شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

انتشاراسامی متخلفان سوالات امتحان‌نهایی

يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب: 496984
مدیر کل حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: در مورد تخلف در برخی از حوزه های امتحانی که دیشب از خبر 20:30 پخش شد ما به جد دنبال بررسی و نهایی شدن این تخلف هستیم که به محض محرز شدن اطلاعات ما، با متخلفان احتمالی برخورد مقتضی خواهد شد.
به گزارش جهان، محسن موحد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در دو درس زبان و ادبیات فارسی و فیزیک سوم تجربی که دیشب در خبر 20:30 پخش شد خطای انسانی رخ داده و سوالات واقعی دقایقی قبل از امتحان منتشر شده است اما اطلاعات ما نشان می دهد در درس عربی رشته تجربی سوالات جعلی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.  

وی تاکید کرد: برخی سوالات امتحان نهایی به صورت جعلی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و برخی واقعی بوده است اما در مورد آنچه دیشب در خبر 20:30 پخش شد تیمی را مشخص کرده ایم که در حال بررسی و رسیدگی به موضوع تخلف هستند.  

موحد از شناسایی ده نفر از کلاهبرداران و شیادان فروش سوالات امتحانات نهایی دانش آموزان خبر داد و افزود: از طریق شماره حساب‌های منتشر شده در کانال‌های تلگرامی این افراد را شناسایی و در آینده نزدیک خبر برخورد با این افراد متخلف و شیاد را اطلاع رسانی خواهیم کرد.  

وی با اشاره به اینکه تاکنون آموزش و پرورش سه جلسه با پلیس فتای کشور برگزار کرده است و در شناسایی شبکه های کلاهبرداری و جعل و افراد متخلف در آموزش و پرورش به موفقیت های خوبی رسیده ایم گفت: با متخلفانی که فضای روانی و ناامنی را در خانواده ها ایجاد کرده اند با اشد مجازات برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل حراست وزارت آموزش و پرورش افزود: در قرنطیه سؤالات امتحاناتی، امنیت به طور کامل رعایت شده است و لوح فشرده سوالات به انضمام لوح فشرده بازگشایی قفل سوالات در اختیار مسئول سنجش استان و حراست هر استان، و پس از تکثیر در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

موحد گفت: در سوم خرداد دستور العملی از طرف اینجانب به مسئولان حراست حوزه های امتحانی مبنی بر نظارت دقیق بر فرایند آزمون ها و امتحانات به ویژه امتحانات نهایی صادر و در آن بر پیشگیری از اعتراضات احتمالی با توجه به شبکه های اجتماعی و فناوری‌های ارتباطاتی تاکید شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *