جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۳
۱۴
ممنوع التحصیلی با 22 مقاله ISI!

دانشجوی دکتری با معدل ۱۹ زیر تیغ بلاتکلیفی با بخشنامه‌های نامرئی!/ انگ بی‌سوادی برایم مانده!

يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 488417
یکی از دانشجویان بورسیه که با معدل دکتری بالای ۱۹ هنوز موفق به اخذ جایابی از دانشگاه‌ها نشده می‌گوید: دولت یازدهم با بخشنامه‌ها یا تصمیمات نامرئی دانشگاه‌ها را از گرفتن بورسیه منع می‌کند.
دانشجوی دکتری با معدل ۱۹ زیر تیغ بلاتکلیفی با بخشنامه‌های نامرئی!/ انگ بی‌سوادی برایم مانده!
گروه جامعه جهان نيوز ـ پرونده دانشجویان بورسیه‌ با گذشت ماه‌های متمادی همچنان باز است. علیرغم وعده مسئولان وزارت علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان مبنی بر ثبت‌نام دانشجویان بورسیه در دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های مختلف از ثبت‌نام این دانشجویان خودداری می‌کنند و در این میان دانشجویان بورسیه بلاتکلیف و سرخورده از همه جا با وجود پتانسیل و ظرفیت بالای علمی "خانه‌نشین" شده‌اند که محمد میرزاوند از جمله این دانشجویان است.

محمد میرزاوند دانشجوی بورسیه دارای دکترای علوم و مهندسی آبخیزداری دانشگاه کاشان و متولد سال 1365 است. وی با داشتن معدل کارشناسی 16/05، کارشناسی‌ارشد 19/46 و دکتری 19/39 شاگرد اول ورودی در مقطع ارشد و دکتری بوده که به‌ دلیل همکاری نکردن وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان موفق به اخذ جایابی در دانشگاه‌های کشور نشده است.



میرزاوند در گفت‌وگو با تسنیم درباره سوابق علمی و پژوهشی خود اظهار داشت: بنده دارای 22 مقاله ISI و علمی پژوهشی، 2 مقاله کنفرانسی، چندین طرح تحقیقاتی ملی بوده و دو سال به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه کاشان انتخاب شدم.

وی افزود: آزمون جامع را با موفقیت گذرانده‌ و پایان‌نامه خود را با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و مدیریت منابع آب ایران(اولین طرح تحقیقاتی با این مضمون در ایران) با عنوان "تعیین منشاء و مکانیزم شور شدن آبخوان دشت کاشان با استفاده از ایزوتوپ‌های پایدار و روش‌های هیدروشیمیایی" در حال پیگیری هستم.

این دانشجوی بورسیه با اشاره به نحوه بورسیه شدنش گفت: با ارائه صادقانه سوابق خود و شرکت در مصاحبه علمی و عمومی اداره‌کل بورس در سال 92 براساس مصوبه شورای مرکزی بورس وقت به عنوان دانشجوی بورسیه پذیرفته شدم، اما با توجه به اجبار وزارت علوم بورس تحصیلی خود را تبدیل به داخل کردم.



وی که قبولی در آزمون دکترای سال 92 دانشگاه گرگان را در کارنامه خود دارد، اما ادامه تحصیل از مسیر بورسیه تحصیلی را انتخاب می‌کند، گفت: به دلیل بورسیه شدن از ثبت‌نام در دوره روزانه دانشگاه گرگان صرف نظر کردم و به صورت بورسیه در دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل شدم، اما پس از گذشت 3 سال از تحصیل و گذراندن امتحان جامع و دفاع از پروپوزال به موجب تبصره بند چهارم مصوبه اعلامی ابلاغی، وزارت علوم ملزم به اخذ اعلام نیاز از دانشگاه‌ها یا موسسات هستم(در صورتی که طبق تعهدنامه اخذ شده جایابی این دانشجویان به عهده وزارت علوم است)هنوز دانشگاهی را برای جایابی پیدا نکرده و مقرری از طرف سازمان امور دانشجویان به من پرداخت نشده است. 



میرزاوند افزود: وزارت علوم پرداخت مقرری به دانشجویان بورسیه را منوط به ارائه جایابی آنها کرده و این مسئله مشکل افراد زیادی از دانشجویان بورسیه است، بورسیه‌هایی که در دسته‌بندی‌های موهوم "قانونی و غیرقانونی" از سوی وزارت علوم در دسته "قانونی" هستند، اما با بهانه‌تراشی و سیاسی‌کاری مدیران وزارت علوم جایابی و هیئت علمی شدن‌ با روند فعلی محال و ناشدنی است.

این دانشجوی بورسیه با اشاره به مشکلات دانشجویان بورسیه در اخذ جایابی گفت: با حاکم شدن دولت فعلی، بخشنامه‌ها یا تصمیمات نامرئی، دانشگاه‌ها را از گرفتن بورسیه منع کرده‌اند و این در حالی است که شاهد رسیدگی جدی و درخوری از سوی دستگاه قضا نیز نیستیم.

وی در پایان گفت: گویی از بورسیه بودن فقط آبروریزی و انگ بی‌سوادی و انگشت‌نمای این و آن شدن برای ما بوده و هیچ منفعتی در این کار نبوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چاره کار استیضاحه
Turkey
هر دم از این وزارت بری می رسد
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه کاشان...
Iran, Islamic Republic of
امان از استبداد رای
و بلدم بلدم
Iran, Islamic Republic of
در این دوران این مسائل طبیعیست
United States
ما برای چی باید مالیات بدیم ایشون حقوق بگیرن؟
ایشون نخبه اصولگراست و در دانشگاه فوق معتبر کاشان اون هم به صورت بورسیه! درس خونده پیشنهادم اینه که استاد تمام دانشگاه صنعتی شریقش بکنن یا لااقل وزیر رو استیضاح کنن
Iran, Islamic Republic of
خب تو که اینقد اندیشمندی کنکور میدادی نابغه با عزت میرفتی نه از درپشتی.

با غوغاسالاری ره به جایی نمیبرید. برو مثل بچه ادم کنکور بده بیا دانشگاه دکتر شو
استاد دانشگاه تهران
Iran, Islamic Republic of
خوب عزیز گفته دکتری گرگان قبول بوده صرفا به خاطر بورسیه کاشان را برگزیده. در ثانی برای قبولی عادی از طریق استعدادهای درخشان داشتن دو مقاله چه داخلی چه بین المللی نمایه شده کافی است. لطفا بیسوادهای دانشگاه نرفته با این نظراتشان خودشونو لو ندهند که از ایادی فتنه گران هستند. در دوره اصلاحات یک عده از دانشجویان عضو انجمن و دفتر تحکیم بدون کوچکترین مشروعیت علمی و عمومی به عنوان بورسیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به خارج اعزام و هنوز هم بازنگشته اند و پناهنده شده اند. وثیقه هاشون هم به دلیل قلابی بودن غیر قابل تودیع است اکثرشون هم آقازاده هستند.
استاد جان با این بازاری که دانشگاه ها درست کردن، الان دیگه پدربزرگ های ما هم دانشگاه رفتن. اینقدر دانشگاه دانشگاه نکن که هممون رفتیم و دیدم. حیف عمر که تو دانشگاه تلف بشه
وی که قبولی در آزمون دکترای سال 92 دانشگاه گرگان را در کارنامه خود دارد، اما ادامه تحصیل از مسیر بورسیه تحصیلی را انتخاب می‌کند
Canada
آبیاری گیاهان دریایی؟
Iran, Islamic Republic of
معدل به تنهایی نشانگر نخبه بودن نیست ...
حتی اگه 20 باشه
Iran, Islamic Republic of
این شازده از کجا ۲۲ تا مقاله ISI و علمی پژوهشی دادن؟!! همه می دونن مقاله درست و درمون دادن کار سختیه. الان هرکی از راه می رسه کلی مقاله از تو جیبش در میاره ! اینا باید ارزیابی شه. از کجا معلوم این مقاله ها کلی هم پوشانی نداشته باشن؟