سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

حقوق ناعادلانه بازنشستگان تامین اجتماعی

يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب: 491548
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حقوق 60 درصد از بازنشستگان تأمین اجتماعی زیر یک میلیون تومان است، گفت: نیاز است حقوق این قشر عادلانه افزایش یافته و حداقل حقوق کمتر از یک میلیون تومان نباشد.
به گزارش جهان به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، محمد اسماعیل سعیدی، با تاکید بر ضرورت افزایش منطقی و عادلانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری، اظهار داشت: بهتر است مسؤولان تامین اجتماعی در همین راستا به بازنشستگانی که زیر یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند توجه جدی داشته به طوری که حقوق آنها کمتر از حداقل میزان برای تامین معیشت یک زندگی سطح متوسط کمتر نباشد.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید به گونه ای باشد که در افزایش قدرت خرید آنها تاثیر داشته باشد، گفت: از آنجایی که حقوق 60 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی زیر یک میلیون تومان است بنابراین هر گونه تصمیمی در مورد افزایش حقوق این قشر باید کارشناسانه، منطقی و در بهبود وضعیت زندگی آنها تاثیرگذار بوده و کمتر از یک میلیون تومان نباشد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اینکه به طور میانگین از سال 92 تا سال 95 حدود 67 درصد قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی کاهش پیدا کرده، افزود: افزایش قدرت خرید بازنشستگان مستلزم برنامه ریزی مناسب در راستای افزایش حقوق منطقی آنها است.
 
عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، وضعیت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی را بسیار اسف بار خواند و گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد وضعیت آنها نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم خواهد شد؛ در راستای بهبود منزلت اجتماعی و اقتصادی این قشر باید گام های اساسی برداشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *