يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

اخوان در تونس منشعب شد

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 492582
جنبش النهضه تونس که در حال برگزاری کنگره سراسری خود پس از سال‌ها تعطیلی آن است، جدایی‌اش از گروه اخوان المسلمین را اعلام کرد.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از پایگاه خبری بوابه الفجر خبر داد، کنگره سراسری جنبش النهضة تونس سه روز به طول می‌انجامد که با حضور باجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس، راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضة،‌ عبدالفتاح مورو، معاون وی و تعدادی از رهبران این جنبش آغاز شد. النهضه ضمن اعلام جدایی‌اش از اخوان المسلمین از تاسیس یک حزب سیاسی مستقل خبر داده است.

النهضه یک جنبش سیاسی، دینی، اجتماعی در تونس است که از لحاظ ایدئولوژی شاخه‌ای از اخوان المسلمین محسوب می‌شد. النهضه پس از انقلاب تونس برای مدتی توانست قدرت را در دست بگیرد.

الغنوشی در این کنگره گفت: انتقاد از خود یک اصل در دنیای مدرن است و همان گونه که ما پیشتر نیز آن را انجام داده‌ایم، در دهمین کنگره سراسری جنبش، آن را چنانکه بسیاری از مردم تونس انتظار دارند، اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ حل بحران‌های خاورمیانه نیازمند آشتی و رفع اختلافات میان فقرا و ثروتمندان، شمال و جنوب و فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و ادیان مختلف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *