پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

همواره استکبار جهانی را تهدید می‌دانیم

سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 488900
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما همواره استکبار جهانی را تهدید می‌دانیم و آماده مقابله با آن هستیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز طی سخنانی در دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه ما نتوانستیم از آنچه خداوند در دریا به ما داده استفاده مطلوب داشته باشیم، اظهار داشت: باید به این سمت حرکت کنیم.

امیر دریادار سیاری افزود: استفاده از دریا ابعاد مختلفی دارد که میزان بهره گیری از آن به جغرافیا، سیاست دولتمردان، ویژگی مردم و... مرتبط است.

وی با طرح این سوال که چرا به قدری دچار عقب ماندگی شده ایم که کالاهای ما ابتدا به دبی رفته و از آنجا به ایران می آید، خاطرنشان کرد: در مورد استفاده از دریا و منابع آن با فرهنگ سازی غلطی روبه‌روییم تا دشمن بتواند منابعی مثل آبزیان از جمله میگو و دیگر غذاهای دریایی را بد نشان دهد تا بتواند آن را تصاحب کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش سواحل مکران را مهمترین منطقه در سواحل دریایی کشور عنوان کرد و ادامه داد: دریا قدرت‌ساز است و این خواسته استکبار است که ما از دریا دور شویم. اکثر شهرهای مهم دنیا در کنار دریا قرار دارد، اما ایران هیچ شهر مهمی در کنار دریا ندارد و در سواحل مکران اصلا آبادانی وجود ندارد.

امیر دریادار سیاری در ادامه تصریح کرد: ارتقاء توان نیروی دریایی ارتش برای حضور در آب های دوردست و بین المللی اهمیت دارد و توان و قدرت ما باید به اندازه ای باشد که اگر درگیری پیش آمد، بتوانیم در اقیانوس ها حاضر شویم؛ چون استراتژی دشمن دور  ایستا و در دریای عمان نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از میان ۱۵ همسایه خود با ۱۲ کشور مرز مشترک دریایی دارد، گفت: این مسئله اهمیت دریا را برای کشور ما نشان می دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش منطقه غرب آسیا را یکی از مناطق مهم دنیا عنوان کرد و ادامه داد: جایگاه ایران در این منطقه اهمیت دارد. ایران در تمام نظریه های ژئوپلیتیک بازیگر اصلی منطقه است. ما از طریق دریای عمان می توانیم در همه جای جهان حضور پیدا کنیم و هیچ کس نمی تواند مانع از حضور ما شود.

امیر دریادار سیاری افزود: ما همواره استکبار جهانی را تهدید می دانیم و آماده مقابله با آن هستیم.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این دوران ۱۲۰۰ موشک به سمت شناورهای ایرانی اعم از نظامی و غیرنظامی شلیک شد، اما فقط ۲۵۹ موشک به هدف اصابت کرد؛ زیرا ما در آن زمان هدف کاذب ایجاد می کردیم و این تعداد موشک توانست تنها ۲۰ شناور ما را مورد تخریب قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *