پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
روحانی در دیدار رییس مجلس سنای الجزایر:

روابط تهران – الجزیره رو به توسعه است

جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۳۰
کد مطلب: 485065
رئیس‌جمهور فضای بوجود آمده پس از رفع تحریم‌ها علیه ایران را فرصتی مناسب برای جهش در روابط همه جانبه و سطح همکاری ایران و الجزایر دانست و بر گسترش مناسبات دوستانه و برادرانه دو کشور تأکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی عصر پنج‌شنبه در حاشیه سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول و در دیدار عبدالقادر بن صالح رییس مجلس سنای الجزایر با وی، ضمن اشاره به اینکه اندیشه انقلابی و مبارزه مردم الجزایر جایگاه خاصی نزد ملت ایران دارد و همواره روابط قلبی مستحکم و پایداری بین دو ملت برقرار بوده است، گفت: امروز دو کشور دیدگاه‌های نزدیک و مشترکی نسبت به مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند و روابط تهران – الجزیره رو به توسعه است.
 
رییس‌ جمهوری با تأکید بر ضرورت حفظ ثبات، صلح و آرامش در همه مناطق جهان، خاطر نشان کرد: بسیاری از مناطق جهان از جمله شمال آفریقا سالهاست با مشکلات پیچیده‌ای مواجه هستند و دخالت بیگانگان و اقدامات گروه‌های تروریستی معضلات متعددی را بوجود آورده است.
 
روحانی با اشاره به اینکه امروز بر همگان ثابت شده اگر با افراطی‌گری، خشونت و تروریسم مقابله نشود، به دیگر مناطق سرایت خواهد کرد، گفت: برای حل مشکلات راهی جز همفکری و همکاری جمعی وجود ندارد.
 
رییس‌ جمهوری افزود: جمهوری اسلامی ایران از توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با الجزایر استقبال می‌کند.
 
عبدالقادر بن صالح رییس مجلس سنای الجزایر  نیز در این دیدار که عصر پنجشنبه انجام شد، ضمن تجلیل و تقدیر از مواضع  اصولی و سخنرانی دکتر روحانی در سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، گفت: ایران و الجزایر در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مواضع نزدیکی به یکدیگر دارند که این نشأت گرفته از باورهای دو ملت و دو کشور است.
 
رییس مجلس سنای الجزایر دخالت بیگانگان را عامل اصلی مشکلات منطقه دانست و بر دفاع از حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت خود و عدم دخالت دیگر کشورها در امور داخلی کشورهای منطقه تأکید کرد.
 
بن صالح همچنین خواستار ایجاد روابط همه جانبه و ممتاز الجزایر با جمهوری اسلامی ایران شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *