جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

هیولا دوپینگی از آب درآمد !

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 487188
خبر بد برای لیورپولی‌ها مثبت شدن تست دوپینگ ممدو ساخو مدافع فرانسوی و موثر این روزهای سرخ‌پوشان مرسی‌ساید بود.
به گزارش جهان به نقل از بانک ورزش؛ درست زماني كه ليورپول همراه با يورگن كلوپ روزهاي خوبي را سپري مي‌كرد، بدترين خبر به باشگاه رسيد. خبر مثبت اعلام شدن آزمايش دوپينگ ممدو ساخو چيزي نبود كه باشگاه را دچار دردسر نكند. اولين تبعات آن، تبعيد شدن مدافع مستحكم ليورپول از قلب خط دفاع به روي سكوها بود؛ جايي كه ساخو و خانواده‌‌اش با هم در جايگاه ويژه نشستند و نمايش ليورپول و نيوكاسل را تماشا كردند. از دست دادن دفاع وسط ثابت تيم كه با دژان لاورن خط دفاع ليورپول را سر و سامان داده بود، خبري بد براي مستر كلوپو است كه بايد هر چه سريع‌تر چاره‌اي برايش بينديشد.

ساخو كي دوپينگ كرد؟
داستان به زماني برمي‌گردد كه بعد از بازي برگشت با منچستريونايتد در ليگ اروپا در 17 مارس، ممدو ساخو به عنوان يكي از بازيكنان ليورپول براي انجام تست دوپينگ انتخاب شد؛ تستي كه معلوم شد مثبت از آب درآمده است و حالا ساخو بايد تعليق باشد تا همه چيز روشن شود.
در ابتدای فصل جاری سرمربی سابق لیورپول به این دلیل که ساخو از نظر فیزیکی شرایط حضور در مسابقات را ندارد او را از ترکیب خود خارج کرد. ساخو از ابتدای فصل با مشکل اضافه وزن رو به رو شد.

6 ماه تا دو سال
اولين سؤالي كه پيش مي‌‌آيد، اين است كه چه ميزان محروميت در انتظار ممدو ساخو است؟ درست است كه يوفا مثبت اعلام شدن تست دوپينگ ساخو را اعلام و باشگاه ليورپول هم آن را بر روي سايتش تأييد كرده است اما هنوز تحقيقات روي اين پرونده ادامه دارد. مي‌توان به ماجراي دوپينگ حبيب كولو توره، هم‌تيمي ساخو، اشاره كرد كه سال 2011، زماني كه در منچسترسيتي بود، دوپينگش مثبت اعلام شد. مدافع ساحل‌عاجي فعلي ليورپول آن زمان مدعي شد داروي بندروفلومتيازيد را در بطري آبي كه همسرش به او تعارف كرده، مصرف كرده است و به همين خاطر 6 ماه محروميت برايش در نظر گرفته شد. فعلاً ساخو تا اتمام تحقيقات از انجام بازي محروم است اما اگر ثابت شود او دارويي را خودسرانه مصرف كرده است، بايد تا دو سال خانه‌نشين شود؛ محروميتي كه مي‌تواند هم به ليورپول ضربه بزند و هم تيم ملي فرانسه.

موضع باشگاه چه بود؟
بدون ترديد تمام ضررهاي دوپينگ ساخو متوجه باشگاه ليورپول خواهد شد. در غياب ساخو، آن هم در اين مقطع از فصل، قرمزهاي مرسي‌سايد در خط دفاعي با مشكل مواجه خواهند شد. با اين حال باشگاه با انتشار بيانيه‌اي اين عمل را ناپسند شمرد و تأكيد كرد با خود ساخو جلساتي برگزار كرده است و تا مشخص شدن وضعيت نهايي، او مجوز بازي را نخواهد داشت. البته باشگاه موضع حمايتي خود از اين بازيكن را اعلام كرده و گفته پيگير ماجراست.

آيا ليورپول هم محروم مي‌شود؟
پاسخ سؤال منفي است. طبق قوانين، دوپينگ بازيكن براي باشگاه هيچ خطري در پي نخواهد داشت اما اگر دو بازيكن از يك باشگاه به خاطر مصرف داروي نيروزا در يك فصل محروم شوند، آن وقت باشگاه هم دچار دردسر مي‌شود ولي فعلاً ليورپول در امان است.

ساخو كدام بازي‌ها را از دست مي‌دهد؟
ليورپول 4 بازي در ليگ برتر انگليس دارد كه در اولين گام ساخو مقابل نيوكاسل غايب بود. دو بازي حساس آنفيلدي‌ها با ويارئال در مرحله نيمه‌نهايي ليگ اروپا مانده است كه نبود ساخو مي‌تواند بدجور به ضرر كلوپ تمام شود. از همه مهمتر اينكه ساخو بازي‌هاي يورو 2016 را كه تابستان برگزار مي‌شود، از دست خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *