جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

اجرای ۳ طرح مبارزه ای درحوزه قاچاق کالا

پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 489339
فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه نهمین كارگاه توانمند سازی مهارتهای ماموریتی مرزبانی، مبارزه با قاچاق کالا را یکی از اهداف مرزبانی در تحقق شعار سال عنوان كرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار قاسم رضایی با حضور در استان مازندران در جمع خبرنگاران این استان گفت: سال ۹۴ سال خوبی برای کسب توفیقات برای مرزبانی به خصوص در مرزهای شرقی بود، در همین راستا ماموران ما موفق شدند در نقطه صفر مرز از ورود بیش از ۶۶تن مواد مخدر جلوگیری کنند.

پاکستان در مراقبت از مرزهای مشترک مسئولیت پذیر نیست

فرمانده مرزبانی ناجا، تعاملات دیپلماتیك با مرزبانان کشور های همسایه را از دیگر توفیقات مرزبانی در سال گذشته عنوان كرد و افزود : مرزبانی كشورمان ارتباط و تعاملات خوبی با مرزبانان کشورهای همسایه بویژه کشور عراق و افغانستان داشته و دارد، تنها كشور پاکستان است كه در زمینه حفظ و مراقبت از مرزهای مشترك خود كوتاهی كرده كه امیدواریم با اقدام مجدانه دستگاه دیپلماسی بتوانیم این كشور را در مراقبت از مرزهای مشترك خود مسئولیت پذیر کنیم.

افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی کشفیات قاچاق در سال ۹۴

وی با اشاره به اقدامات مرزبانی در مباره با قاچاق كالا در سال ۹۴، تصریح كرد: ما در سال گذشته توفیقات خوبی را در مبارزه با قاچاق کالا داشتیم به نحوی که میزان کشفیات بعضی اقلام نسبت به سال قبل افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

این مقام ارشد مرزبانی در جمع خبرنگاران به توفیقات مرزبانی در سال ۹۵ نیز اشاره کرد و گفت : در سال جدید در بحث مبارزه با ورود کالای قاچاق،  دستاوردهای خوبی را بدست آورده ایم همچنین بیش از ۵/۷ تن مواد مخدر و بیش از ۸۰ درصد پیش ساز مواد مخدر صنعتی کشف شده است.

وی همچنین از افزایش سه برابری کشفیات سیگار ، ۴ برابری مواد محترقه و ۸ برابری لوازم صوتی و تصویری نسبت به مدت مشابه درسال قبل خبر داد.

اجرای ۳ طرح مبارزه ای در حوزه قاچاق کالا

فرمانده مرزبانی ناجا، با تأكید بر اینكه مبارزه با قاچاق كالا یكی از اهداف مرزبانی در تحقق شعار سال ۹۵ است، ادامه داد: ما امسال در ادامه اقدامات سال ۹۴ برنامه های زیادی در مقابله با قاچاق کالا داریم ، در همین راستا نیز قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق را برای تحقق شعار سال تشکیل داده ایم و تاکنون سه طرح مبارزه ای به همین منظور در کشور اجرا کرده ایم.

سرداررضایی در ادامه بیان داشت: در راستای به روز رسانی و اشرافیت اطلاعاتی و ارتقاء مهارت های ماموریتی، مراتب در دستوركار برنامه های آموزشی مرزبانی قرار گرفته است كه نهمین كارگاه ارتقاء توانمندسازی مهارتی با حضور فرماندهان یگان های ساحلی منطقه خزر در استان مازندران به مدت۳ الی ۴ روز تشكیل شد.

اشرافیت مرزبانان بر مرزهای کشور

وی با اذعان به اینكه مرزبانی اشرافیت خوبی بر مرز های خود دارد،خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ نیز برنامه ریزی در راستای ارتقاء مهارت های مدیریتی انجام شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا، تصریح کرد: خوشبختانه در سه استان مرزی شمالی با وجود کمبود تجهیزات فنی و دریایی، اقدامات خوبی در تحقق اشرافیت مرزی انجام شده است، امیدواریم با پیش بینی اعتبار هشت هزار میلیارد تومانی در برنامه ششم توسعه و با مساعدت مجلس و دولت محترم، بودجه پیشنهادی محقق شود، تا نسبت به تجهیز کردن مرزبانی به فناوری های نوین پیش از پیش موفق شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *