يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

فروش "شهروند" تکذیب شد

سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 496173
معاون شهردار تهران گفت: فروشگاه شهروند به فروش نرفته است اگر قرار باشد این کار اتفاق بیفتد، حتماً لایحه ای تقدیم می کنیم و مصوبه شورای شهر تهران را خواهیم گرفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ناصر امانی طی سخنانی در صحن شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به تذکر حافظی مبنی بر اینکه شهرداری دارد سرمایه شهر را نابود می‌کند و به تاراج می‌برد، گفت: از وی توقع داشتم به حرمت ماه مبارک رمضان و روزه، از بعضی الفاظی که نه در شان ایشان و نه شوراست استفاده نمی‌کردند. من نمی‌دانم تلفیق صورت‌های مالی سال 90 چه ارتباطی به تاراج بردن شهر دارد؟!

وی تصریح کرد: گزارش تلفیقی صورت‌های مالی شهر تهران نیازی به طرح در شورای شهر تهران و تصویب ندارد. این موضوع را خود چمران و حسابرس به صورت رسمی و شفاف اعلام کرده اند.

امانی ابراز داشت: حافظی گفت گزارش تلفیق با تو بمیری و من بمیری اصلاح شده است! حسابرس وقتی پیش نویس حسابرسی آماده می‌شود، موظف است آن را در اختیار سازمان مربوطه گذاشته و جواب را دریافت کند. حتی خود حسابرس هم اعلام کرد که چون جواب‌های شهرداری قانع کننده بود، بسیاری از بندها را حذف کردیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه گزارش تلفیق صورت‌‌های مالی گزارش تفریغ نیست، تصریح کرد: این گزارش عملکرد شهرداری محسوب نمی‌شود و خود حسابرس هم به این موضوع اذعان داشته است. نتیجه این گزارش آن است که صورت‌های مالی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری را با هم و با شهرداری تهران تدقیق می‌کنم. همچنین این گزارش‌ها را تجمیع می‌کنند و با استانداردهای حسابرسی تدقیق می کند؛ 90 درصد آن هم شکلی است، نه محتوایی.

امانی افزود: شرایط به نحوی است که با یک اصلاح صورت مالی، می توان این گزارش تلفیق را به مشروط یا مقبول تبدیل کرد اما آقای حافظی بحث را بزرگ و فاجعه آمیز ارایه دادند که اینطور نیست.

وی افزود: در سال 90 هم گزارش شهرداری و هم گزارش همه سازمان ها و شرکت ها مقبول یا مشروط بوده است؛ در نهایت همه این ها جمع شده است و به گزارش تلفیق صورت های مالی تبدیل شده است. از این رو نباید مسایل را با هم خلط کنیم.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: آن چیزی که ما موظف هستیم به شورا ارایه کنیم، گزارش تفریغ بوده است. در این زمینه برای اولین بار در تاریخ بلدیه تفریغ بودجه شهرداری 30 اردیبهشت و حتی یک روز زودتر از موعد مقرر قانونی تقدیم شورای شهر شد.

امانی بار دیگر تاکید کرد: شهرداری هیچ الزام قانونی در زمینه تلفیق ندارد و شورا هم تنها این گزارش تلفیق را استماع می کند. تنها چیزی که نیاز به مصوبه دارد، لایحه تفریغ بودجه شهرداری تهران است.

معاون شهردار تهران خطاب به حافظی گفت: شما گزارش‌های حسابرسی شهرداری تهران را تقدیم سازمان بازرسی کل کشور کردید اما متاسفانه شما تنها وقت گرفتید؛ چون ما این گزارش را آماده کرده بودیم و آن‌ها هم حرفی برای زدن نداشتند.

وی عنوان داشت: اگر قرار است برای بحث‌های مالی و صورت‌های مالی بحث شود، باید تخصصی‌تر و منطقی‌تر بحث شود چرا که اتفاق عجیبی نیفتاده است.

امانی ابراز داشت: حسابرس شورای شهر تهران تلفیق مالی 5 سال قبل را بررسی کرده است، در این گزارش مشکلاتی بوده است که آن را به شهرداری داده است و شهرداری نیز گزارش را اصلاح کرده است.

معاون شهردار تهران در پایان در پاسخ به سوال حقانی درباره فروش شهروند، گفت: فروشگاه شهروند به فروش نرفته است، ما پیش از این هم در این زمینه مصاحبه کرده و توضیح داده‌ایم که اگر قرار باشد این کار اتفاق بیفتد، حتما لایحه ای تقدیم می کنیم و مصوبه شورای شهر تهران را خواهیم گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *