چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

فرهنگ دفاعی را به اقتصاد تعمیم دهید

يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 491403
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دفاع از انقلاب اسلامی را امری ضروری خواند و گفت: ما همیشه در معرض تهاجم قرار داریم و باید بدانیم هرگاه کشوری ضعیف باشد، نظام سلطه آن را ویران می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار محمد عامری دبیر همایش ملی فرهنگ دفاعی، صبح امروز طی سخنان کوتاهی در مراسم آغازین این همایش، فرهنگ دفاعی را یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت هر نظام دانست و گفت: تقویت فرهنگ دفاعی از طریق شناسایی مولفه‌های آن، روحیه پایداری برای پاسداری از انقلاب اسلامی را در پی دارد.
وی افزود: ما امروز در معرض تقابل‌های تمدنی قرار داریم و فرهنگ دفاعی یک سرمایه و ابزار توانمند بزای مقابله با دشمن است.
عامری با بیان اینکه فرهنگ دفاعی امری ملی است و لازم است نگاه عموم مردم به آن معطوف شود، تصریح کرد: تا پایان سال 8 نشست ملی دیگر در این حوزه برگزار می‌کنیم و معتقدیم فرهنگ دفاعی در حوزه اقتصاد کشور نیز باید بازخوانی شود.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در سخنانی در این همایش اظهار داشت: وقتی می‌گوییم فرهنگ انقلاب اسلامی، دفاع از مظلوم و ملت مظلوم فلسطین و مقابله با سلطه و محو رژیم اشغالگر قدس است، ممکن است اول از این شعار برداشت سیاسی شود در حالیکه ذات این حرف، یک موضوع فرهنگی‌ست چراکه اصولا انقلاب ما، از ابتدا یک انقلاب فرهنگی بود.

وی دفاع از انقلاب اسلامی را امری ضروری خواند و گفت: ما همیشه در معرض تهاجم قرار داریم و باید بدانیم هرگاه کشوری ضعیف باشد، نظام سلطه آن را ویران می‌کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: نظام انقلاب اسلامی سی و چند سال در برابر نظام سلطه ایستاد چون پیام فرهنگی آن را متوجه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *