چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

جایگاه مهارت در تحکیم بنیان خانواده

چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب: 489038
مسؤول امور بانوان فرمانداری بابلسر گفت: نبود یادگیری مهارت‌های زندگی موجب ازهم‌گسیختگی بنیان خانواده می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فریده ملایی‌کندلوسی بعدازظهر سه‌شنبه در کارگروه آموزشی ویژه زوج‌های جوان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان بابلسر با بیان اینکه آموزش مدون مهارت‌های زندگی حلقه مفقوده در فرآیند اجتماعی شدن افراد در اجتماع است، اظهار کرد: مهارت‌های زندگی امری اکتسابی است اما در هیچ‌کدام از مقاطع تحصیلی و حتی در دانشگاه‌ها نیز آموزش منسجمی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در خانواده‌های ما فرزندان در امور مختلف تحت تعلیم قرار می‌گیرند اما مهارت‌های زندگی برای آنها جدی گرفته نمی‌شود و در انتخاب همسر دچار مشکل می‌شوند، افزود: نبود یادگیری مهارت‌های کافی برای ورود به زندگی مشترک و ناتوانی در مواجهه با مشکلات، موجب ازهم‌گسیختگی بنیان خانواده و بروز طلاق عاطفی می‌شود.

مسؤول امور بانوان فرمانداری بابلسر با بیان اینکه آشنایی با ویژگی‌های زن و مرد، آموزش مهارت‌های ارتباطی، آموزش‌های اجتماعی در زمینه همسرداری نقش مهمی در سلامت و تحکیم خانواده‌ها دارد، خاطرنشان کرد: آموزش این امور از سوی ارگان‌ها و نهادها با مشارکت افراد و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند از بروز بسیاری اختلافات زناشویی و فروپاشی نهاد خانواده جلوگیری کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه زوجین با همکاری نهادهای مختلف در این شهرستان برگزار می‌شود، بیان کرد: ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج و معیارهای انتخاب همسر در مقاطع سنی مختلف، به‌ویژه در مقطع متوسطه دوم و در دانشگاه‌ها بسیار ضروری و مقدم بر این آموزش‌ها است.

* رسیدن به آرامش، مودت و دوست داشتن از مهم‌ترین دلایل ازدواج است

مشاور خانواده و کارشناس صدا و سیما نیز در این کارگروه به بیان تفاوت‌های فیزیکی، روانی و شخصیتی زن و مرد اشاره کرد و افزود: مردان دیداری ـ لمسی و زنان شنیداری ـ ذهنی هستند و این نوع تفاوت‌ها موجب بروز اختلافات بسیاری در بین زن و مرد می‌شود چرا که بسیاری از افراد نسبت به این گونه تفاوت‌ها آگاهی ندارند.

ابراهیم اندرخورا رسیدن به آرامش، مودت و دوست داشتن را از مهم‌ترین دلایل ازدواج عنوان کرد و ادامه داد: نقد و اعتراض کردن، غر زدن، مقایسه و قهر کردن از جمله مواردی است که موجب سلب آرامش در زوجین می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان به مورد توجه واقع شدن توسط مردان و مردان به نشاط و سرزنده بودن زنان نیاز دارند، گفت: اگر مردان به زنان خود عشق ورزیده و ابراز علاقه کنند و در مقابل زنان نیز غرور مردان را حفظ کرده و به آنها احترام بگذارند روابط بین آنها زیبا و بادوام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *