دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

رونمایی ازجدیدترین مجموعه شعر حدادعادل

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۸
کد مطلب: 485428
مجموعه شعر «هنوز هم...» با حضور غلامعلی حدادعادل شاعر این مجموعه و شخصیت‌هایی همچون بهاءالدین خرمشاهی، علیرضا قزوه و فاضل نظری یك‌شنبه 29 فروردین در حوزه هنری رونمایی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم رونمایی مجموعه شعر «هنوز هم...» سروده غلامعلی حدادعادل با حضور و سخنرانی بهاءالدین خرمشاهی، علیرضا قزوه و فاضل نظری، ساعت 17:30 یك‌شنبه بیست و نهم فروردین ماه در تالار مهر حوزه هنری برگزار خواهد شد.
 
در این مراسم همچنین شخصیت‌هایی همچون حجت الاسلام والمسلمین دكتر سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ... نیز حضور دارند.
 
مجموعه شعری «هنوز هم...» سروده‌های دكترغلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، است كه از سوی سوره مهر منتشر شده است.
 
در این كتاب علاوه بر غزل، چند قصیده و قطعه و رباعی هم به چاپ رسیده است. ترتیب اشعار در این مجموعه از این قرار است: تحمیدیه، غزل‌ها، بهاری‌ها، بارانی‌ها، دوستانه‌ها، شوخ‌طبعی‌ها، قصیده‌ها، قطعه‌ها، رباعی‌ها و ترجمه‌ها (برگردان شعر به شعر).
 
غلامعلی حداد عادل درباره زمان سرودن اشعار این مجموعه گفته بود: اتفاقی كه باعث شد تا دوباره با حال و هوایی دیگر به ‌شعر گفتن بازگردم شهادت برادرم، مجید، بود. تأثیر این اتفاق در من شبیه تأثیر بعضی زمین‌لرزه‌های سخت بود كه سبب پیدا شدن چشمه‌های جدیدی در زمین می‌شوند؛ شعرهایی كه در این دفتر آمده، عمدتاً، شعرهایی است كه زان پس سروده‌ام.
 
سروده ذیل، غزلی به چاپ رسیده در این كتاب است كه عنوان كتاب نیز برگرفته از این غزل است:
با من به خنده گفت كه باری هنوز هم؟
گریان جواب دادمش، آری هنوز هم
آری اگر تو نام من از یاد برده‌ای
از دل نرفته یاد تو، باری، هنوز هم
شوق هزار غنچه نشكفته با من است
تا بشكفد به باغ بهاری، هنوز هم
سر می‌نهم به بالش حسرت، در این امید
تا سر نهم به دامن یاری، هنوز هم
زآن آتشی كه عشق تو در جان من فكند
مانده است شعله‌وار شراری، هنوز هم
عادل! صبور باش كه در این جهان كسی
یك گل نچیده بی‌غم خاری هنوز هم
 
مراسم رونمایی این اثر ساعت 17:30 روز یك‌شنبه در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود  و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *