده نیست اما موضوع اصلی، جریان برنامه ریزی شده ای بوده است که اصل و اساس نظام را هدف گرفته و روشن شدن این موضوع البته در کنار اشتباهات رفتاری مانند، فجایع کهریزک، تندروی رسانه ها و بی تحرکی نخبگان و سوء مدیریتهای مسئولان، دو مقوله کاملا جداست و هر کدام باید در جای خود مورد بحث قرار گیرد.

امید است در روزهای آینده با استفاده از تجارب این برنامه و برنامه ریزی صحیح به روشن شدن اصل فتنه و در درجه بعد ایرادات رفتاری پرداخته و روشنگری لازم برای مخاطبان حاصل شود.

مشروح مناظره مصطفی کواکبیان و حسین شریعتمداری را در اینجا بخوانید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مناظره سه شنبه شب، بسیار جذاب و مفید بود. بالاخره باید این حرفهای آقای شریعتمداری زده می شد. این یک واقعیت است که جریان فتنه برنامه ریزی شده بود.جهت اطلاعات بیشتر می توانید به مطلبی که در همین باره نوشته شده مراجعه کنید.
www.boostanenamz.parsiblog.com
Iran, Islamic Republic of
واقعا مناظره ی امشب عالی بود. هم آقای شریعتمداری، هم آقای کواکبیان که با اینکه افکارش رو قبول ندارم ولی خیلی دوستش دارم، صمیمانه و منطقی مناظره کردن.
Iran, Islamic Republic of
کجای این مناظره به درد من و شما خورد خدا میدونه آقای کواکبیان که یه سره داشتن بالا پایین میکردن و حمایت واضح از سران فتنه واقعا دلم برای رهبر عزیز میسوزه که اینقدر دلسوزانه و واضح حق و باطل رو میگن ولی بعضی روی همون نقطه ای که هستن بازم پافشاری میکنن واقعا آدم میمونه. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.
Iran, Islamic Republic of
برادر عزيز اصل فتنه روشنه كساني هم كه خودشون رو به او راهميزنند كه انگار نمي دونند شروع كننده كي بوده و ادامه دهنده كي هست دروغ ميگن.همون حرفي كه آقاي شريعتمداري زد درسته: فتنه گران و سران فتنه كه در داخل كشور به سر ميبرن و الان ته خط رسيدن بحثهاي جديدي باز ميكنند و اين مساله رو كشش ميدن .مردم رو مي فرستن تو خيابونا و خودشون را پنهان مي كنند.
(يه دانشجوي ترم...)
United States
فکر می‌کنم این مشکل، بیشتر به خاطر بی‌تجربگی مجری است؛ و اگر مجری پخته و کاربلدی مانند مرتضی حیدری و حتی یکی از شخصیت‌های شناخته شده‌ی سیاسی این کار را به عهده می‌گرفت، روند برنامه بهتر پیش می‌رفت.

چون با این روال، حضور مجری گویی اساسا به رسمیت شناخته نمی‌شود و مدیریتی روی مناظره ندارد.
Iran, Islamic Republic of
کواکبیان با صحبتهای بی اساسش نتونست جواب حرفهای منطقی و مستدل شریعتمداری رو بده
یه کم دیگه برنامه طول میکشید شریعتمداری پته سران اصلی فتنه رو هم مینداخت روی آب همون که شده بت اصلاح طلبا
Iran, Islamic Republic of
... تو سخنان كواكبيان مشخص بود نمي دونم بعد از اين رفتارهاي فاجعه آميز سران فتنه چرا سعي تو بازگشت اونا به نظام رو داره
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری که اصلاح طلبان را آمریکایی می داند چرا عقب نشینی کرده و با جبهه باطل مناظره کرده است. بگذریم به عنوان یک جانباز از کواکبیان خوشم آمد خوب آقای شریعتمداری را چلوند.
Iran, Islamic Republic of
اقاي مطهري خيلي عالي بيان فرمودند كه بهتر است اقاي شريعتمداري چند صباحي رو به منطقه مصفا تشريف ببرند تا فتنه ها ارام گيرد.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من مواضع آقای کواکبیان دراین مناظره شجاعانه بود بخاطر طیف اطراطی و ساختارشکنی که پشت وی قراردارد اینکه آقای کواکبیان می گوید درانتخابات تقلب نشده ، نتیجه انتخابات را قبول داشته و دولت را مشروع و قانونی می دانم ، قانونی اساسی را قبول دارم ، رهبری فصل الخطاب است ، حرکت های بعد ازانتخابات هیچ توجیهی ندارد ، دست دشمن دراین فتنه وجود دارد حرفهای مهمی است و کل حرکت های بعد ازانتخابات از سوی جنبش سبز را زیر سوال می برد و خود دلیلی برمجرمانه بودن این رفتارها دارد لذا این حرف خیلی مهم است و باید ازکواکبیان گرچه ازطرف این جنبش تحت فشارقرارخواهد گرفت تشکر کرد اما امیدواریم آقای کواکبیان درعمل نیز به حرفهایی که می زند پایبند باشد
جلسه خوبی بود
آقای یامین پور باید جلسه را مدیریت می کردند و سوالات دقیق تری می پرسیدند
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک رزمنده وجانبازو آزاده ،سخنان آقای دکتر کواکبیان را کاملا بحق، و منطق آقای شریعتمداری راقبول ندارم .آقای شریعتمداری خود وهمفکرانش را کاملا حسینی و دیگران را یزیدی میدانند0
Iran, Islamic Republic of
من تا حالا در برنامه تلویزیونی شریعتمداری رو ندیده بودم با تبلیغات منفی زبادی که پشت سر این بابا است فکر میکردم خیلی منطقی نباشه و زود جوش بیاره ولی ازش خوشم اومد خوب بحث میکرد
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری، مثل همیشه با صلابت و مستدل
Iran, Islamic Republic of
نکته جالب انتهای این مناظره که از زبان آقای کواکبیان شنیده شد ÷یشنهد تشکیل لویی جرگه بود(یعنی قانونی که 26 سال درآن گردن آقایان کلفت شده دیگر به درد نمیخورد بیاییم کشور را به طور فامیلی تقسیم کنیم مثل افغانستان سابق تا مشکلات حل شود فوقشم با هم کنار نیومدیم میگیم آمریکا بیاد درستش کنه واصلا رای مردم کیلو چنده!!!).فکرمیکنم نهایت صداقت را آقای کواکبیان به خرج داد وهدف اصلی سران فتنه را به راحتی بیان کرد
Iran, Islamic Republic of
آقای کواکبیان با خنده های اولیه و داد و بیدادهای آخرش نشون داد که از همون اول جلو آقای شریعتمداری کم اورده.
آقای شریعتمداری همه چیز رو با مدرک و سند رو کرد اگر کواکبیان راست می گفت اون هم سند می آورد
احتمالا سندهای هم که می اورد مثل سندهای میر حسین توی مناظره هاش بود
شریعتمداری خوب حال همتون گرفت
خونسردی و تسلط اقای شریعتمداری قابل تحسین بود ضمن که اقای کواکبیان یکی به نعل میزد یکی به میخ روی هم خوب بود
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تا این لحظه که نظرات خوانندگان را دیدم دو نفر از مخالفین آقای شریعتمداری برای اثبا ت حقانیت خود از رزمنده و جانباز بودن خودشان مایه گذاشتن که این خلاف منطق است. ضمنا به نظر من آقای کواکبیان و آقای مطهری و امثالهم آغاز دنیا و خلقت را از مناظره آقایان موسوی و احمدی‌نژاد می‌دانند و قبل از آن را سانسور می‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
با سلام - در اجراي و رسيدگي مسائل كشور فقط قانون ختم كلام باشد نه حرف بعضي از مديران و مسئوليني كه با فساد، بي مديريتي و بي مديريتي خود ( از هر جناحي كه مي خواهد باشد) باعث رسوخ فساد، بي عدالتي و پايمالي حق و شان مردم و خون شهيدان شده اند.
اگر آنها به قانون عمل و به مردم احترام مي گذاشتن به يقين وضعيت كشورمان خيلي خوب مي شد
Iran, Islamic Republic of
اشتباه اقای شریعت مداری این است که فکر می کند از اسلام آباد امده و هر چه او و روز نامه او می نویسد عین اسلام و هر که مثل او نمی گوید و نمی نویسد دشمن اسلام است در ضمن در مناظره دیشب کواکبیان همیشه خندان بود و شریعتمداریگرفته چرا عکس ها را بر عکس انتخاب کرده اید در مجموع مناظره خوبی بود ای کاش سیما هم بی طرف تر بود
Saudi Arabia
ولی اقای شریعتمداری در این مناظره ثابت کرد که در کیهان می تواند براحتی یکطرفه به قاضی برود اما در مقابل استدلال و منطق کم می آورد.
Iran, Islamic Republic of
مناظره آقای شریعتمداری را تا حالا ندیده بودم، واقعا خوشم آمد.
مشخص شد که صحبت هایی که پشت سر ایشان می کنند، چقدر دروغ است. از ذهن سازمان یافته اش لذت بردم. اگر دقت می کردید هر حرفی را با سند و مدرک بیان می کرد و دلیل "عقلی" و "نقلی" برای آن می آورد که از این از خصوصیات بارز پژوهشگران است. مناظره دیشب برای تمام کسانی که سال ها زیر تبلیغات منفی علیه کیهان قرار داشتند، خیلی آموزنده بود و نظرات افراد آگاه را کاملا تصحیح کرد.
در طرف دیگر، آقای کواکبیان را برخلاف بسیاری از دوستانشان رو راست دیدم که به آنچه می گفت اعتقاد داشت، اما از آنجایی که نظم فکری مشخصی ندارد، ادعاهایی می کرد که صحت نداشتند بنابراین نتایجی که می گرفتند غلط بود (نظیر صحبت هایش در مورد جام زهر و رضایی، نقد جعلی روزنامه اش درباره مصاحبه احمدی نژاد و . . .)
مورد دیگری هم که بود، سعی آقای دکتر کواکبیان برای جواب دادن به آقای شریعتمداری به هر نحو ممکن بود، حتی اگر جواب او ربطی نداشت؛ مثلا در آخرین قسمت برنام شریعتمداری برحفظ رای دهندگان به موسوی به عنوان افراد با ارزش و سرمایه نظام تاکید کرد و حتی در این قسمت از محاکمه "سران" فتنه هم حرفی نزد، و راه حل هایی را پیشنهاد داد، اما کواکبیان اعلام کرد که "یعنی شما می گویید یک جریان را حذف کنیم؟" بنده خدا شریعمتداری مانده بود که نه تنها این جمله را نگفته، بلکه حتی حرفی شبیه آن هم نزده و کواکبیان این تهمت را از کجا می گوید!! متاسفانه این پاسخ های غلط از سوی دکتر کواکبیان به شدت یافت می شد.
طرح آقای کواکبیان برای تشکیل لویی جگره، تلاشی برای زنده کردن باند ثروت و قدرتی است که مردم در انتخابات رای به طرد آنان داده اند و اجازه نخواهند داد آن ها به اسم دیگری به کشور بازگردند، این طرح یک فریب آشکار است.
از دو مهمان محترم تشکر می کنم، به ویژه آقای شریعتمداری که نظرات آگاهان را نسبت به خود تصحیح کرد و نشان داد از چه منطق قوی و نظم ذهنی بهره می برد.
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و خسته نباشيد .
آقاي كواكبيان گفتن كه سران جمع بشن و يه قانون بزارن كه بعد از اون هركي ازش منحرف شد همه محكومش كنن دسته ؟ خوب حالا :
1. مگر ما الآن در مملكت قانون نداريم ، خوب يا بد بالاخره داريم پس همين الآن هم مي شود همه با هم مجرمين رو محكوم كنند .
2. مگر نه اينكه حرف رهبري فصل الخطاب است پس هر كه توجه نكرد به اصل قانون بي اهميتي كرده .
3. مگر نه اينه ايشان گفتند رفتار هاي بعد از انتخاباط هيچ توجيهي ندارد ؟ پس دليل ديگر بر مجرم بودن .
4. مگر نه اينكه دست اجانب در پس اين ماجراهاست ، چه كساني باعث بروز همچين جسارت هايي شدند ؟ آقايان سران فتنه اين هم دليل ديگري بر اثبات جرم .
كسي كه اصل ولايت فقيه را قبول ندارد يعني هيچ چيزي را قبول ندارد . بيشمار مي توان دليل و مدرك مستدل آورد براي مجرم بودن اين آقايان .
Iran, Islamic Republic of
آقای کواکبیان هم به نعل می زنه هم به میخ، هم میگه حرکت اشتباه بوده و هم ازش حمایت می کنه!
به نظر می رسه ایشون هم میخواد با اتفاقاتی که پیش اومده خودشو حفظ کنه و هم از موجی که جریان چپ به راه انداخت و طرفدارانش به نفع خودش استفاده کنه!
احتمالاً کاندیدای دوره بعدی ریاست جمهوری هم خواهد بو؟ خدا داند!
United States
مناظره علی رغم اسم دهن پرکنی که دارد، نتایج سازنده ای ندارد، زیرا حتی اگر تمام شواهد هم به نفع یک طرف مشخص باشد؛ طرف دیگر می تواند با شیطنت زیر آن بزند و فضا را پرابهام کند.
این مسئله در زمان انتخابات هم اتفاق می افتاد و چون مردم در مناظرات، بازیکن خود را درون زمین می دیدند، حاظر به پذیرش واقعیت نبودند و مثلا حتی بعد از مناظره یک طرفه احمدی نژاد و کروبیف طرفداران موسوی آن را برد قاطع کروبی اعلام می کردند!!! اصلا وقتی با آن دوستان می نشستیم و مناظره را مرور می کردیم،یک حرف هایی می زدند که اصلا گفته نشده بود و به جایش خیلی از مسائل واضح را ندیده بودند. چون از همان اول با قصد برتری خودشان به دیدن برنامه پرداخته بودند و کاری به کشف حقیقت نداشتند و استرس این برنامه ها، آن ها را از روشن بینی بازداشته بود و تنها به تحجر آن ها افزوده بود. با این شریاط به نظر می رسد، اگر چه مناظره ایده آل، خیلی خوب است اما با توجه به فضای به شدت قطبی، پاسخگو نیست و شاید همان مطرح کردن شبهات و پاسخ های یک نفره، بیشتر روشن کننده باشد، به علاوه کسی مثل کواکبیان با ادعاهای غلط خود به ابهامات ماجرا نمی افزاید.
نظر شخصی بنده است که مناظرات با توجه به شیطنت یک طرف ماجرا و نپذیرفتن روشن ترین مدارک موجود، آن قدرها مثمر ثمر نیست.
Iran, Islamic Republic of
از کسانی که پس از سخنان روشنگرانه رهبری که بارها و با زبان‌های مختلف بیان شده، و بعد از اون اتفاق نادر 9 دی‌ماه هنوز نتونستن حق و باطل رو تشخیص بدن، توقعی نیست که این مناظره‌ها روشون تأثیری بذاره...
بعضیا یا خوابن یا خودشونو به خواب زدن، بدجوریم به خواب زدن!
Iran, Islamic Republic of
اگه خیلی مردین لطف کنین همون سران فتنه را که تو برنامتون شریعتمداری اسماشونو برد بیارین اینا واسه ما جواب نمیشه
خیلی ساده این که فکر کردین مردم با سران فتنن نخیر مردم خودشون شعور و درک و فهم دارن خودشون دارن میبینن دولت و نظام چقدر به زور متوسل شده برای سرکوب جامعه .من ایرانیم و به خاک کشورم پایبندم ولی شما اقایون فکر میکنین که هر کی مخالف دولت باشه یک خیانت کاره
Iran, Islamic Republic of
این مناظره ها حداقل خاصیتش اینه که چهره ی واقعی افراد را فارغ از تبلیغات بعضا دروغ و مغرضانه به مردم نشون میده به عنوان مثال با تبلیغات شدید و مسمومی که را جع به شریعتمداری شده بود شخصا تصوری کاملا متفاوت از ایشان داشتم و بر خلاف ذهنیاتم ایشان را کاملا منطق و حتی بسیار آرم تر ار طرف مقابل یافتم که هم به شدت عصبی مینمود و حرفهایی کاملا پراکنده و بعضا سست میزد.
Iran, Islamic Republic of
كواكبيان مانند ديگر اسلافش هي سعي داشت افكار عمومي را ولو به ناحق عليه كيهان و حاميان دولت بشوراند مانند اين حرفها:تمام افراطي گريها زير سر كيهان است! دولت دو روز قبل از انتخابات سهام عدالت توزيع كرده است!طرفداران دولت هم غيرقانوني تجمع كردند!و...
در حاليكه نگفتندآقاي موسوي و حاميان بزرگ وي از چهار سال پيش براي اينكه احمدي نژاد راي نياورد! چه طرح ها و برنامه ها در داخل و خارج كه نريختند.اگر آقاي هاشمي مي خواست جايگاهش حفظ شود نبايد در طرح تضعيف احمدي نژاد شركت مي كرد مگر نه اينكه مي گن احترام امام زاده به متوليشه!
از اينها گذشته من به عنوان يك بيننده آنچه از صحبتهاي طرفين مناظره استنباط كردم صداقت در كلام شريعتمداري و ريا و تزوير از لحن كواكبيان بود.
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم که چرا تازگی مد شده هر حرفی میزنند(آقای کواکبیان و...) یک در میون برای اینکه بگویند حقند از رهبر معظم انقلاب نقل به قول میکنندالبته این کار فی نفسه خوب است (ولی نه اینکه تا الان هر کاری بود انجام دادیم وحالا بیاییم از رهبری دم بزنیم ) واز ایشان مایه میگذارند البته شان آقا اجل از اینها است یا از سابقه جبهه وبرادر شهید وفرزند شهید بودنشون صحبت میکنند یک کمی از شهید بهشتی یاد بگیریدکه میگفت در آن دوران بگذار به من تهمت بزنند ولی به امام خمینی (قدس سره ) حرف ناروایی نزنند خلاصه ما باید جلوی امام ورهبرمان باشیم نه رهبر را وسیله ای برای اثبات حقانیت خودمان به هر صورتی کنیم.
Iran, Islamic Republic of
بسیار جذاب و مفید بود. بالاخره باید این حرفهای آقای شریعتمداری زده می شد. این یک واقعیت است که جریان فتنه برنامه ریزی شده بود
Iran, Islamic Republic of
کدوم حرف آقای شریعتمداری بی منطق بود؟ ایشون با دلیل نشون داد که ای فتنه طراحی شده بوده. در ضمن باید از آقای کواکبیان نیز تشکر کرد. آقای شریعتمداری در ابتدای بحث از آقای کواکبیان تمجید کردند و اون رو از فتنه گران تفکیک کردن که این هم کار خوبی بود.
خواهش می کنم تو نظراتتون نگید جانباز و رزمنده فقط نظرتونو بدین . اینجوری باشه منم برای اثبات درستی صحبتم باید بگم فرزند شهید . درحالیکه باید منطقی بحث کرد تا مقبول بیفته
دوستانی که مسخره کردند بهتره جواب منطق رو با منطق داد سوالاتی ایشون
پرسید اگه واقعا جوابی دارید به جای اینکه متهم کنید مثلا چرا جواب نمیدید که چرا این کسانیکه به قول شما شریعتمداری همو رو یزید و کافر میگه که نمیگه چرا اغلب این صحبت ها درست در اومده و این افراد همشون فراری اند
Iran, Islamic Republic of
کاش میشد تمام اصلاح طلب ها مثل آقای کوکبیان اشتباهات فرقه سبز رو قبول داشته باشن و قبول کنن
بعدا نظر دهندگان محترم الکی به اسم جانباز و .... خودتان رو به مخالفین دولت نچسبانید
خیلی تابلو هستید
Iran, Islamic Republic of
اقاي شريعتمداري واقا خوب و با دليل حرف ميزد اما كواكبيان فقط داد ميزد
Iran, Islamic Republic of
جمله «اینکه هر دو جریان سیاسی اشتباهات گسترده ای در جریان انتخابات گذشته انجام داده اند بر کسی پوشیده نیست» در تحليل شما، دقيقا كپي‌برداري از ادعاي ساده‌لوحانه علي مطهري است كه مي‌گويد هم احمدي‌نژاد اشتباه كرده هم موسوي و هر دو (اول احمدي‌نژاد) بايد عذرخواهي كنند.
Iran, Islamic Republic of
در خصوص سوالی که آقای شریعتمداری ار آقای کواکبیان پرسید مبنی بر اینکه چرا بعضی آقایان راه خود را از اعمال و رفتارهای اسزائیل و آمریکا علیرغم خشنودی این کشورها از اتفاقات به وجود آمده،جدا نمیکنند و آقای کواکبیان گفت که اگه جدا نمیکنند دلیل نمیشه که با آنهایند!!!این حرف ایشون مثل اینه که دو خط صاف در صفحه با هم موازی باشند بعد بگوییم چون یکی دیگری را قطع نمیکند دلیل نمیشود که با آن موازی باشد!!!آقای کواکبیان اینجا دیگر مواضع باید روشن باشد نمیشود هم پلوی معاویه را خورد و هم مثل علی نماز خواند!!اتفاقا در این مورد مواضع باید 0 و 1 باشد.در واقعه کربلا افرادی بودند که میگفتند ای حسین ما نه با توئیم نه با یزید امام حسین به آنها فرمودند یا با جبهه حق که ما باشیم هستی یا اگر با ما نباشی یاطلی یعنی اگر سکوت هم کنی باطلی.در کل هم مناظره خوبی بود دوطرف حرفای خوبی زدند.(این جمله یادمان باشد که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا،والسلام.)
Iran, Islamic Republic of
هر دو خوب صحبت کردند،اما در برخی موارد کواکبیان صحبتهایی کرد و شریعتمداری جواب قانع کننده ای به آن نداد و همچنین برخی صحبتهای کواکبیان که از سران فتنه حمايت میکرد،اصلا مورد پذیرش نیست.
اما باید یک ساختار مناسب برای برنامه چید تا بشود نتیجه بهتری از آن گرفت،هر چند برنامه دیشب نیز خیلی بهتر از برنامه های قبلی بود و نسبتا نتیجه گیري خوبی داشت،البته فکر میکنم باید از مجری قویتر و در عين حال بیطرف استفاده کرد.
Syrian Arab Republic
مغالطه يکی از صناعات خمس است که در آن از مواد درست و صحيح استفاده می شود و نتيجه گيری غير صحيح می شود يا از مواد غلط استفاده می شود و در قالب قياس منطقی ريخته می شود و نادرست را منتج می شود. سخنان کواکبيان نوعا مغالطه و گاه سفسطه بود و نه برهان؛ برخلاف سخنان آقای شريعتمدار که هم دارای مواد صحيح بود و هم دارای قالب برهانی، به همين دليل منتج و روشن و برای مخاطب جای ترديد باقی نمی گذارد.
Iran, Islamic Republic of
تصور میکنم اقای شریعتمداری دچار نوعی خود شیفتگی حاد است
Iran, Islamic Republic of
از اینکه مدتها تحت تبلیغات منفی مخالفات آقای شریعتمداری دیدی منفی نسبت به ایشان داشتم متاسفم من دیشب منتظر ظاهر شدن یک فرد قلدر و زورگو و بی منطق و عصبی و تند مزاج و دیکتاتور ...خلاصه تمام صفات منفی که دشمنان آقای شریعتمداری از ایشان ساخته بودند را انتظار می کشیدم تا اینکه مناظره شروع شد و من دیدم که ایشان انسانی فهیم صادق و منطقی و با ظرفیت و تحمل بالا هستند و تمام صفات منفی ای که سالها است به او نسبت داده بودند در او نبود او حتا از هارت و پورت ها و توهین و تهمتهای آقای کواکبیان نسبت به خودشان بزرگوارانه گذشت و تنها دغدغه او دفاع از انقلاب و اسلام و ولایت و ارزشها بود و اما جناب کواکبیان برای خودنمایی و از روی نادانی ایشان را " بازجو" خطاب کرد که جای شرمندگی داشت خوب است که آقای کواکبیان فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق بجای بر چسب زدن و تخریب شخصیت از منطق و استدلال استفاده می کردند هر چه آقای شریعتمداری منطقی و آرام بود آقای کواکبیان با دو رویی و ریاکارانه برای انتخابات بعدی مجلس دو پهلو حرف می زد . به هر حال مناظره دیشب نشان داد که آقای شریعتمداری آنطوری که اصلاح طلبان شیقته قدرت و صهیونیستها تبلیغ می کردند نیست . او بدون عطش کسب قدرت از اسلام دفاع می کند .