جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
چهاردهمین روز عملیات آزاد سازی فلوجه؛

تسلط بر منطقه البوهوی در غرب فلوجه

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۲۷
کد مطلب: 495802
نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزاد سازی فلوجه به محاصره داعش در مناطق جبیل و الشهداء در جنوب این شهر ادامه دادند و بر منطقه البوهوی در غرب آن مسلط شدند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از شبکه السومریه خبرداد: یحیی رسول سخنگوی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: نیروهای نهاد مبارزه با تروریسم عراق به پیشروی های خود به سوی مناطق الشهداء و جبیل در شهر فلوجه ادامه می دهند.
 
سرلشگر عبدالوهاب الساعدی فرمانده عملیات فلوجه نیز گفت: نیروهای عراقی به پیشروی خود ادامه می دهند و آزاد سازی مناطق النعیمیه و الصقلاویه سهم به سزایی در تضعیف داعش داشته است.اوضاع جنگ در محور جنوبی تحت کنترل است و داعشی ها در محاصره هستند.
 
از سوی دیگر یک منبع وابسته به فرماندهی عملیات آزاد سازی فلوجه گزارش داد: نیروهای عراقی عصر امروز به وقت محلی به مناطق الشهداء و جبیل در جنوب فلوجه حمله کردند و خطوط دفاعی داعش را درهم شکستند و مواضع آنها را منهدم کردند به ویژه تسلیحات سنگین تروریست ها در جنوب فلوجه منهدم شده است.
 
این منبع افزود: نیروهای عراقی مناطق تحت اشغال داعش در الشهداء و الجبیل را هدف قرار داده اند تا راههای امنی برای ورود تانکها و ادوات زرهی و یگانهای زمینی برای پاکسازی مناطق مسکونی از داعش وارد عمل شوند.
 
تسلط بر منطقه البوهوی در غرب فلوجه
 
اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: نیروهای عراقی موفق به پاکسازی منطقه البوهوی در غرب فلوجه به طور کامل از لوث داعش شدند.
 
وی افزود: نیروهای عراقی هم اکنون در حال پیشروی برای آزاد سای مناطق الصبیحات، الحلابسه و الفلاحات هستند. داعش متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است.
 
المحلاوی تاکید کرد: همه خانواده های این مناطق به مکانهای امن منتقل شده اند.نیروهای نظامی در حال پیشروی به سوی منطقه ام القری برای ملحق شدن به یگانهای نظامی در عامریه الفلوجه هستنند و عملیات تا آزاد سازی بخشهای جنوب غربی ادامه خواهد یافت.
 
العامری:نبرد صقلاویه پیچیده ترین نبرد بود
 
هادی العامری دبیر کل سازمان بدر گفت: نبرد آزاد سازی الصقلاویه که روز گذشته صورت گرفت از پیچیده ترین نبردها در مقایسه با دیگر مناطق آزاد شده بود زیرا خانواده هایی در آن حضور داشتند که ما باید به آنها اجازه خروج از طریق جاده ساحلی که الصقلاویه را به فلوجه متصل می کند، می دادیم که این زمان زیادی می بُرد.
 
وی تاکید کرد: بیش از ۴۰۰۰ نفر از ساکنان الصقلاویه به مکان هایی که برای آنها اختصاص داده شده بود منتقل شدند.می توانیم بگوییم که شهر طبق طرح های از پیش تعیین شده، از شمال شرقی و شمال غربی در محاصره کامل است و ما یک راه به سوی غرب فرات به سوی عامریه فلوجه و تقاط السلام باز گذاشته ایم تا خانواده ها خارج شوند.
 
العامری از خانواده ها خواست که از گذرگاههای امن خارج شوند.نیروهای مردمی توان حمله به شهر را دارند اما این کار را نمی کنند زیرا جان غیرنظامیان در این صورت در معرض خطر قرار می گیرد.عملیات آزاد سازی در مناطق فلوجه صد در صد عراقی بوده است و نیروهای مردمی و پلیس و ارتش و هوایی در آن مشارکت کرده اند و نیروهای ائتلاف نقشی در آن نداشته اند.
 
وی افزود: نیروهای مردمی از قبل تصمیم به عدم ورود به فلوجه گرفته اند و این وظیفه به ارتش موکول شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *