پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

اشتباه 20 ساله رسانه ملی +فیلم

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 497325
این دعا با صدای دلنشین استاد موسوی قهار همنشین سحرهای مردم بوده که از سالهای دور تا به امروز، همواره از رسانه ملی پخش می شده است.
به گزارش جهان به نقل از جام نیـوز، دعای سحر یکی از ادعیه ای است که همه مردم ایران خاطرات لذت بخشی از شنیدن آن به یاد می آورند.

این دعا با صدای دلنشین استاد موسوی قهار همنشین سحرهای مردم بوده که از سالهای دور تا به امروز، همواره از رسانه ملی پخش می شده است.

اگر با دقت به این دعا گوش فرا دهیم شاهد وجود یک اشتباه کوچک در پخش این دعا می باشیم. در فرازهای نخستین این دعا یکی از بخش های آن دو مرتبه تکرار می شود.

این بخش عبارت است از: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ عَظَمَتِکَ بِأَعْظَمِهَا وَ کُلُّ عَظَمَتِکَ عَظِیمَهٌ»

ولی با مراجعه به متن کتب دعا و مفاتیح الجنان، می بینیم که این بخش دعا مانند سایر بخشهای آن تنها یک مرتبه ذکر می شود:

«اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ بَهَائِکَ بِأَبْهَاهُ وَ کُلُّ بَهَائِکَ بَهِیٌّ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِبَهَائِکَ کُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ جَمَالِکَ بِأَجْمَلِهِ وَ کُلُّ جَمَالِکَ جَمِیلٌ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِجَمَالِکَ کُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ جَلالِکَ بِأَجَلِّهِ وَ کُلُّ جَلالِکَ جَلِیلٌ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِجَلالِکَ کُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ عَظَمَتِکَ بِأَعْظَمِهَا وَ کُلُّ عَظَمَتِکَ عَظِیمَهٌ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِعَظَمَتِکَ کُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ نُورِکَ بِأَنْوَرِهِ وَ کُلُّ نُورِکَ نَیِّرٌ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِنُورِکَ کُلِّهِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ رَحْمَتِکَ بِأَوْسَعِهَا وَ کُلُّ رَحْمَتِکَ وَاسِعَهٌ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِرَحْمَتِکَ کُلِّهَا اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ مِنْ کَلِمَاتِکَ بِأَتَمِّهَا وَ کُلُّ کَلِمَاتِکَ تَامَّهٌ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِکَلِمَاتِکَ کُلِّهَا...»
 
نگارنده این سطور سال گذشته این اشتباه را به اطلاع روابط عمومی سازمان صداو سیما رسانید ولی تا کنون شاهد اصلاح آن نبوده ایم.

امید می رود که به زودی شاهد تصحیح این اشتباه در پخش باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *