چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
مسابقات تکواندوی سهمیه المپیک بانوان- فیلیپین

بانوی المپیکی تکواندوی ایران طلایی شد

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 485574
کیمیا علیزاده با سه پیروزی متوالی موفق به کسب مدال طلای وزن 57- کیلوگرم مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا شد و سهمیه المپیک ریو 2016 را هم برای کشورمان بدست آورد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا از صبح دیروز (شنبه) به میزبانی شهر «مانیلا» فیلیپین و در سالن «گرندبالروم» با حضور 97 تکواندوکار از 38 کشور آغاز شده است، تا تکلیف 16 تکواندوکاری که در این رقابت ها، سهمیه المپیک ریو 2016 را برای کشورشان بدست می آورند، مشخص شود.

امروز (یکشنبه) و در دومین و آخرین روز این رقابت ها، مبارزات تکواندوکاران اوزان 57- و 67- کیلوگرم زنان و 58- و 68- کیلوگرم در حال برگزاری است که «کیمیا علیزاده» نماینده کشورمان در وزن دوم المپیکی زنان پس از یکدور استراحت به مصاف «فیتریانا یوسف» از اندونزی رفت و در یک مبارزه جذاب و یکطرفه 19 بر صفر برنده شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

او در دومین گام رو در روی «نیاما گارانگ» از نپال قرار گرفت که در این دیدار نیز با شایستگی 15 بر 2 و در پایان راند دوم به برتری رسید و ضمن راهیابی به فینال رقابت های وزن 57- کیلوگرم، سهمیه المپیک ریو 2016 را هم برای کشورمان بدست آورد.

علیزاده در مرحله فینال این مسابقات نیز رو در روی «فاناپا هارن سوجین» از تایلند قرار گرفت و با پیروزی 3 بر 2 برابر این تکواندوکار مدال طلای وزن 57- کیلوگرم را به گردن آویخت.

در این رقابت ها تکواندوکارانی که موفق به کسب مدال «طلا و نقره» شدند، جواز حضور در بازیهای المپیک ریو 2016 را کسب کردند.

هدایت تیم ملی تکواندوی زنان کشورمان در این رقابت‌ها برعهده «مینو مداح» بعنوان سرمربی و «مهرو کمرانی» بعنوان مربی بود.

بدین ترتیب تیم ملی تکواندوی کشورمان با ترکیب فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی در گروه مردان و کیمیا علیزاده در گروه زنان راهی آوردگاه بازیهای المپیک ریودوژانیرو 2016 می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *