جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱

نبرد هوشمند رمز پیروزی

پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۴۳
کد مطلب: 484903
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه توجه به پژوهش بسیار مهم است، گفت: امروز جنگ در دریا، جنگ علم و فناوری است و هر که نبرد هوشمند را بشناسد برنده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر چهارشنبه در نخستین جلسه شورای مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نام‎گذاری شده است، اظهار کرد: در سالیان گذشته همواره بر اقتصاد مقاومتی تأکید و امسال «اقدام و عمل» به آن اضافه شده است.
 
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برنامه‌های مختلف و جلسات مکرر داشتیم و همایش‎ها زیادی نیز برگزار شد، افزود: رهبر انقلاب، بارها در بحث علم تأکید داشته و نهضت علمی را مطرح کردند، زیرا دنبال کردن نهضت علم سبب ارتقای سطح فناوری می‌شود.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش توجه به پژوهش را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: امروز، جنگ در دریا، جنگ علم و فناوری است و هر که نبرد هوشمند را می‌شناسد برنده است.
 
سیاری ادامه داد: همه این‌ها نیاز به علم و فناوری دارد، باید به‌روز بوده و در بحث دفاع همواره رشد داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه امروز، ثروت در جهان پول نیست بلکه علم است، افزود: علم است که به سرمایه تبدیل می‌شود، بنابراین باید با به‌کارگیری علم است که به فناوری تبدیل می‌‎شود و ابعاد مختلف ثروت دسترسی می‌‎توان دسترسی پیدا کرد و بنابراین نیاز است با بکارگیری مراکز رشد و فناوری سمت و سوی ما به سمتی برود که بتوانیم به نتایج مطلوب دست یابیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: دانشگاه دریایی نوشهر، دانش‌آموختگان قابلی دارد و امروز دانشجویان این دانشگاه ناوهای ما را در آن سوی دنیا هدایت می‌کنند، بدون اینکه نیاز به کمک دیگران در عرصه دریا داشته باشند و این نشانه اعتماد بنفس آنها است و اعتماد کردن و میدان دادن به جوان‌ها است.
 
وی با بیان اینکه موفقیت‎های ما در علوم دریایی نتیجه اعتماد به‌نفس جوانان ما است، گفت: در اجرای آموزش، در دنیا چیزی کم نداریم اما به تبادل علمی توجه داریم و البته تبادل علمی که به دنبالش استثمار  نباشد.
 
سیاری در پایان با تأکید بر اینکه از ظرفیت دانشگاه دریایی نوشهر استفاده شود و همکاری بین مراکز رشد بیشتر باشد، افزود: نیروی دریایی نیروی راهبردی است و الزامات نیروی دریایی راهبردی، الزاماتی وسیع و گسترده است و برای حضور در آب‌های آزاد به تجهیزات خاص خودش نیاز است و باید متناسب با فناوری روز باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *