دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

دندان پزشکی تمام دیجیتال بومی‎سازی شد

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۳۱
کد مطلب: 491960
در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی، برای نخستین بار در کشور انتقال و بومی سازی تکنولوژی کاشت ایمپلنت به روش تمام دیجیتال توسط متخصصان داخلی انجام شد.
به‌گزارش جهان به نقل از فارس، در 56 کنگره دندان پزشکان ایران که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، از پروژه انتقال و بومی سازی تکنولوژی کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال توسط نمایندگان محترم مجلس رونمایی شد.
 
در این روش که مزایای بسیار زیادی برای بیماران و دندانپزشکان ایجاد می کند، ابتدا کل فرآیند جراحی به‌وسیله فایل قالب دیجیتال یا همان اسکن دهان بیمار و فایلCBCT ( رادیوگرافی) فک بیمار در نرم افزار شبیه سازی می شود که بهترین موقعیت کاشت ایمپلنت با توجه به کیفیت استخوان فک بیمار و محل قرارگیری سینوس یا عصب تعیین و طرح نهایی توسط متخصص فک وصورت یا جراح لثه مورد تایید قرار می گیرد.
 
سپس براساس طرح درمان تعیین شده و شابلون جراحی برای نخستین بار در داخل ایران ساخته می‌شود که در این روش محل‌های از پیش تعیین شده برای جراحی سوراخ شده و جهت جلوگیری از خطای لغزش دست در حین جراحی، سیلندر فلزی در محل سوراخ قرار داده می‌شود.
 
همچنین به صورت همزمان و موازی، روکش موقت ایمپلنت و اباتمنت توسط‌ ماشینCNC ساخته می شود.
 
این روش برای افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت، فشارخون بالا و غیره بسیار مفید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *