شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

انتقاد امام جمعه موقت تهران به انتصاب مشایی

يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۸ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 57516
عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد شدید از انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی آن را برای دولت چاش زا دانست. 

به گزارش ایسنا آیت‌الله سیداحمد خاتمی با اشاره به انتصابات اخیر کابینه دهم افزود: حقیقت این است که رییس‌جمهور در انتخاب همکاران خود آزاد هستند؛ البته وزرا بایستی رای اعتماد از مجلس بگیرند، اما معاونان را خود رییس‌جمهور انتخاب می‌کنند؛ لیکن نکته‌ مهم این است که رییس‌جمهور محترم که با آرای بیش از 24 میلیون انتخاب شده و تعداد فراوانی از روحانیون معظم در انتخابات از ایشان حمایت کرده‌اند، بایستی حساسیت‌های موجود را نیز در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: من در گذشته شایعاتی می‌شنیدم که جناب رییس‌جمهور بنا دارند آقای مشایی را به عنوان معاون اول خود انتخاب کنند، ولی باور نمی‌کردم با توجه به حساسیت‌های موجود که شخص رییس‌جمهور نیز از آن اطلاع دارند این انتصاب صورت بگیرد؛ اما در کمال ناباوری این خبر در رسانه‌ها اعلام شد؛ از این رو ضروریست دو مطلب را خدمت رییس‌جمهور محترم عرض کنم؛ مطلب اول این که افراد باید صدای نظام باشند نه این که نظام خرج افراد شود و با توجه به حساسیت‌های مراجع تقلید، مجلس خبرگان رهبری ، مجلس شورای اسلامی و تعداد کثیری از فرهیختگان جامعه که حساسیتشان ارزشی و به انگیزه پاسداری از مقدسات است، به نظر می‌رسد این انتصاب برای دولت محترم چالش‌زا باشد.

خاتمی ادامه داد: نکته‌ دیگر این است که این دوره از نظر قانونی آخرین دوره پیاپی آقای احمدی‌نژاد برای ریاست‌جمهوری است؛ ولی قطعا آخرین دوره اصول‌گرایی نیست و نباید به گونه‌ای باشد که اصول‌گرایی را دچار چالش کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های مراجع عظام تقلید و بسیاری از مشتاقان انقلاب اسلامی این انتصاب را مناسب نمی‌دانم و تقاضا می‌کنم آقای احمدی‌نژاد قبل از این که موج انتقادات گسترده شود، در این مورد تجدید نظر کند .

خاتمی هم‌چنین با اشاره به زمان برخی انتصابات مربوط به کابینه دهم اظهار کرد: با توجه به این که آقای احمدی‌نژاد در حال حاضر رییس‌جمهور دوره‌ نهم هستند و پس از تنفیذ رییس‌جمهور دوره دهم خواهند بود، بعد از تنفیذ رهبری می‌توانند به صورت قانونی انتصاب داشته باشند و به نظر می‌رسد این اعلام قدری عجولانه محسوب می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *