سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

عزم جدی برای بهبود جمعیت وجود ندارد

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 490711
رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه مردم برای افزایش نرخ باروری و فرزندآوری آمادگی دارند، گفت: متاسفانه عزم جدی در مسئولان برای حمایت از افزایش جمعیت کشور دیده نمی شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مینو اصلانی در نشست خبری هفته جمعیت با اشاره به نامگذاری روزهای هفته جمعیت افزود: ۱۶ هزار پایگاه مقاومت به صورت نشست‌های گروهی مسائل جمعیتی کشور را در این هفته تبیین می‌کنند و بحران‌های پیش‌رو را بررسی خواهند کرد.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: تداوم فرهنگ غنی کشور بستگی به داشتن جوانان پرشور و دغدغه‌مند دارد تا بتوانیم کشور را در مسیر تعالی قرار دهیم، به همین منظور سه‌شنبه هفته آینده برنامه‌ای با مشارکت پایگاه‌ها به منظور بهره‌گیری از مشاوران جمعیتی برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: از سال ۹۳ تا پایان سال ۹۴ بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نشست با موضوع جمعیت برگزار کردیم و ۴۰۰ هزار نفر در این نشست‌ها شرکت کردند که نتیجه آن فرهنگسازی در زمینه افزایش جمعیت بود. البته راه درازی تا رسیدن به نقطه مطلوب در زمینه جمعیت داریم.

اصلانی تاکید کرد: مردم برای افزایش باروری آمادگی دارند و همچنین از مسئولان مطالبه دارند، اما مسئولان عزم جدی برای تولید نسل ایجاد نمی‌کنند. اگر موانع برداشته شود، مردم خودشان تصمیم می‌گیرند، اما هنوز کسانی که فرزند دارند تحقیر می‌شوند و در برخی استان‌ها مسئولان به منزل افرادی که تازه صاحب فرزند شده‌اند می‌روند و وسایل پیگیری می‌دهند.

وی بازدید از خانه سالمندان در ۳۵۰ شهرستان را از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه زنان در هفته جمعیت دانست و گفت: چندین نشست تخصصی در صدا و سیمای استان‌ها با حضور کارشناسان برگزار می‌کنیم، همچنین در سطح ۱۳۴۵ حوزه مقاومت همایش‌هایی برگزار خواهیم کرد تا ایجاد روحیه نشاط در مردم محقق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *