جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲

اجبار درخواندن زبان انگلیسی در یکی از دانشگاه های کشور!

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 490679
متاسفانه تا کنون هیچ مسئولی از وزارت علوم پیگیر این موضوع نیست که چرا دانشجویان این دانشگاه مجبور اند که علاوه بر تعداد واحد های زبان های تعیین شده توسط چارت درسی وزارت علوم، این دانشگاه به صورت خودسرانه 12 واحد زبان انگلیسی به دانشجویان خود میده؟!
محمد امین غلامی در صفحه گوگل پلاس خود نوشت : دانشگاه علوم و فنون مازندران یکی از دانشگاه های هست که دانشجویان آن دانشگاه مجبور اند که 12 واحد زبان انگلیسی علاوه بر 5 واحد زبان عمومی و تخصصی را بگذرانند.

این اجبار در خواندن زبان انگلیسی سالانه دانشجویان زیادی را مجبور به ترک از این دانشگاه یا یک ترم اضافه ماندن در این دانشگاه می کند.

متاسفانه تا کنون هیچ مسئولی از وزارت علوم پیگیر این موضوع نیست که چرا دانشجویان این دانشگاه مجبور اند که علاوه بر تعداد واحد های زبان های تعیین شده توسط چارت درسی وزارت علوم،  این دانشگاه به صورت خودسرانه 12 واحد زبان انگلیسی به دانشجویان خود میده؟!

و با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبری در دیدار معلمان و فرهنگیان:
زبان علم فقط انگلیسی نیست/ اصرار بر ترویج انحصاری انگلیسی ناسالم است/ زبان‌های دیگر مثل اسپانیولی، فرانسه، آلمانی و کشورهای شرقی هم زبان علمند/ کشورهای دیگر جلوی نفوذ زبان بیگانه را می‌گیرند/ نمی‌گویم از فردا آموزش انگلیسی را تعطیل کنیم، اما بدانیم چه می‌کنیم. ۹۵/۲/۱۳

امیدواریم هر چه زودتر مسوولان مربوط پیگیر باشند تا دانشجویان این دانشگاه از این وضعیت اجبار خارج شوند."

منبع:پلاس نیوز

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *