سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

ضرروت حمایت از مادران باردار و تامین بیمه ناباروری

دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 491727
نمایندگان زن مجلس در تذکر مشترک به روحانی و ربیعی، بر ضرورت اجرای بند ۳ سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبری درباره اختصاص تسهیلات به مادران باردار و تامین بیمه درمان ناباروری تاکیدکردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در پایان جلسه علنی امروز مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی از سوی هیات رئیسه مجلس قرائت شد.

بر این اساس، نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی مشترک به وزیر کشور خواستار توضیح درباره علت برکناری شتابزده استاندار خوزستان بدون توجه به حساسیت‌های این استان، شدند.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین و آبیک نیز در تذکر مشترک به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن خواستار توجه به مشکلات دامداران و تولیدکنندگان شیرخام و جلوگیری از واردات بی‌رویه شیرخشک شد.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم خرید تضمینی محصولات کشاورزی کشاورزان استان کرمان تاکید کرد.

وی همچنین در تذکر دیگر به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر لزوم پرداخت مستمری رزمندگان بسیجی معسر طبق قانون بودجه تاکید کرد.

احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر و نکا در تذکر به رئیس‌جمهور بر ضرورت استیفای حقوق مردم بر اساس توافق صورت گرفته در برجام تاکید کرد.

زهره طیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران نیز در تذکر کتبی به وزیر کشور خواستار رسیدگی به انباشت زباله در جنگل‌های شمال کشور و پساب فاضلاب به رودخانه‌ها شد.

این نماینده مجلس همچنین در تذکر به وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواستار توضیح درباره علت جابه‌جایی رئیس کل بیمه مرکزی با فردی که خودش حقوق‌های چند ۱۰ میلیون تومانی دریافت می‌کرده است، شد.

طبیب‌زاده همچنین در تذکر به وزیر صنعت معدن و تجارت، خواستار توضیح درباره علت عقد قرارداد خرید ریل‌باس با کشورهای کره‌جنوبی و روسیه با وجود امکان ساخت در شرکت‌های واگن‌سازی داخلی شد.

سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان نیز در تذکر مشترک به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توضیح درباره علت فروش برخی کتب غیرمجاز در نمایشگاه کتاب امسال شدند.

فاطمه آلیا، فاطمه رهبر و زهره طبیب‌زاده نوری و لاله افتخاری نمایندگان مردم تهران به همراه سکینه عمرانی نماینده سمیرم، نیره اخوان بیطرف نماینده اصفهان، شهلا میرگلوبیات نماینده ساوه و زرندیه، مهناز بهمنی نماینده سراب و حلیمه عالی نماینده زابل نیز در تذکر مشترک به رئیس جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، بر ضرورت اجرای بند ۳ سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، درباره اختصاص تسهیلات مناسب به مادران در دوره بارداری و شیردهی و تامین بیمه درمان ناباروری تاکید کردند.

محمد رجایی نماینده گناباد نیز در تذکر به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت به کارگیری مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مطابق مصوبه مجلس تاکید کرد.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز هم در تذکر مشترک به رئیس جمهور و وزیر دفاع خواستار تامین به موقع حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح شد.

جلسه علنی مجلس دقایقی پیش پایان یافت؛ نشست علنی بعدی خانه ملت، ساعت ۸ صبح فردا با ادامه دستور هفتگی تشکیل می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *