يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
مدیرکل دادگستری:

اقدامات علیه قاچاق کالا اغلب شعاری است

دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب: 491556
مدیرکل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه با هماهنگی دستگاه‌های قضا، نظامی، اطلاعاتی و اجرایی باید با مسأله مواد مخدر و قاچاق کالا برخورد کرد، گفت: در بسیاری از موارد اقدامات در این مورد به شکل شعاری است.
به گزارش جهان به نقل از فارس از لارستان، علی القاصی‌مهر عصر امروز در آئین تودیع و معارفه رؤسای دادگستری شهرستان لارستان که در تالار وحدت شهر لار برگزار شد با اشاره به جایگاه و وظایف قوه قضائیه، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضا داوری میان مردم و احقاق حقوق آنان است.
 
وی با بیان اینکه دستگاه قضا وظیفه دفاع و حمایت از جان، مال و ناموس مردم جامعه را بر عهده دارد، افزود: تمام فعالیت‌ها و کارکردهای فردی و اجتماعی در گرو عدالت و امنیت در جامعه است.
 
مدیرکل دادگستری استان فارس سرعت عمل در رسیدگی‌ها و برخوردهای قاطع و بدون اغماض با متعرضان به نوامیس و اموال مردم را اولویت و مطالبه اصلی دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: بیشترین آمار جرائم در شهرستان لارستان مربوط به قاچاق کالا و ارز و همچنین قاچاق مواد مخدر بوده که دلیل آن موقعیت جغرافیایی و همسایگی با استان‌های مرزی است که باید با برنامه‌ریزی به آن ورود جدی داشت تا با ناامن‌کنندگان این شهرستان مقابله کرد.
 
وی با بیان اینکه مرتکبان به جرائم در شهرستان لارستان، اغلب از مهاجران استان‌های دیگر هستند، خاطرنشان کرد: قاچاق سازمان‌یافته کالا و ارز اقتصاد یک کشور و منطقه را مریض و دچار صدمه می‌کند که مقام معظم رهبری آن را سمّی برای تولید داخلی می‌دانند.
 
القاصی‌مهر با اشاره به اینکه با هماهنگی دستگاه‌های قضا، نظامی، اطلاعاتی و اجرایی باید با مسأله مواد مخدر و قاچاق کالا برخورد کنند، ادامه داد: در بسیاری از موارد، اقدامات در این مورد به شکل شعاری است.
 
وی با تأکید بر تقویت گلوگاه‌های مبارزه با قاچاق مواد مخدر در شهرستان لارستان، افزود: باید با احکام بازدارنده محیط را برای سوداگران ناامن کرد.
 
مدیرکل دادگستری استان فارس بیان کرد: مهم‌ترین جرائم رخ‌داده در شهرستان لارستان در مدت یک‌ساله سال 94 به ترتیب آمار به حمل مواد مخدر، ایجاد جرائم و صدمات بدنی براثر تصادفات، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، سرقت، ضرب‌وجرح، توهین به اشخاص، رانندگی بدون مدارک رسمی، استعمال مواد مخدر، تخریب و تهدید تعلق دارد.
 
این مسؤول ادامه داد: پرونده‌های حقوقی این شهرستان نیز شامل مطالبه وجه، تأمین خواسته، مطالبه مهریه، مطالبه وجه چک، سرباز زدن از هزینه دادرسی، طلاق توافقی، مطالبه نفقه، سرباز زدن از پرداخت محکوم‌به طلاق به درخواست زوجین تعلق دارد که نیازمند فعالیت بیشتر مسؤولان و روحانیون برای کاهش جرائم و آسیب‌هاست.
 
وی با تأکید بر برخورد با زمین‌خواری و همچنین متخلفان برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی با توجه به بحران آب در شهرستان‌های جنوب استان فارس، تصریح کرد: یکی از تهدیدات و مشکلات در لارستان بحث برداشت‌های غیرمجاز و غیراصولی از منابع زیرزمینی است که باید برخورد قاطع صورت گیرد.
 
مدیر مجتمع علوم دینی اهل سنت در بخش اوز لارستان نیز در این مراسم در سخنانی با استناد به آیات قرآن کریم، گفت: تنها با قرآن است که یک انسان می‌تواند انسان بماند، زندگی و خداوند متعال را عبادت کند.
 
شیخ صالح انصاری بیان کرد: بر اساس قرآن کریم، زمانی که می‌خواهیم سخن بگوییم، باید عادلانه و با امانت سخن بگوییم و در قضاوت‌ها نیز به عدل حکم کنیم.
 
وی با استناد به قرآن کریم ادامه داد: مبادا دشمنی‌ها سبب جفا و ظلم در حق آنان شده و از قسط و عدل عبور شود.
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز در سخنانی امنیت و آسایش در این شهرستان را حاصل تدین و انضباط مردم دانست و گفت: آن جرائمی که در لارستان رخ می‌دهد، به‌طورعمده توسط غیربومی‌ها از استان‌های دیگر است.
 
علی‌اکبر نجیب‌زاده با توصیه به مردم در حفظ امنیت، افزود: در صورت بروز ناامنی امکان زندگی و پیشرفت وجود ندارد.
 
وی با تأکید به مسؤولان در امر توجه ویژه به بحث اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: از مسؤولان ادارات تقاضا می‌شود تا نسبت به اجرای دستورالعمل‌های ارسالی مربوط به اقتصاد مقاومتی اهتمام ویژه داشته باشند.
 
به گزارش فارس، در پایان این مراسم با اعطای لوح تقدیر از تلاش چهارساله حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در لارستان تشکر و به‌عنوان مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان فارس منصوب و طی حکمی محمدرضا انصاری که پیش از این به‌عنوان رئیس دادگاه شهرستان گراش فعالیت داشت، به ریاست دادگستری شهرستان لارستان منصوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *