يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

کشته شدن ۶ سرباز در جنوب شرق ترکیه

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 493450
انفجار بمب در مسیر ارتش ترکیه در جنوب شرقی این کشور، که حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، به کشته شدن ۶ نظامی منجر شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، ارتش ترکیه، عصر سه‌شنبه اعلام کرد، انفجار بمب کار گذاشته شده در مسیر خودروی نظامی در جنوب شرق کشور، به کشته شدن 6 سرباز و زخمی شدن 2 تن دیگر منجر شده است.

در بیانیه ارتش آمده است: یک بمب دست‌ساز کار گذاشته در جاده‌ای در استان عمدتا کُردنشین «وان»، هنگامی‌که خودروی زرهی حامل نظامیان در حال حرکت بود، منفجر شد.

یک منبع نظامی با تایید این خبر، تصریح کرد، سربازان در حال حرکت به مکانی بود که عناصر حزب پ‌ک‌ک در آنجا اقدام به آتش زدن 10 خودرو کرده بودند.پس از انفجار بمب، کاروان نظامی هدف خمپاره‌های موشکی قرار گرفت. یک مسئول نظامی که نخواست نامش فاش شود، گفت که این حادثه یک کمین بود.

حزب پ‌ک‌ک مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

مناطق کُردنشین ترکیه در ماه‌های اخیر صحنه ناآرامی بوده است؛ در پی لغو آتش‌بس شکننده 2 ساله میان ارتش ترکیه و شبه نظامیان کُرد، درگیری‌ها در این مناطق شدت گرفته است.

براساس آمارهای دولتی، از ابتدای تابستان 1394 تاکنون حدود 400 سرباز و نیروی پلیس و همچنین چندین هزار شبه‌نظامی کشته شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *