دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

داوران فوتبال چگونه از خود دفاع کنند؟

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 489629
فشار بیش از اندازه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال روی داوران و دامن زدن این موارد توسط هوادارانی که بازیکنان را متهم می کنند عواقب سنگینی برای مدیران، باشگاه ها و بازیکنان خواهد داشت.
داوران فوتبال چگونه از خود دفاع کنند؟
به گزارش جهان به نقل از مهر، باشگاه استقلال و بهرام افشارزاده که پیش از این معمولا به داوری ها ورود نمی کرد بیانیه‌هایی علیه داورها تنظیم کرد، حالا باشگاه پرسپولیس می خواهد فیلمی مستند از اشتباهات داوری بسازد و در آن اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس را به تصویر بکشد.

در دنیای زیر پوستی مجازی هم غوغایی برپاست، رسانه‌های منتسب هم به شدت شلوغ کرده‌اند، هر کدام از دو تیم فوق الذکر که امسال پس از سالها به رقابت با یکدیگر رسیده‌اند و هر دو مدعی قهرمانی شده‌اند، مدعی هستند که داوری‌ها به ضرر تیم خودشان بوده است.

نکته اینجاست که هر دو طرف با حذف کارشناسی های داوری که علیه تیم خودشان رخ داده فقط به کارشناس‌هایی که به سود تیمشان رای داده، آمار ارائه می‌کنند.

فشار به بالاترین حد رسیده است، مربیان می روند تا عنان اختیار از کف بدهند، اردویی که آرام تر و محکم تر باشد و تمرکز بالاتری داشته باشد برنده است اما با این حال نمی‌توان از فشار بالایی که این روزها روی داورهایی که قرار است سوت بزنند عبور کرد.

پرسش اینجاست که آیا ایجاد این فشار برای عقب راندن داورها جهت سوت زدن کار درستی است؟ داوری که این همه زیر فشار دو باشگاه و هوادارانش باشد می‌تواند درست سوت بزند؟ به نظر می رسد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید به نوعی این فشار را از روی دوش دورها بردارند و اجازه ندهند که باشگاه ها تا این حد فشار را به اوج خود برسانند.

این کار نه منصفانه است و نه جوانمردانه. درست هم نیست که باشگاه‌ها با فشار سعی کنند در سوت داور بدمند، این همان اتفاقی است که امروز با بیانیه‌ها و فیلم‌ها و کانالهای مجازی در حال انجام است.

اتهام زدن، متهم به فساد کردن، افترا برای کم کاری فلان بازیکن و راه دادن فلان مربی به فلان باشگاه بدترین مواردی است که از سوی طرفین منتشر می شود و البته فردای روزگار کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و ارگان های مشابه ممکن است تحت تاثیر این فشارها که امروز برای نتیجه گیری گفته می‌شوند، گزارشی تنظیم کند و اصل فوتبال را فاسد قلمداد کنند.

در واقع اینگونه وارد ماجرا شدن، هم داورها را بیشتر به اشتباه می‌اندازد هم نمایی از فساد وجود نداشته را به بیرون از فوتبال القا می‌کنند. شاید بهتر باشد که باشگاه ها آرام تر حرکت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *