شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
رئیس امور انرژی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خبر داد؛

افزایش سهم اعتبار میادین مشترک نفتی

پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب: 486448
رئیس امور انرژی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از افزایش سهم اعتبارات میادین مشترک نفتی در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: دولت باید این موضوع را در قالب اصلاح مواد قانون برنامه و یا پیشنهاد بودجه مطرح کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم از عسلویه، احمد کفاشی ظهر امروز در بازدید از فازهای پارس جنوبی با بیان اینکه  این منطقه مشترک نقش مهم و تاثیرگذاری در اقتصاد کشور دارد اظهار داشت: هر فاز پارس جنوبی به تنهایی در اقتصاد کشور تاثیر‌گذار است که نشان از اهمیت جایگاه این میدان گازی در اقتصاد و تامین درآمد کشور دارد.
 
وی با بیان اینکه میدان گازی پارس جنوبی 65 درصد گاز کشور را تامین می‌کند تصریح کرد: علاوه بر تامین گاز از این میدان مشترک صادرات محصولات جانبی آن از جمله میعانات گازی یکی از تاثیرگذارترین درآمد در اقتصاد کشور است.
 
رئیس امور انرژی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به توسعه میدان پارس جنوبی تصریح کرد: با توسعه هرچه بیشتر طرح‌های این میدان گازی و افزایش برداشت گاز، منجر به افزایش درآمدهای دولت از این بخش می‌شود.
 
کفاشی با اشاره به اینکه بیش از 14.5 درصد از مجموع درآمدهای نفتی کشور به وزارت نفت اختصاص دارد، تصریح کرد: از مجموع درآمدهای نفتی کشور علاوه بر تخصیص 14.5 درصد به شرکت نفت، 20 درصد به صندوق توسعه ملی و 60 درصد دیگر به عنوان سهم دولت اختصاص دارد.
 
وی از افزایش سهم اعتبارات میادین مشترک نفتی در برنامه ششم توسعه خبر داد و بیان کرد: هر چند در زمینه این سهم هنوز تصمیم‌گیری نشده ولی دولت باید این موضوع را در قالب اصلاح مواد قانون برنامه و یا پیشنهاد بودجه مطرح کند.
 
رئیس امور انرژی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه تولیدات پارس جنوبی، درآمدهای دولت را افزایش داده است تصریح کرد: در قراردادهای جدید IPC  که حلقه‌های مختلف صنعت نفت شامل اکتشاف، توسعه و تولید  به صورت یکپارچه واگذار می‌شود، محدودیت منابع اعتباری به طرح‌های ویژه صنعت نفت را برداشته و این زمینه ایجاد شده تا در راستای بهبود جریان سرمایه‌گذاری، 50 درصد تولید هر میدان، به بازپرداخت هزینه‌های صرف شده در آن میدان اختصاص یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *