جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روسیه با تحریم های جدید آمریکا چه خواهد کرد؟/ گام اول: کاهش تعداد دیپلماتهای آمریکایی در مسکو

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 536464
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، یکی از مقامات عالیرتبه روسیه، مسکو می‌تواند به گسترش احتمالی تحریم‌های یکجانبه آمریکا پاسخ بدهد.
روسیه با تحریم های جدید آمریکا چه خواهد کرد؟/ گام اول: کاهش تعداد دیپلماتهای آمریکایی در مسکو
گروه بین الملل جهان نيوز: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اولین واکنش به طرح کنگره آمریکا برای اعمال تحریم علیه این کشور آن را «کاملا غیرقابل قبول» دانست.

وی گفت از آنجا که این تحریم‌ها قوانین داخلی ایالات متحده را به محیط بین‌المللی تعمیم می‌دهند، از منظر حقوق بین‌الملل، کاملا غیرقانونی هستند و این اقدام واشنگتن، «کاملا غیرقابل قبول» است.

پوتین با بیان اینکه آمریکا مدت‌هاست که تلاش می‌کند تا روسیه را تحریک کند، گفت: «ما صبور هستیم، اما بالاخره زمانی باید پاسخ داد. ما نمی‌توانیم گستاخی در برابر کشورمان را تحمل کنیم.»

رئیس‌جمهور روسیه گفت هنوز متن تحریم‌های آمریکا نهایی نشده و به همین دلیل هنوز نمی‌تواند در مورد پاسخ احتمالی مسکو به آن اظهارنظر کند. وی گفت زمانی که وضعیت نهایی تحریم‌ها مشخص شد، روسیه در مورد نحوه پاسخ به آن تصمیم‌گیری می‌کند.

در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، یکی از مقامات عالیرتبه روسیه، مسکو می‌تواند به گسترش احتمالی تحریم‌های یکجانبه آمریکا پاسخ بدهد.

این مقام روس که خواست نامش فاش نشود در پاسخ به اینکه آیا روسیه می‌تواند به این اقدامات آمریکا واکنش نشان دهد و آیا قرار است مسکو اقداماتی علیه واشنگتن تصویب کند، گفت که بله چنین اقداماتی امکانپذیر است.

همچنین بر پایه گزارش العربیه، وزارت خارجه روسیه به سفارت آمریکا دستور داده تعداد دیپلماتهایش را به 455 نفر کاهش دهد. روسیه همچنین دسترسی سفارت آمریکا به بعضی از ساختمانهایش را نیز محدود کرده است.

 وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی و محدود شدن دسترسی سفارتخانه واشنگتن در مسکو به برخی ساختمان‌های آن، در واکنش به تصویب طرح تحریم‌های ضد روسی در مجلس سنای ایالات متحده است.

گفتنی است، مجلس نمایندگان آمریکا این هفته طرحی را تصویب کرد که در صورت تائید در سنا و کاخ سفید، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران، روسیه و کره شمالی اعمال می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *